erg veranderd .. ;(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:41

Ok. Even over een andere boeg:

TS: De mensen hier zijn niet tégen je, al voelt dat misschien soms wel zo.

Je komt met een probleem, en mensen gaan nadenken over wat er de oorzaak van kan zijn. Aan de hand daarvan geven ze je een advies.

Ik begrijp dat dit advies voor jou lastig is. Ik vermoed dat je niet helemaal zelf de keuze hebt gehad mbt je eigen wonen en de stalling van je paard. Maar even goed blijft het voor mijn idee een góed advies. Hoe lastig dat ook is voor je.

En ik denk dat je dat ergens ook wel weet. Ik neem aan dat je gek bent op je paard en het beste wil voor je paard. En dan weet je ook wel dat meer buiten staan het beste is.

Misschien dat jij kunt aangeven wat er wél mogelijk is, in plaats van steeds maar te herhalen wat er níet kan. ( heb je overdag de tijd om een paar uur met je paard te wandelen? In het begin met hulp, omdat je paard nu met een energie overschot zit en dus lastiger is) en dan later gewoon zelf?

Vind het daarbij wel stoer van je dat je je paard toch vandaag in de wei hebt gezet toen de staleigenaar weg was. Maar kijk je wel uit dat je daarmee niet in de problemen komt??

En missschien even wat aardiger en respectvoller zijn tegen kimfeline. Ze neemt het hier nogal voor je op.
Ook wat respect ten opzichte van brave niet- volbloeden is misschien wel zo netjes. Liefhebbers van niet volbloeden houden namelijk net zoveel van hun paard ,als jij van jouw volbloed!!

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:44

Ook ik vraag me af waarom je een topic hebt geopend.. je wilt blijkbaar niks veranderen aan de situatie alleen dat je paard weer braaf wordt. Dat lijkt me vrijwel een onmogelijke opgave hoewel hier al heel wat ideeen zijn genoemd. Elk paard is frisser wanneer het kouder is en ook wanneer ze minder vrij beweging hebben, bij jouw heeft hij beide minder dus je zult nooit zo'n gemakkelijk paard als in de zomer krijgen op dit moment. Zal hieronder nog eens de adviezen op een rij zetten + aanvullen.

* meer vrije beweging -> volgens jouw niet mogelijk, wei mogen ze niet op, paddock vind je te modderig (mijn mening is dat als het niet anders kan dan maar in de modder beter als binnen staan, het zal je nog verbazen hoe je paard zich aanpast aan de slechte ondergrond als hij dagelijks buiten komt.

* longeren voor het rijden -> volgens jou doe je dit al dagelijks een half uur

* stapmolen -> staat hij dagelijks een uur in, wat voor tempo? Gewoon normaal tempo of laat je hem flink doorstappen? Eventueel draven?

* wandelen -> niet mogelijk volgens jou te gevaarlijk

* iemand laten rijden die dit gedrag kan doorbreken -> geen reactie van jouw kant, alleen dat jij te lief bent, misschien ook het probleem met wandelen?

* goed les nemen van iemand die je hierbij kan helpen-> krijg je volgens jouw al 3 x per week

* grondwerk doen voor het rijden -> geen reactie van jouw?

* fysio/osteopaat/da/zadelmaker na laten kijken of er niks lichamelijks is -> zadelmaker is pas geweest, verder geen reactie?

* veranderen van stal waar meer vrije beweging wel kan -> geen optie van wege priveredenen

* wei huren voor winter -> financieel geen optie

Al met al wordt er dus heel goed met je meegedacht lijkt mij.. hier nog wat vragen van mijn kant

* heeft hij het niet koud onder de deken? Heb je al geprobeerd dikkere op te leggen en wat ligt nu op?

* hoeveel voer krijgt hij? En wat? Zou zo'n paard stuk lager in het voer zetten, minder energie lijkt me wel wenselijk

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:02

Ik denk dat grondwerk/clickertraining wel goed is of andere leuke dingen aan de hand moet gaan doen om het vertrouwen te krijgen dan komt het wel goed. en vooral veel geduld het zal niet binnen een week weer goed gaan.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:57

Ik denk dat mijn post nu niet veel bij gaat dragen maar moet het toch even kwijt nadat ik mezelf eerst even gekalmeerd heb na alle posts gelezen te hebben..

Mensen die mij kennen vinden mij gek omdat ik iedere maand bijna 300 euro betaal voor mijn paardje, en weet je wat ik er het liefste mee doe? Goed verzorgen, zorgen dat hij zolang mogelijk buiten komt en iedere minuut die ik kan rekken zorg ik dat hij er langer op de weide staat. Ervoor zorgen dat zijn stalletje waar hij dan toch de nacht moet doorbrengen goed schoon is en met schoon stro en ervoor zorgen dat hij voldoende hooi heeft voor de nacht en hem dan nog verwennen met lekkere slobber en hem eerst nog even lekker poetsen of wat wandelen en gezellig kletsen en weet je, daar word ik nu echt blij van, weten dat ik een tevreden paardje heb die niks maar dan ook niks tekort komt. Die jaloers mag zijn op de rest van de paarden á 55 stuks die tot juni geen zonlicht meer gaan zien omdat ze niet buiten mogen omdat het regent/sneeuwt/koud is of wat dan ook..

