Wat is een goede outdoorlaars waar je alles mee kan doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:44

LBLGypsyCobs schreef:
M'n vraag ging inderdaad over de Orebro, de andere modellen zullen anders zijn, maar in het kleine winkeltje van de ANWB hier hebben ze nooit genoeg staan om te passen.

Proberen kan altijd :-) mocht je dat model in bruin willen en hij is alleen maar in blauw kun je die in de winkel meestal wel bestellen... Misschien even bellen of ze deze hebben staan of dat ze deze zonder verplichtingen voor je besteld kunnen worden??

LBLGypsyCobs

Re: Wat is een goede outdoorlaars waar je alles mee kan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:08

Ik ben vandaag toch maar even bij de ANWB hier langs gegaan.
Ze hadden nog 1 paar in mijn maat, de Orebro en hij is maar iets wijder dan de laars die ik nu heb.
Dus maar gelijk gekocht :D
Nu helemaal ingespoten met dat impregneerspul en dan morgen eindelijk lekker warme pootjes.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 09:57

joyce2 schreef:
Ik vet mijn ANWB laarzen nooit in... In geen 2 jaar tijd gedaan, behalve af en toe even een natte doek erover tegen de vlekken. Al doe ik dat tegenwoordig ook niet meer ze zijn al te vies, haha. Overigens zijn nergens kapot, ook nooit kapot geweest, ze zijn alleen wel flink uitgelopen omdat ik super scheef op mijn voeten sta.

Even een vraagje aan de mensen met Dubarry's: onderhouden jullie de laars wel of niet? Hierboven lees ik dus van niet, maar in de winkel waar ik ze gepast had (Outdoor Eddie) werd me op het hart gedrukt dat ik ze echt goed moest onderhouden, omdat ze anders niet lang mee zouden gaan.

ik heb ze in 3jaar tijd heel zuinig 2 keer ingesmeerd met stubben hamamol, en verder worden ze geregeld schoongespoeld en ingesprayd met wax. hier maken ze de derde winter door en ze zien er nog steeds goed uit, doe er ook veel mee, uitmesten, honden wandelen, voor mooi,... ideale dingen!

linda412

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:05

Ik heb bij divoza de Mondoni Iceland gekocht
En ik zou niet anders meer willen
lekker warm en kan er alles mee

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:35

Iemand hier in het topic had de laarzen van de ANWB laten repareren bij de schoenmaker, weet je wat
ze precies gedaan hebben? Mijn laarzen zijn ook bij de zool kapot en dus niet meer waterdicht en wil eigenlijk
wel kijken of ze ze ook weer zo kunnen repareren dat ze nog bruikbaar zijn en weer waterdicht, maar geen idee
of elke schoenmaker dat kan dus als ik kan melden wat er gebeurd is moet het misschien wel lukken :)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:09

Ik volg dit topic ook even...ben ook op zoek naar goede thermo/outdoorlaarzen, maar niet al te grof :)
Die Iceland zag er wel leuk uit :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:29

ProudJustify schreef:
Iemand hier in het topic had de laarzen van de ANWB laten repareren bij de schoenmaker, weet je wat
ze precies gedaan hebben? Mijn laarzen zijn ook bij de zool kapot en dus niet meer waterdicht en wil eigenlijk
wel kijken of ze ze ook weer zo kunnen repareren dat ze nog bruikbaar zijn en weer waterdicht, maar geen idee
of elke schoenmaker dat kan dus als ik kan melden wat er gebeurd is moet het misschien wel lukken :)

Dat was ik, heb de laarzen gisteren weer opgehaald. Ze hebben de zool weer vastgelijmd, het zat weer muurvast volgens de schoenmaker extra vastnaaien was niet nodig. Mijn dochtertje heeft ze vandaag aan in de sneeuw dus hoor straks wel of ze weer goed waterdicht zijn.

Zou gewoon even naar de schoenmaker gaan met de laarzen en advies vragen. Om de kosten hoef repareren niet te laten, ik was 6 euro kwijt :) .

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:11

Ah super, dank je :)
Ben benieuwd of ze waterdicht zijn weer.
Ik ga idd maar gewoon even langs en dan hoor ik vanzelf wel of ze te maken zijn of niet :)

Bimiap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:10

Nicky84 schreef:
Ik volg dit topic ook even...ben ook op zoek naar goede thermo/outdoorlaarzen, maar niet al te grof :)
Die Iceland zag er wel leuk uit :)

Ze zijn nauwelijks grover dan een gewone rijlaars. Je zou er zo mee op een wedstrijd kunnen verschijnen :j

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 00:26

Ik heb van Mondoni.. Canada geloof ik..?

