Welk ras voor ''toeren''

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

josien_m_

Re: Welk ras voor ''toeren''

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:14

De pin die ik had is er eentje zoals je hier kunt kopen om b.v. een geit aan te zetten. De grond in Turkije was zo stenig dat die relatief kleine pin het met gemak hield. Er is wel eens een pony los geweest omdat het touw door de stenen kapot was geschuurd.
Natuurlijk vind je oplossingen voor alles! Maar ik wilde alleen illustreren dat je het thuis wel kan bedenken maar het daar in het echt een heel ander gevoel oproept. We kenden de paarden ook niet, die hebben we daar gekocht en waren dus aan de omstandigheden daar gewend, dat was minder onze zorg. Maar wat doen de mensen daar als ze die 2 paarden zien? Je weet dan opeens veel te weinig van de daar heersende manieren en sommige reacties zijn heel vreemd. Grote vrachtwagencombinaties die heel uitgebreid toeteren op een smal weggetje terwijl ze langs je denderen! Heel vriendelijk bedoeld, maar na een stuk of 10 zijn de onverstoorbare paardjes toch lichtelijk panisch aan het worden!

michejan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 14:34

ik denk dat het meer ligt aan het paard dan aan het ras. Denk niet dat je een ras kunt noemen waarvan alle paarden geschikt zijn voor jouw doel

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 20:30

hmm ook hier weer geld dat je een criollo afzadelt en als hij gras heeft loopt ie niet weg....
wij gaan ieder jaar een criollo weekend doen,we zetten dan zomaar 25 of 30 paarden afgezadeld los bij elkaar en niemand loopt weg.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 22:32

connie64 schreef:
hmm ook hier weer geld dat je een criollo afzadelt en als hij gras heeft loopt ie niet weg....
wij gaan ieder jaar een criollo weekend doen,we zetten dan zomaar 25 of 30 paarden afgezadeld los bij elkaar en niemand loopt weg.

Ik ken Arabieren die niet weglopen, ik weet van enkele vuilnisbakkies dat ze bij je blijven, weet dat ook van IJslanders maar de enige Creollo die ik ken, daar zou ik dat niet bij proberen, nog los van enkele andere sociale onhandigheden van dat paard.