Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
annnepannne schreef:ik heb er ook al aan gedacht om het buurpaard samen te zetten met hem maar ze zijn nogal gemeen tegen elkaar.
buurpaard wordt niks mee gedaan en is 'verwilderd' en trapt richting mensen, hij is ook heel dominant en gemeen naar andere paarden dus samenzetten gaat niet werken. ik heb er ook aan gedacht er misschien een kleine pony bij te zetten maar dat willen mijn ouders niet.
ik heb hem net buiten gezet, om in de wei te komen moet hij de toekomstige bak door, daar staat geen gras. ik heb de draad tussen de bak en de wei dichtgedaan.
hij heeft 3x geprobeert weg te rennen, 2x heb ik hem kunnen houden, de laatste keer ging hij in volle galop de bak in.
nu heb ik de draad dicht gelaten omdat in de bak staan voor hem een straf is en dadelijk haal ik hem binnen en ga ik het opnieuw proberen.
aeolusnr1 schreef:Je hebt blijkbaar helemaal geen idée hoe paarden denken, in de bak staan is voor geen enkel paard een straf, zo denkt een paard nooit, ook jouw paard niet dus.
Jij moet hem leren dat ontsnappen niet de oplossing is, je hebt hem zelf wel losgelaten hé, hiermee heb je hem eigenlijk dit gedrag aangeleerd.
Je zegt paard is niet verkeersmak en ik kan er dus niet mee gaan wandelen langs de weg, waarom niet dan, das de kans van je leven, leer het paard verkeersmak te zijn.
jij dient de leiding te hebben en dat blijkt helemaal niet zo te zijn.
Neem les en zoek niet via vragen op een forum naar het gepaste antwoord, want dat is eigenlijk onmogelijk om dit zo te gaan oplossen.
De fout zit niet bij het paard maar bij jou.annnepannne schreef:ik heb er ook al aan gedacht om het buurpaard samen te zetten met hem maar ze zijn nogal gemeen tegen elkaar.
buurpaard wordt niks mee gedaan en is 'verwilderd' en trapt richting mensen, hij is ook heel dominant en gemeen naar andere paarden dus samenzetten gaat niet werken. ik heb er ook aan gedacht er misschien een kleine pony bij te zetten maar dat willen mijn ouders niet.
ik heb hem net buiten gezet, om in de wei te komen moet hij de toekomstige bak door, daar staat geen gras. ik heb de draad tussen de bak en de wei dichtgedaan.
hij heeft 3x geprobeert weg te rennen, 2x heb ik hem kunnen houden, de laatste keer ging hij in volle galop de bak in.
nu heb ik de draad dicht gelaten omdat in de bak staan voor hem een straf is en dadelijk haal ik hem binnen en ga ik het opnieuw proberen.
paardluv schreef:haha creative titel ''een bulldozer'

annibel schreef:Vervelend dat het niet goed lukt met je paard naar de wei brengen..
Je kan inderdaad proberen hem vast te houden, en hem een touw of hengsten ketting over de neus doen en zodra hij probeert weg te rennen een keer heel hard trekken, dit werkt bij sommige paarden wel even natuurlijk..
Wij hadden eerder een paard op stal die je ook gewoon niet kon houden als je hem naar de wei bracht, die was al 22 en je kon het hem gewoon niet afleren, dus lieten we hem gewoon los naar de wei lopen..
Misschien kun je met 2 stroom draadjes een pad naar de wei maken? Dan doe je de stal deur open en laat je hem zelf naar de wei lopen?! Ook makkelijk voor jezelf, hoef je ook niet hele tijd heen en weer te lopen..![]()
Iig succes!
annnepannne schreef:annibel schreef:Vervelend dat het niet goed lukt met je paard naar de wei brengen..
Je kan inderdaad proberen hem vast te houden, en hem een touw of hengsten ketting over de neus doen en zodra hij probeert weg te rennen een keer heel hard trekken, dit werkt bij sommige paarden wel even natuurlijk..
Wij hadden eerder een paard op stal die je ook gewoon niet kon houden als je hem naar de wei bracht, die was al 22 en je kon het hem gewoon niet afleren, dus lieten we hem gewoon los naar de wei lopen..
Misschien kun je met 2 stroom draadjes een pad naar de wei maken? Dan doe je de stal deur open en laat je hem zelf naar de wei lopen?! Ook makkelijk voor jezelf, hoef je ook niet hele tijd heen en weer te lopen..![]()
Iig succes!
ik wil het probleem graag oplossen en niet uit de weg gaan.
in ieder geval bedankt voor het meedenken
Maar ik ga ook mee met de mensen voor mij, hij heeft geen respect.. Ik denk dat het paard eerst respect voor je moet krijgen en voor je ruimte.. annnepannne schreef:En waarom is mijn paard pas na 8 maanden ''alleen'' staan begonnen met dit gedrag?
Dat zou dan al veel eerder begonnen moeten zijn als hij daarom zo gaat doen.
Mijn paard is hartstikke vrolijk hier, hij is niet agressief maar hij is té blij om naar buiten en binnen te mogen dat hij gaat galopperen. Maar nee, iets past niet in het straatje van iets goed doen en dáár wordt het commentaar op gegeven terwijl dit gedrag dan al veel eerder had moeten beginnen.
Ik doe hem niet weg en ik kan nu niet regelen dat hij met een ander paard in de wei komt te staan.
Duidelijk of moet ik het nog 1000x typen?
Als je zo'n reactie wil geven, reageer dan aub niet, want daar heb ik niks aan.
Ik heb al zo vaak gezegd dat ik er niks aan kan veranderen dat hij alleen staat, dus ga daar dan ook niet over doorzeuren.