Paardrijden is niet meer wat het was?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: Paardrijden is niet meer wat het was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:38

Het is echt geweldig grappig hoe jullie iets kunnen opnemen zodat jullie er dan op deze manier in kunnen gaan :D Voel je minder aangevallen en lees het dan nog eens. Ik ben het namelijk gewoon met jullie eens, maargoed.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:41

Geryon schreef:
Hoe kan JIJ nou oordelen dat het onzin is wat ik zeg? Wat ik zeg is gewoon wat ik gezien heb. Daar kan jij NIETS over oordelen.

Ik zeg dat het selectieve perceptie is en dat je dus dingen ziet die er niet zijn, of niet in de mate waarin jij ze ziet. Hooguit in de mate waarin jij ze verwacht. :P

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_dissonantie

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:44

Kan je ALSJEBLIEFT even GOED gaan lezen en je mening uitzetten?!

MIJN ervaring met mensen met mindere kleren is dat zij toevallig ook niet zo goed konden rijden. Dat wil NIET zeggen dat mensen met mooiere/duurdere kleren béter kunnen rijden. Dat wil OOK NIET zeggen dat ik bij voorbaat al denk dat mensen met mindere kleren wat minder rijden.

Sorry hoor, jeetje.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:45

Dat begrijp ik prima hoor (ook zonder hoofdletters), doet alleen weinig af aan wat ik zeg. :)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:46

Geryon schreef:

MIJN ervaring met mensen met mindere kleren is dat zij toevallig ook niet zo goed konden rijden. Dat wil NIET zeggen dat mensen met mooiere/duurdere kleren béter kunnen rijden. Dat wil OOK NIET zeggen dat ik bij voorbaat al denk dat mensen met mindere kleren wat minder rijden.

Sorry hoor, jeetje.

:j ben ik eigenlijk wel eens.
Mensen die net beginnen met paardrijden kopen meestal ook niet zo snel duurdere spullen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:47

Blijf daar dan maar lekker bij. Als ik maar weet dat ik door kleren heen kijk.

:evaw:

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:50

Dus mensen die beter rijden zijn bereid om meer te betalen voor rijkleding dan mensen die niet zo goed kunnen rijden?

Ik heb weer even een nieuwe theorie:
Mensen die beter rijden, rijden waarschijnlijk vaker, waardoor als hun kleding van "mindere" kwaliteit is meer slijt dus ze of betere kwaliteit moeten gaan kopen óf ze koper vaker nieuwe kleding waardoor ze modebewuster zijn dan mensen die minder vaak rijden en dus langer met dezelfde broek kunnen doen..

toch?

GenerationR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:53

ik rijd gewoon in broeken en ik heb dan een kingsland jas maar die moest ik dan ook zelf betalen deze heb ik gekocht omdat ik in de regen droog wil blijven en ik vond het ook een mooie jas, maar ik heb hem zeker niet voor het merk gekocht

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:53

@TS,
Ik rij het liefst ook in m'n oude kloffie hoor. Ben met normale kleding niet van de merken en bij rijkleding ook niet. Bij mij is het zo oude kleding die niet goed meer zijn voor dagelijks leven zoals 't-shirts (die beetje verkleurd zijn of een niet uitwasbare kleine vlek), dan gebruik ik die nog voor bij de paarden.

Maar goed, als mensen dure merken e.d. willen dan hou ik ze niet tegen. 't is hun eigen geld. Zolang iedereen zich maar prettig voelt in eigen rijkleding, of 't nou oud is of heel duur merk. :)
En ik vind 't is raar dat mensen denken dat rijkunsten van je kleding afhangen, of dat je aan kleding kunt "lezen" hoe iemand rijdt.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:54

Ik koop duurdere spullen omdat ik ze beter vind zitten en gemakkelijker vind.Ik vind ze dus gewoon beter van kwaliteit ;)
zoals een rijbroek met leren zit of full seat of hoe je het ook noemt, zalig gewoon! Maar die vind je wel niet onder de 80 euro... (minstens)
t-shorst gebruik ik ook gewoon oud spul hoor :')

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:57

Ik rijd al jaren in niet al te dure broeken of 2de hands broeken.
Mijn truitjes etc komen grotendeels van de H&M,een uitzondering daar gelaten.
Jassen zijn vaak wel duur,daar wil ik uitsluitend echt goede kwaliteit waterdichte en ademende stof van hebben.
Ik werk fulltime in de paarden en mijn Pikeurbroeken slijten harder dan mijn Horze broeken.
Decathlon broeken vind ik een vreselijke pasvorm hebben,die staan mij helaas niet.
De sokken daar in tegen zijn geweldig.

