Mijn shet daarin tegen is dol op aandacht en is voorzichtig met kinderen. Dus die is nu poetspony voor meisjes die willen poetsen. Vrijspringen mag als ik erbij ben anders niet.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

BarbaLala schreef:Haha, herkenbaar!
Ik word helemaal naar als er kinderen willen aaien of vragen of ze mogen wandelen-weet-ik-wat met 1 van mijn 2 pony's.
Sterker nog, als ik bij de wei van mijn shet andere mensen zie aaien dan stalgenootjes kook ik van binnen al, helemaal als ze ook nog eens voeren!
Nee hoor, laat ze maar komen, vindt mijn paard ook helemaal geweldig! Voeren niet idd, maar dat is omdat ik met clickertraining werk en ik een hekel heb aan schooiende paarden. Vind het ook onveilig omdat hij ook vaak door hele kleine kinderen geaaid wordt. Moet er niet aan denken dat hij dan meteen in vingers gaat happen op zoek naar lekkers.
Een vreemde komt er niet zomaar op, dus een bijrijder zal er wss ook nooit komen
M'n ouders mogen aan m'n pony komen.. En een stalgenootje mag d'r buiten zetten / binnen halen.. En verder blijft iedereen eraf.. Ja af en toe gaat er een vriendin mee.. En die mag wel kriebelen en aaien enzo.. Maar echt wat ermee doen? Dat gaat er bij mij niet in. Ik heb met m'n pony m'n eigen gewoonten, eigen manieren en ik wil niet dat een ander zich daar in gaat mengen.
Maar dat maakt me om eerlijk te zijn vrij weinig uit.. Het is mijn pony en daar betaal ik iedere maand keurig de stalling voor... Dat is dus ook de reden dat ik geen verzorgster/bijrijdster heb voor m'n pony.. Ik zou binnen 2 weken knallende bonje hebben met de verzorgster..
moonforever schreef:van mijn mag iedereen hem buiten/binnen zetten maar voor de rest blijven ze er van af,. maar gelukkig is me paardje ook zo als die andere mensen kom bijt die en niemand ken der op dusja;)
Er zijn een paar mensen die ze buiten mogen zetten.. Ik heb ooit gehad dat een (5 jarig)kind van een toenmalig stalgenoot mijn merrie buiten had gezet.. Nou toen was ik toch echt over de rooie, dat wil ik dus echt niet hebben..
) en was al aardig opgeknapt toen ik terugkwam, die is niks tekort gekomen
Zou wat zijn geweest als ik dat niet aan een ander had durven overlaten, ik had mijn baan vaarwel kunnen zeggen vrees ik...
.
Sta gelukkig niet op een stal maar op een woonwijk op een gedeelde wei dus moet alleen af en toe kinderen wegjagen bij de paarden. Mijn lesgeefster en weidegenoot mag er op rijden maar daar blijft het bij. Als ze van wei moeten wisselen neem ik zowiezo die van mij want als iemand anders haar aan de hand neemt is het een echte draak. Soms mag mijn mama er op als ik er bij sta maar dan verzin ik vaak iets om haar eraf te krijgen want ik word er zenuwachtig van als ik zie dat ze weer te braaf is tegen mijn pony

sterker nog, ik geniet ervan als anderen ook van mijn pony genieten!