wat is een fijn merk voor een goede sportbh?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:43

woor zover ik kon voelen zit er geen verschil tussen de oude cat4 typen en de nieuwe cat 5 type hoor, maar denk dat ze een extra categorie hebben toegevoegd zodat ze onderling verschil beter kunnen specificeren.

op site van SA is cat 5 nog niet eens terug te vinden :+

raar dan dat er toch echt een cat 5 kaartje aan zat _O-

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:49

NoeskaMoos schreef:
Oe, ik wil wel een level 5 proberen. Ben best tevreden met level 4, maar beter kan altijd (ik streef zo min mogelijk beweging na, sinds ik een keer een slow motion filmpje van mezelf terug keek wat bedoeld was voor een training :') )

Grappig dat je de Freya Active mooi vind met een shirtje jessie84, ik vind hem bij mij juist heel lelijk staan op die manier (maar is wel de stevigste die ik heb, dus nog steeds mijn meest geliefde sportbh)
Het kan zo veel verschillen per vrouw :j

had je dan wel de goede maat??
Ik vind vaak bij die andere merken dat het echt zo ingesnoerd is dan is het 1 massa aan de voorkant :D
Hier zitten cups in en hij snoert niet in mijn hals

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 18:21

Ik heb gelukkig een juiste maat, daarom is het zo'n stevige haha :)

Ik krijg er meer een 'Madonna punt-gevel' van, dus vandaar dat ik hem zo lelijk vind bij mij. :') (dat is dus degene zonder beugels, ik geloof dat ze sinds kort ook eentje met beugels hebben en die wil ik graag eens proberen)
Maargoed, uiterlijk is onderhevig aan een stevige, goede sportbh, daarom zou ik hem nog steeds iedereen aanraden :j

Twinkle10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 11:40

Ik heb gewoon een simpele sportbeha van de Hema :')

Warboel

Re: wat is een fijn merk voor een goede sportbh?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:48

Ik heb sinds dinsdag een nieuwe, een Panache. Wat een fijn ding zeg!
Is gewoon echt totaal 0,0 beweging in te krijgen als ik 'm aandoe. Wat een verademing zeg, vooral met hardlopen!
Heb ook m'n maat eens goed op laten meten, droeg altijd een 80/85D, maar volgens de mevrouw waar ik was kon ik beter een 75E nemen. En die zat ook heel goed :)
Leuke kleurtjes ook, ik heb een paarse 8-)

ilovesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 13:31

ik heb nu cupmaat B maar welke kan ik dan beter gebruiken~
ik loop al bijna tegen de C aan
ik wil het vooral gebruiken voor het turnen.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:15

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:06

Ligt er aan wat je zelf fijn vindt; de ene heeft een racerback (vind ik zelf altijd heel fijn), de ander niet (die trekt wat makkelijker aan).
Ik denk dat beide hun doel bereiken qua stevigheid, dus kijk wat er het beste past en het fijnste zit.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 17:08

Shock absorber heb ik ook gekocht omdat er veel goede verhalen over te vinden waren, maar ik vind het niks :n De bandjes snijden me in de rug en de ondersteuning vind ik ook niet echt om over naar huis te schrijven :=

Ik heb nu mijn oude van Livera maar weer uit de kast gehaald :D

chantalxoxox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:46

Ik heb een sport bh van Hunkemöller. Ik vind deze erg fijn voor hardlopen en paardrijden.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 11:56

Mijn stevigste sportbeha is er eentje van Champion. Gekocht in een sportwinkel en gezegd dat ik paard reed. Verkoopster raadde mij dan een bh aan voor het hardlopen en ipv de 90D dan een 85D aan te schaffen. In het begin voelde het wat vreemd aan maar man wat een verademing dat ze niet meer elke kant op vlogen en geen pijn meer tijdens het rijden. Geef mij maar een harnas sportbh dus. :D Merk moet je voor jezelf uitzoeken. :j Sportbh's in een gewoon cupmodel zijn goed tot de eerste wasbeurt daarna gaan ze gaan lubberen en vallen de bandjes steeds van mijn schouders. Heel erg vervelend tijdens het rijden. Die draag ik tegenwoordig in de weekends tijdens het gewone werk.