En ik hou van ze!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 09:35

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:17

Ik ga morgen eindelijk bij EJ kijken (is in de buurt) heeft iemand ervaringen met de Janouk?
Ze hebben die Iceland niet daar...alleen deze http://www.ej.nl/products/10000110/6040 ... COPENHAGEN en dus die Janouk..ook hebben ze wel anderen die ik ga proberen... (BR de Luxe en HH de luxe). Had gister toch wat koude pootjes bij de paarden, met mn jodpuhrs :brr:

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:37

Bij de Welkoop zag ik ook mooie outdoor laarzen, maar die zie ik dan weer niet op de site staan...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 17:35

Ik heb dezen gehaald, zitten heerlijk! HKM Belmond. :)
Afbeelding

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 18:20

Maar zijn ze ook goed waterdicht en warm?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:28

Warm wel, waterdicht zal matig zijn gezien de naden, maar daar heb ik ze ook niet voor; terrein waarop ik loop is verhard. Het gaat mij om de warmte en ze zijn helemaal teddy gevoerd. :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:47

ik heb ze van Horka.
Goede kwaliteit/prijsverhouding.
Lopen fantastisch (wel een maatje groter nemen), af en toe invetten, nu met het koude weer zo'n lange bontkous er in en laat de winter maar komen!

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:25

Nicky84 schreef:
Ik ga morgen eindelijk bij EJ kijken (is in de buurt) heeft iemand ervaringen met de Janouk?
Ze hebben die Iceland niet daar...alleen deze http://www.ej.nl/products/10000110/6040 ... COPENHAGEN en dus die Janouk..ook hebben ze wel anderen die ik ga proberen... (BR de Luxe en HH de luxe). Had gister toch wat koude pootjes bij de paarden, met mn jodpuhrs :brr:

Ik heb t oude model deluxe van hh nog staan... Mocht jij f iemand interesse hebben? Het is mt 38 maar niet geschikt voor erg brede kuit of hoge wreef.... Weinig gebruikt en bij interesse kan ik via pb wel een foto doorsturen van mijn eigen laarzen *edit; TEAB, np is Bij agradi 84,95 dit is wel het nieuwe model meen dat de oude 79,95 waren....??

Dit is het model;
http://www.hippostyle.nl/ruitersport/HH ... olaars.gif

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:34

Knakker schreef:
ik heb ze van Horka.
Lopen fantastisch (wel een maatje groter nemen), af en toe invetten, nu met het koude weer zo'n lange bontkous er in en laat de winter maar komen!

Wat voor kous is dat? :)

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 01:59

Knakker schreef:
ik heb ze van Horka.

ik heb ze juist 2 maten kleiner :+

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:00

Lante: ik heb bij een gewone schoenenzaak van die kousen gekocht.
Zijn lekker van bont, doe je gewoon of je gewone sokken en broek heen, trek dan de laars aan.
Er zit zoveel rek in de kousen dat je dan het uiteinde van de kous terug kunt slaan over de laars.
Behalve dat het heerlijk warm zit, staat het ook wel grappig.
Ze kosten volgens mij nog geen 10 EURO.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 10:01

Kim: 2 maten kleiner? Dat hoor je niet vaak....

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 12:27

Nou wat een drama met laarzen passen zeg :oo ik paste bijna nergens in := Maar ik ben geslaagd...ik heb nu de Mountain Horse Stella Polaris. Ze zitten lekker warm en ze zien er leuk uit. Hopelijk zijn ze ook goed :) Las net al ergens dat het ondingen zijn >;) Gelukkig heb ik aardig wat korting anders had ik t niet gedaan := Ik zal ze straks maar even uit testen :)

http://www.google.nl/imgres?q=mountain+ ... x=80&ty=56

@ Champie_me: Lief van je, maar ik heb minstens maat 39/40 :) Ik zal mijn ogen en oren openhouden :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 12:56

Echt belachelijk. Die prijzen voor de Obero verschillen steeds. Nu het weer kouder wordt zijn ze weer de oude prijs.
Ben nog steeds zoekende. Geen te Engels model en met de eisen in mijn OP :o
Laatst bijgewerkt door Lous op 11-12-12 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 13:07

Klopt, ANWB heeft af en toe een grote sale, dus dan moet je er snel bij zijn. Daarna worden ze weer de oude prijs. Meestal eind november hebben ze de beste korting op de laarzen (zoals laatst dus). Heel af en toe hebben ze tussendoor nog wel eens korting, dus goed in de gaten houden en op het moment dat er sale is ff je slag slaan!