Ik probeer er altijd netjes uit te zien,dat heeft echter niets met dure merkkleding te maken.
Mijn laarzen zijn van Lipica,al mijn wedstrijdjasjes 2de hands.
Ik heb wel dure caps,maar 1 er van ook gekregen.
Dat mensen die minder goed rijden vaak ook minder merkkleding dragen zie ik toch niet echt.
Wel dat mensen die veel rijden gaan voor kwaliteit.Dat doe ik ook,echter niet duur dus.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:58

Electra63 schreef:
Of je het nu mooi vindt of niet, of je het nu nodig vindt of niet, (dure) merkkleding heeft vaak een betere pasvorm, gaat langer mee, blijft mooier met wassen en is snel droog. En er is helemaal niets mis mee, als je er leuk op of bij je paard uit wilt zien en als je dat niets uitmaakt, ieder zijn/haar ding. Ik zag ook al een topic voorbij komen over de hoeveelheid of prijs van dekjes/halsters en andere spullen. Sommige mensen hebben daar wel geld voor over, anderen niet.
Ik vraag me altijd af, waarom bokkers zich druk maken over de portemonnee van een ander? :D

:j :j :j

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:01

ambre schreef:
Ik rijd al jaren in niet al te dure broeken of 2de hands broeken.
Mijn truitjes etc komen grotendeels van de H&M,een uitzondering daar gelaten.
Jassen zijn vaak wel duur,daar wil ik uitsluitend echt goede kwaliteit waterdichte en ademende stof van hebben.
Ik werk fulltime in de paarden en mijn Pikeurbroeken slijten harder dan mijn Horze broeken.
Decathlon broeken vind ik een vreselijke pasvorm hebben,die staan mij helaas niet.
De sokken daar in tegen zijn geweldig.

Ik probeer er altijd netjes uit te zien,dat heeft echter niets met dure merkkleding te maken.
Mijn laarzen zijn van Lipica,al mijn wedstrijdjasjes 2de hands.
Ik heb wel dure caps,maar 1 er van ook gekregen.
Dat mensen die minder goed rijden vaak ook minder merkkleding dragen zie ik toch niet echt.
Wel dat mensen die veel rijden gaan voor kwaliteit.Dat doe ik ook,echter niet duur dus.

Als je in de paarden werkt vind ik ook wel dat je je netjes mag kleden. Je presenteert jezelf ook op je vakgebied. Maar netjes kleden en duur kleden zit toch zeker wel verschil tussen. Ook genoeg mensen in dure paardrijkleding die het niet weten te combineren, of mensen in goedkoop spul waarbij het wel helemaal klopt!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:40

jasz schreef:
WhySoWhite schreef:

Gewoon je paard opvoeden dat er NIET geschuurd word. Geen brokkken ander spul voeren waar ze van kunnen kwijlen als je nog de stal in moet..Opstappen vóór de bak zodat je niet met je schoenen in het zand hoeft te lopen. Ik kan prima met mijn werk kleding gaan rijden ( western dus kan ik spijkerbroek) Ik heb hooguit wat spatten zand op mn broek van een stopje maar dat is 2x kloppen en het is eraf en ga ik schoon weer naar huis. En als je af gaat zadelen en je paard heeft geschuimd dan laat je gewoon je vriend zn hoofdstel uit doen en zadel je zelf af en zorg je dat de beugels niet tegen je kleding klapperen. en tatarataaaa schoon naara huis :') Ik klink nu echt alsof ik vies ben van mijn eigen paard. Als ik wel oudere kleren en schoenen aan heb ( die er overgens wel nog goed uit zien want als het er oud uit ziet gooi ik het weg :') dan mag mn paard best wat eten waar ik naast sta en mag die ook best nog even in de bak rollen en met zn zandhoofd over mn jas wrijven :j

maar je wilt je paard toch knuffelen en aaien? ik in ieder geval wel en mijn paard is helaas niet altijd schoon, dus heb ik altijd modder en haren op mijn broek. ook rij ik vaak zonder zadel, daar wordt je ook heel vies van. maar ik ga daar echt niet mee stoppen omdat ik mijn kleding schoon wil houden.[/quote]