LaBull

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:00

Toevallig hadden wij op school laatste een presentatie over sportbh's met alle meiden.
Ik doe een sportopleiding hoor, dus eigenlijk is het vrij logisch, haha.
Ik heb niet echt een merk die ik fijn vind, maar er zijn wel een paar eisen waar een sportbh aan moet voldoen.
1. Gekruiste banden aan de achterkant zorgen voor meer ondersteuning en versteviging.
2. Borsten mogen niet uitpuilen aan de zijkant, alles moet netjes onder de BH blijven.
3. Zorg ervoor dat hij niet te strak zit, anders doet het pijn!
4. Als je hem past, spring dan een paar keer. Blijven je borsten zitten, dan zit hij goed.

Ga altijd even naar een lingeriezaak om te vragen of hij goed zit, ga niet zelf een beetje klieren.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:14

Gekruiste banden blijven inderdaad veel beter zitten dan gewone bandjes.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:00

Ik heb echt een hekel aan gekruiste banden, de BHs die ik heb geprobeerd daarmee zaten me niet lekker en kreeg ik schuurplekken van... maar zonder merkte ik toch wat minder steun inderdaad. Gelukkig heb ik die steun hervonden bij shock absorber met de dubbele sluiting, door die hoge sluiting blijft alles toch weer goed op z'n plek zitten en voelt het een stuk steviger, gelukkig :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 16:09

Ik heb twee sportbeha's van Anita. Deze moe(s)t ik dag en nacht dragen na een borstverkleining.
Merk dat ze met paardrijden ook goed stevig zitten. :)

perfect_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:03

Ik heb zelf de sportbh van Anita active. Deze is redelijk duur maar dan heb je ook wat. Deze zorgt ervoor dat alles tiptop blijft zitten , zelf voor mensen met een grote maat cup . Dus zeker aanbevolen :)

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 15:35

perfect_sky schreef:
Ik heb zelf de sportbh van Anita active. Deze is redelijk duur maar dan heb je ook wat. Deze zorgt ervoor dat alles tiptop blijft zitten , zelf voor mensen met een grote maat cup . Dus zeker aanbevolen :)

Die kreeg ik ook mee van Velthuis idd en heb ook de andere kleur nu gekocht!
Zijn fijn!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:03

BertBaley schreef:

Ik heb de shock absorder run. Heeeeel erg tevreden over. :j Ik doe enkel het onderste slotje pen en de rest kan ik zo over mijn hoofd uit of aantrekken. Best handige bh om aan of af te doen. Erg stevig, ook na meerdere wasbeurten. Nu blijven die van mij tenminste lekker stevig op hun plaats zitten . :D

Pieneliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 07:48

Ik heb 2 bh's van kiesdejuistesportbh.nl
fijne service en ze heeft veel keus voor ook de grotere maat en bij de hogere impactsporten zoals paardrijden.
Ik heb de Freya active en dan eentje met beugel en een zonder. Mijn voorkeur gaat naar die met beugel uit, die zit bij mij net wat fijner en je kan de rug verstellen naar een racerback.
en altijd met de hand wassen hè!

Sparks_Fly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:36

Ik vind die van de Hema altijd erg fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:42

Het allerbest vind ik toch die van Enell, vooral voor de grote maten.Nog veel steviger dan de shock absorber!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:52

brigitte2 schreef:
Het allerbest vind ik toch die van Enell, vooral voor de grote maten.Nog veel steviger dan de shock absorber!

ik had er nog nooit van gehoord of gezien, ziet er op zich wel goed uit. Nu maar even sparen.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 12:52

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:49

Ik hoor van verschillende mensen dat de sport bh's van reebok goed bevallen voor het paardrijden!