hoe praat ik dit uit mijn moeder haar hoofd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 01:05

Ambertje2001 schreef:
Zeg tegen je moeder dat je allen een body protector wilt als je gaat springen met dressuur is het dom
Met springen niet want als je dan valt val je op die balken

Ja echt vet dom he dat ik met dressuur rijden mijn rug op drie plekken gebroken heb. Echt wat een onzin om jezelf in de dressuursport te beschermen. 8)7

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 13:12

Nynke1 schreef:
Ambertje2001 schreef:
Zeg tegen je moeder dat je allen een body protector wilt als je gaat springen met dressuur is het dom
Met springen niet want als je dan valt val je op die balken

Ja echt vet dom he dat ik met dressuur rijden mijn rug op drie plekken gebroken heb. Echt wat een onzin om jezelf in de dressuursport te beschermen. 8)7

Idd, ook met dressuur kun je hard vallen :(

Een goede bodyprotector hoeft helemaal niet vervelend te zitten, een goed passende BP voel je amper zitten.

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:01

Zo erg is een bodyprotector toch helemaal niet?
Dat valt reuze mee.

Je hebt ook tegenwoordig van die 'airbag', mischien di eens proberen?

ZoeyDercks

Re: hoe praat ik dit uit mijn moeder haar hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:05

Bodyprotectors zijn handige uitvindingen naar mijn mening.

Ik heb 2 jaar lang groene paarden beleerd, ingereden en doorgereden maar ik moet heel eerlijk zijn dat ik nooit een BP heb gedragen... Ik val gelukkig ook niet zo snel (enorm goed evenwicht, stevige zit, juist dankzij die jonge paarden die rotstreken uithaalden!)

Maar ik denk toch dat het wel verstandig is om er een te dragen. Er zijn vast wel BP's die goed zitten en comfortabel zijn.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:07

IndyPeanut schreef:
Bodyprotectors zijn handige uitvindingen naar mijn mening.

Ik heb 2 jaar lang groene paarden beleerd, ingereden en doorgereden maar ik moet heel eerlijk zijn dat ik nooit een BP heb gedragen... Ik val gelukkig ook niet zo snel (enorm goed evenwicht, stevige zit, juist dankzij die jonge paarden die rotstreken uithaalden!)

Maar ik denk toch dat het wel verstandig is om er een te dragen. Er zijn vast wel BP's die goed zitten en comfortabel zijn.

Maar ook dit is geen garantie. Ik heb ooit nooit BP of airjackets gedragen, ik heb ook altijd jonge hengsten gereden, goedgekeurde hengsten, rotbeesten etc etc en ik stap op een 6 jarige merrie en breek mijn rug.

Als ik weer kan rijden komt er dus ook een airjacket. Het zijn en blijven dieren die onverwachtse dingen kunnen doen. Kan je nog zo'n onafhankelijke zit hebben, als een paard achterover klapt en je er onder terecht komt ( wat bij mij dus gebeurde ) heb je niks aan je onafhankelijke zit ;) .

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:13

Klopt Nynke, het is geen garantie.
Erg zeg, dat je je rug hebt gebroken !

Nee inderdaad, helaas ben ik over 2 maanden weer paardloos (pony gaat verhuizen) dus een BP aanschaffen zou voor mij alleen te doen zijn als ik weer een nieuwe vindt.

En dan ga ik ook niet naar de prijs kijken ook niet. Iets wat mijn lichaam moet beschermen mag ook best iets kosten.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:15

:j Ik ga voor een airjacket, die geeft mij een veiliger gevoel dan een BP. Die dingen zijn 600 a 700 euro.. Maar mijn rug breken, nooit weer..

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:15

ga hier voor naar een winkel die ze verkoopt.
laat je moeder en jezelf goed informeren bij een deskundige. Zorg ervoor dat de bp goed past. En draag wanneer je in vervelende situaties rijdt.....kan ook dressuur zijn.....
ik heb mijn rug gebroken door een val van een paard ( tijdens dressuur). Had ik toen maar die bp gehad.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:16

Parador dan zou je toch moeten weten dat je zo'n ding niet alleen in vervelende situaties moet dragen?

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:17

ik moet hem bij het springen verplicht aan van mn ouders, als je een fijne hebt is het zo'n crime nog niet hoor! ik heb heel lang met een vervelende gereden maar heb nu een superfijne; http://www.treehouseonline.co.uk/product/5

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:20

Airjacket lijkt me inderdaad ook erg fijn ja. Wel balen (om het zo maar te zeggen) dat elke keer als je een salto oid van je paard af maakt je weer een nieuw patroon kunt gaan kopen.

Ik ben een keer in een kwartier 3x gevallen :P

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:33

Uuuuh even het omgekeerde. Mijn dochter liet ik eerst zonder bp springen. Diverse keren er vanaf gevallen, gelukkig nooit wat gebeurd.
Nu ga ik zelf weer springen met mijn nieuwe paard. Van beginnersles naar gevorderden les gegaan. 2e les moest ik een zeer lastige in-uit rijden. Reed niet goed aan en na een weigering en door de hindernis heen gaan bij 3e poging in gedachten wat er ook gebeurd, we gaan er overheen. Nou dat heb ik geweten. 1e spring netjes 2e sprong van het in-uitje nam ie alsof het een Z-parcours was. Ik kon hem niet meer uitzitten en vloog dus letterlijk een heel stuk door de lucht. Vol op mijn rug geland. Was erg blij dat ik een bp aanhad, ook al loop ik nu bij een (manueel) therapeut. Ik ben ervan overtuigd dat de val een heel stuk ernstiger was geweest als ik hem niet aan had. Overigens na de val weer op gestapt en opnieuw het volledige parcours gesprongen.
Dus wat er ook gebeurd, voortaan altijd met bp springen. Ik geef toe bij dressuur heb ik hem niet om.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:54

Nynke1 schreef:
:j Ik ga voor een airjacket, die geeft mij een veiliger gevoel dan een BP. Die dingen zijn 600 a 700 euro.. Maar mijn rug breken, nooit weer..

Ik ben onlangs na een fikse val op zoek gegaan naar een goede BP en daar werd mij bij verschillende ruitersportzaken de Airjacket ontraden. Met name in combinatie met jonge paarden. Door het geluid wat het maakt en met name de schrikreactie die dat weer teweeg kan brengen.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:25

Nynke1 schreef:
Parador dan zou je toch moeten weten dat je zo'n ding niet alleen in vervelende situaties moet dragen?

ja dat weetik ook wel, maar ik kraak hem dan ook niet af..........ik bedoel alleen , als ze denkt in een situatie te zijn waar e hem nit hoeft te dragen.