Even voeren etc, kan ik ook wel heel goed met "gewone"kleren zonder vies te worden. Maar als je echt wat gaat doen... Komt bij dat hij achter in de tuin in een loopstal stond, dus dan heb je vaak al een zanderig paard. Het voeren etc gaan nog wel; maar echt bezig zijn en poetsen... (met mijn vieze handjes even langs mijn broek ofzo :') tjah... dat gaat gewoon niet lukken. Sowieso was het na een flinke regenbui bij de ingang al te modderig om nog met pumps te gaan lopen :P

Schoon blijven kan wel, maar als je een keer gewoon wilt knuffelen en wat meer doen dan alleen voer in zijn stal/voerbak gooien... tjah, dan lukt het me niet en dat heeft niets met het opvoeden van mijn paard te maken :')

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:46

Het is maar goed dat een paard en pony geen kleuren kan zien met wat hij allemaal aankrijgt..

Geryon kan ik ook wel best snappen.Mij valt dat ook wel best op,maar daar bedoelt ze niet mee dat er ook beginnelingen met rubberen laarzen niet goed kunnen rijden,maar sommige met leren rijlaarzen rijden ook wel best mooi.Of ja,dat ziet er zo uit! (niet dat dat altijd is)

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:48

Zo ieder zijn eigen ding..
Ik trek ook mooi mijn oude kleren aan, die ik niet meer normaal aan doe en er nog wel goed uitzien en dus worden ze gebruikt voor het paardrijden :)
Ik loop gerust rond in kleren wat 5 jaar geleden in de mode was ofzo haha.. :D

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:08

Ik heb ook liever oude kleren en merkloze dingen aan dan dure dingen die bij mij toch niet schoon blijven..

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:09

Ik rijd gewoon met mijn oude kleren. En het interesseert me ook niet als dingen met elkaar vloeken :') We lopen geen mode show...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:11

Geryon schreef:

Sorry hoor, jeetje.

Oké dit vind ik lachwekkend :')

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:13

Zertab schreef:
Ik rijd gewoon met mijn oude kleren. En het interesseert me ook niet als dingen met elkaar vloeken :') We lopen geen mode show...

Nee,dat vind ik ook..

Wat maakt het nou uit of je kleding niet bij elkaar past.. :')

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:43

Marloes__ schreef:
jasz schreef:
ik heb gewoon dezelfde jas die ik normaal ook heb

Maar dan gaat je jas toch helemaal naar paard ruiken? :')

ja, maar dan was ik m als het al te erg wordt. sowieso doe ik hem vaak uit bij het rijden. mwa ik heb er geen last van, ik heb eerder wel aparte jassen gehad, maar ik vind het niet per sé nodig.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:34

Ik rijd in een blauw, erg simpel coltruitje wat ik in mijn kast zag liggen. Daar overheen een paardrijdjas (niet zo'n wedstrijd jas hoor, gewoon, een op stal dingie die lekker warm is met fleece van binnen :j). De paardrijdlaarzen zijn de oude van mijn nicht die haar te klein waren. Toen ik m'n paardrijdbroek kocht heb ik ook naar de prijzen gekeken.
Ik rijd niet lang en ben ook niet van plan om op steeds duurdere spullen over te stappen, nergens voor nodig :+ .

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:49

SienenIvo schreef:
Zertab schreef:

Nee,dat vind ik ook..

Wat maakt het nou uit of je kleding niet bij elkaar past.. :')

En wat maakt het uit als het wel bij elkaar past en of je voor kwaliteit gaat.
Een global deken haalt het niet bij rambo of domenick

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:03

Ik voel me aangesproken over rubberen laarzen :')

Electra63 schreef:
Ik vraag me altijd af, waarom bokkers zich druk maken over de portemonnee van een ander? :D

Inderdaad, erg opvallend :Y)

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:08

Ik koop gewoon wat ik mooi vind en als ik ga rijden heb ik gewoon vaak adidass of gewoon van die basic shirts van de HEMA XD rijbroeken gewoon wat lekker zit
In de winter heb ik wel Kingsland jas omdat die zo onwijs lekker warm + winddicht zijn

maar rijlaarzen zadels en hoofdstellen kan er niks aan doen wat ik mooi vind is merk en duur.
Deniro's, Passier met zwarovski behoren tot mijn collectie :o

Wedstrijdjasje en broek van pikeur, wedstrijdblousje van Kingsland en heb heel veel handschoenen van Roecki omdat ik die gewoon onwijs lekker vind

Wil ook een Kep italia maar heb nu gewoon HH even doorsparen