Wel met cap rijden, maar geen bodyprotector gebruiken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tessxponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:47

rij met cap [als ik m nie vergeet 2x gebeurd ;( :+ :o
met springen ook bp een meisje van mn les viel op een balk in dr hempje sinsdien spring ik met bp want t zag er wel pijnlijk uit ! :j

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 20:21

Frankaas schreef:
Alleen cap voor mij, rijd nog maar 10 lessen dus zit niet op moeilijke paardjes. Ik rijd op een manege. Zou denk ik ook nooit een eigen paard/pony krijgen... Misschien over een jaartje een BP, als ik al veel beter rijd en ze mij op moeilijkere paarden zetten. Zijn die dingen niet erg duur?

ze aan de prijzige kant. maar wat vind je belangrijker, veiligheid of de investering als het de blessures vermindert.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:07

paardje1983 schreef:
ze aan de prijzige kant. maar wat vind je belangrijker, veiligheid of de investering als het de blessures vermindert.

Noh, degene die jij quote, zou ik geen BP aanraden. Manege lessen lijkt mij niet een hoog-risico waardoor je een BP werkelijk nodig hebt.
Met springen/buitenrijden lijkt het me een betere aanrader, maar of een BP in geval van Frankaas nou werkelijk zin heeft? Die kan denk ik het geld beter besparen en lekker verder lessen en genieten van het paardrijden! En pas kopen wanneer hij/zij denkt het nodig te hebben.

Daarbij heb ik genoeg vallen gezien waarbij een BP weinig protectie geboden heeft, dus een grote kans op blessure vermindering vind ik het niet.
Al geeft het wel een veiliger gevoel denk ik.

oudaccountx

Re: Wel met cap rijden, maar geen bodyprotector gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:53

Ik gebruik wel een cap, maar geen BP. Heb er ook nooit mee gereden of iets, heb hem toen heel even aan gehad om te proberen, maar ik vind het zo rot zitten! Nee, voor mij geen BP, heb er ook nooit 1 gehad en mijn moeder vind het niet nodig. Die vind het belangrijker dat ik m'n cap op heb. Waarschijnlijk ook omdat ze niet weet wat een bp is.. :+

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:55

Ik rij altijd met cap, en alleen met BP als k ga crossen/springen op ander terrein.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:57

Allebei :j pony was dwars en ik was bang, ben er vaak genoeg afgevallen met dat ding.. En was echt blij dt ik hem omhad, als het rijden goed gaat en ik heb het super duper warm doe ik hem nog wel eens af, maar cappie blijft altijd op :j

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:23

Ik rijd alleen met cap, heb nog nooit met BP gereden en 't lijkt me ook niet fijn zitten :=
Maar misschien dat als ik meer ga springen of evt. een keer crossen dat ik er dan 1 aanschaf.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 11:26

Ik rijd alleen met cap. Ik zou wel een body protector kopen vanwege inrijden van jong paard maar heb het uiteindelijk niet gedaan.
En (ja elk paard is een wild dier) gezien mijn lieve meid geen vlieg kwaad doet heb ik er ook geen spijt van..

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:38

Ik rij meestal met cap, in de zomer wil ik hem nog wel vaak afdoen. :o
Maar heb dan wel een gouden paardje hoor, met BP rijd ik alleen als ik ga springen, verder nooit, vind het voor geen meter zitten.

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:05

Ik rijd eigenlijk alleen maar met cap, maar als ik cross o.i.d zou gaan doen, zou ik zeker een BP aan doen..

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:21

Ik rijd enkel met cap, heb altijd geroepen dat ik een BP zo'n onding vond.. Maar mits mijn rug steeds achteruit gaat wil ik evt wel ooit eens overwegen een BP te kopen, maar dan enkel voor springen.

xhorselovex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:59

Ik rijd alleen met cap! Zo leer je zelf beter je houding aan en met BP hoef je daar niet op te letten.. Met het zadelmak maken van mn oude pony deed ik wel altijd een BP aan want je kent hm dan nog niet onder het zadel.. Met cros is het ook altijd wel handig zo'n bodyprotector! ;)

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:19

vroeger reden mensen toch ook zonder cap? mijn eigen paardjes rijd ik zonder. maar paarden van anderen altijd met!

xzodiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:22

ik rij altijd met cap op! de bodyprotector blijft met de dresuur gewoon in de kast maar met springen en crossen heb ik heb altijd om!

Kimberly520

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 01:14

met een bodyprotector vind ik mijn houding echt slecht dus doe ik hem nooit aan, met cap rij ik altijd buiten als het warm is.

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 01:22

Ik rij met cap en bp.
Als ik mijn bp niet aan heb mag ik niet een op een paard stappen nouw ma 1paard dan wel.
Ik ben blij dat ik mijn bp gewoon altijd om heb anders zou ik nu al een paar keer mijn rug gebroken hebben....

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 02:42

Altijd met cap, nooit met BP, simpelweg omdat ik er geen heb en ook nog nooit een aan heb gehad. Misschien als ik echt fanatieker ga springen (wedstrijden ofzo) dat ik er wel een aan ga schaffen.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:16

Ik rij altijd met beide heb een keer een nare val gemaakt en daardoor mijn rug gebroken sindsdien rij ik altijd met bp, vindt het wel een beetje slecht dat jullie zeggen dat het met dressuur niet nodig is ik ben er tijdens dressuur ook af gevallen doordat mijn paard heel erg schrok. Er kan altijd wat gebeuren je hoeft er niet van uit te gaan dat het in de bak minder gauw gebeurt!

En wanneer je zegt dat een bp slecht voor je houding is dan heb je een niet goed passende bp.