Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:34

Problematisch zeg, heb vandaag contact gehad met de winkel waar ik mijn cap 8 maand geleden gekocht heb, en ze weigeren hem terug te nemen, handig....

Babbelaar20

Re: Belangrijke informatie ivm uvex cap model Exxential (Uvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:47

fijn dit :/ morgen dan maar even bellen met de zaak waar we mijn helm gekocht hebben... ook wel fijn dat ze daar nu pas achter komen terwijl ik hier dus nu al 3 kwartjaar op een jonge en wilde pony mee rijd.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:56

De cap is verder veilig, maar er schijnt iets met het roostertje bovenop te zijn. Vandaar dat de meeste ruitersportzaken iedereen er nog mee rond laten rijden totdat Uvex de nieuwe caps levert. Dan wordt iedereen gebeld die zich gemeld heeft bij de ruiterzaken en dan kan de cap omgeruild worden.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:56

oh top!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:57

Crazy_boon schreef:
Problematisch zeg, heb vandaag contact gehad met de winkel waar ik mijn cap 8 maand geleden gekocht heb, en ze weigeren hem terug te nemen, handig....

Dat slaat echt nergens op, uvex vergoed alles aan de winkeliers.. Ik werk ook in een ruitersport zaak

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:58

Het gaat erom, dat als je valt op een spijker die recht op staat deze door het rooster kan gaan en eventueel een beschadiging kan geven.. Verder is de cap volledig veilig..

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:59

Bonny_CT schreef:
Het gaat erom, dat als je valt op een spijker die recht op staat deze door het rooster kan gaan en eventueel een beschadiging kan geven.. Verder is de cap volledig veilig..

uh.... :roll:

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 22:27

Crazy_boon schreef:

Dan ga je toch naar een andere ruitersportwinkel? Je hoeft nergens een bon te laten zien dus je kunt hem makkelijk bij een ander inleveren.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 22:47

Crazy_boon schreef:

Even het bericht van de website van Uvex uitprinten en meenemen naar de winkel. Of contact opnemen met Uvex zelf en zeggen wat het probleem is.
Als de fabrikant zelf terugroept heeft een verdeler daar weinig over te zeggen lijkt me?

oddyssey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:42

Als je een nieuwe krijgt, moet je dan ook je oude cap inleveren, of mag je die houden?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:06

Die moet je inleveren.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:33

net gebeld naar de zaak waar ik mijn cap vandaan heb, moet erheen met de cap om het nummer enz op te schrijven en dan bestellen ze de goede caps. Tot dat die caps binnen zijn mogen we nog doorrijden met deze caps. +:)+

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:36

littlesannie schreef:
fijn dit :/ morgen dan maar even bellen met de zaak waar we mijn helm gekocht hebben... ook wel fijn dat ze daar nu pas achter komen terwijl ik hier dus nu al 3 kwartjaar op een jonge en wilde pony mee rijd.

Wij hebben een klant die per ongeluk met haar bus over haar cap (Exxential) was gereden en hij is nog heel :)) Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, tenzij je in een gebied rijdt met veel stekelvarkens, egels en ijspegels :))

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:37

Pas_de_Deux schreef:
Wij hebben een klant die per ongeluk met haar bus over haar cap (Exxential) was gereden en hij is nog heel :)) Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, tenzij je in een gebied rijdt met veel stekelvarkens, egels en ijspegels :))

_O- dennennaalden goed genoeg?

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:38

littlesannie schreef:
Bonny_CT schreef:

uh.... :roll:

Dan nog is het lastig, het zou dan een kromme spijker moeten zijn. De gaten in de binnenschaal staan namelijk "de andere kant" op dan die van de roosters.

Pas_de_Deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 11:38

littlesannie schreef:
Pas_de_Deux schreef:

_O- dennennaalden goed genoeg?

Hele sterke, lange & scherpe? :+

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:08

Ik heb ook de uvision, ik heb nog geen contact opgenomen met EJ. ik wacht wel tot de winkel bevoorraad is van de verbeterde versie.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:11

Pas_de_Deux schreef:
littlesannie schreef:

Wicked := Misschien de volgende keer toch ook maar een Uvex kopen :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:27

Van "maken" is geen sprake --> moeten ze een duurdere vervangende cap leveren die ze daarna niet meer kunnen verkopen --> goedkoper om iedereen een nieuwe te geven!

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:47

Heb net contact opgehad met een andser winkel uit debuurt. en ZIJ zeggen dat ik geen vervangende cap krijg maar dat ze naar uvex worden opgestuurd voor testen, dat 8 weken kan duren. Vreemde zaakje hier in belgie met de cappen.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 12:54

Ik heb EJ even gemaild voor meer info en wat zij aan de actie gaan doen.
Raar dat ze in belgië zo reageren. Het is toch gewoon een actie van Uvex? Winkeliers krijgen alles wel vergoed, de winkel is in dit geval gewoon een uitwisselpunt tussen oude en nieuwe caps.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:37

Dit is helemaal niet gebonden per land. ;) Blijkbaar krijgt iedere winkel gewoon andere informatie. Bij de een moet je inleveren om te laten testen, bij de ander kan je wachten tot de vernieuwde caps in de winkel zijn en gewoon een nieuwe gaan halen. Onderschat niet hoeveel werk het is om alles op te sturen, eventueel te testen en dan nog een vernieuwde versie te maken.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:42

Dat sowieso... Maar mij is ook verteld --> als je een cap terughaalt, moet er een vervangend exemplaar komen (anders kan iemand x weken niet rijden... en zelf een andere cap kopen doe je niet). Dus was het voordeliger om terug te halen en nieuwe te geven....

Lijkt me sterk dat dat in andere winkels anders is? :S

Hoe willen ze het testen? Met naaldjes je cap bekogelen? :')

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:53

Lianne86 schreef:
Dat sowieso... Maar mij is ook verteld --> als je een cap terughaalt, moet er een vervangend exemplaar komen (anders kan iemand x weken niet rijden... en zelf een andere cap kopen doe je niet). Dus was het voordeliger om terug te halen en nieuwe te geven....

Lijkt me sterk dat dat in andere winkels anders is? :S

Hoe willen ze het testen? Met naaldjes je cap bekogelen? :')

of een testpop op een paard zetten en die met ze kop + cap op een spijker laten vallen? :')

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 13:56

Ik weet er ook het fijne niet van. Baseer me alleen op de reacties hier, waaruit blijkt dat elke zaak andere informatie geeft (en dus blijkbaar ook andere informatie gekregen heeft van Uvex zelf).
Als je nog vragen hebt is het niet veel moeite om een mailtje te sturen naar Uvex. ;)