Ik hoop echt dat je iets kunt veranderen aan de leefomgeving van je paardje en je zult zien dat als hij zich fijn voelt, hij zich heel anders gaat gedragen en dan krijg je nog waar voor je geld ook dat je iedere maand neertelt.

Perryx

Re: erg veranderd .. ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 21:02

in een moeilijk gesprek met de eigenaar, er uit gekomen dat paard 4 uur op de wei gaat elke dag.. moet hem wel zelf binnen en buiten zetten, dit willen hun niet doen..
en daarnaast nog in de paddock!
en word gereden of gelongeerd

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 21:05

daarnaast krijgt paard nu minder brok, 2 kilo per dag ipv 3
en een hooinet van 105 cm ! :j

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:27

Goed bezig! +:)+

Polderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:32

Dat is toch al een stuk beter *\o/* Goed van je dat je de confrontatie aan bent gegaan en dit voor elkaar hebt gekregen. Je paard wordt er vast een stuk blijer van en kan veel meer stoom kwijt zo. Veel succes met rijden :)

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:35

fijn te horen dat je toch met onze adviezen in de weer bent gegaan. Hopelijk is je paardje weer gauw zichzelf.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:36

Goed bezig Linx!
Klingt al veel beter.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 21:45

de eigenaar was absoluut niet blij met me en wou totaal niet meewerken..
Uiteindelijk is het toch gelukt, super blij mee :j

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 21:48

Heb echt alles voor mn paardje over!!
wil dat hij lekker in zn vel zit.
het is ook onze eerste winter, dus nog beetje wennen
Komt vast goed.
hij is al n heel stuk opgeknapt als toen ik m kocht!
mensen die fotos willen zien , stuur me n pb :j
Laatst bijgewerkt door Perryx op 25-11-13 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Polderpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:51

Meid, de eerste winter met mijn paard (vorige winter) schoot hij zowat door het plafond en ik mee door de stress :D Het kost gewoon veel meer tijd om elkaar echt te leren kennen dan je denkt. Komt goed! Gewoon lekker doorrijden en vooral genieten van je paardje, grondwerken, wandelen, lekker bezig zijn en een band opbouwen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:58

Meis, haal je telefoonnummer snel weg, je weet nooit wie er meeleest.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 21:59

Wil alleen maar dat mensen weten dat ik wel goed voor mn paardje ben..
want mensen denken nu dat ik dierenbeul ben ofso

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:02

Dat snap ik, maar je hoeft je tegen een stelletje bokkers echt niet te verantwoorden hoor. Jij weet dat je goed bent voor je paardje en dat is genoeg. Ik vind het heel goed dat je met de eigenaar van de stal bent gaan praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:03

Fijn dat hij nu dus wél de paddock en wei in kan. :)

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 22:07

inderdaad, hij was eerst super mager je kon alle ribben tellen, manen en staart waren verwaarloosd en in de knoop etc, hij is ZOOO moooi geworden nu.. geschoren, sportcoupe, glanzende staart en vachtz mooi op gewicht, bespierd..
had nooit verwacht dat hij zo mooi zou worden!
mensen herkenden hem zelfs niet meer terug,
ze vroegen of ik een nieuw paard had haha!!!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:10

Dat is toch wat telt, een mooi gezond en blij paard.
Waarschijnlijk zit hij zo goed in zijn velletje dat hij behoorlijke babbels gaat krijgen. Minder voer en meer beweging zal zeker wat opleveren. Succes!

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 22:13

klopt! ben er druk mee bezig! :j
vind alleen zo jammer dat mensen vanaf hier oordelen,
en me uitmaken voor vanalles,
terwijl ik t paard juist heb opgeknapt! :j
en daar ontzettend trots op ben!!!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:18

Juist, en hou dat gewoon in je achterhoofd.

cl3riss3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:20

ik heb het topic gelezen en wat goed van je dat je de confrontatie aan gegaan ben. Hopelijk ga je snel verandering merken en merken dat het paard wat beter in zijn vel gaat zitten. Inmiddels wel erg benieuwd geworden hoe jouwn paardje eruit ziet! ik wens jullie beiden veel plezier.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:24

Hallo Linnx ik denk dat het vooral aan je manier van communiceren lag, de laatste paginas doe je dat heel anders en dan krijg je ook andere reacties terug.
Niemand had de bedoeling om lelijk te doen maar dachten juist mee, doordat jij zo bijzonder bot reageerde ( ik heb alles gelezen en was zeer verbaasd over je uitspraken en reacties) reageerden mensen ook zo terug. Aktie-reactie.
Fijn om te lezen dat je goede afspraken hebt kunnen maken, en nu plezier beleven aan je paardje he !
Komt helemaal goed zo te lezen.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:24

Wat super !! +:)+ +:)+

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een ´voor´ en ´na´ foto ! :D

Hopen dat ie snel rustiger gaat worden.. al denk ik dat dat wel goed gaat komen nu *\o/*

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 22:31

Mooi dat het waarschijnlijk opgelost gaat worden door de optie's die zijn gekomen met de staleigenaar.

Maar serieus een paard breekt gelijk zijn benen als hij in de paddock komt. Heb genoeg paarden gestoord zien doen in de paddock die hoog uit terug kwamen met een ijzer er af maar verder niets. En iedereen bedoeld het goed TS dus reageer ook iets rustiger, anders moet je geen topic open met vraag om hulp.