paard komt zoooooooooooooo moe van de wei ....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:29

Behalve dat deze manier totaal paardonwaardig is, slecht voor de gezondheid, slecht voor de geest, is het ook nog eens complete onzin. Een paard wordt op stal viezer dan in de wei. In de wei zal er voornamelijk zand of modder in de vacht komen, dit borstel je zo weg. In een stal zullen er mest- of urinevlekken opkomen, veeeel lastiger schoon te maken.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:30

Maar TS als je bang bent dat je andere paard te dominant is, splits je de wei toch gewoon in tweeën? En als Safir in het weekend wel naar buiten mag, dan wordt ie toch ook vies?

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:31

Een manege is eigenlijk hetzelfde als zo,n kippenopfokbedrijf maar hier gaat het over particulier paarden houden,dan heb je zelf de keus OF je paarden houd en HOE je ze houdt. Maar ik snap zowiezo niet waarom iemand een paard van bv 1.75 in een stalletje zet van 3x3.
Dan kan je ook een hamster in een omgedraait glas houden toch??

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:33

beaversrun schreef:
Dan kan je ook een hamster in een omgedraait glas houden toch??

Roep het maar niet te hard voordat mensen het echt doen....... 8)7

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:34

beaversrun, nee snap ik ook niet... mijn paard heeft een stal van 4bij 5 meter en dat vind ik al klein... hij is 1m58. Hij staat er wel alleen 's nachts maar toch... De situatie in België is dan behoorlijk beroert geloof ik.

fokfanaat

Re: paard komt zoooooooooooooo moe van de wei ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:37

ik zou hem ook in wet weekend binnenhouden, heb je dit probleem ook niet meer, en blijftie mooi wit.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:38

manon155 schreef:
@stefenynia; als ik het zo lees denk ik dat jou paard zich erg gelukkig mag prijzen met een eigenaar die, ondanks dat ze er al 2 uur per dag is! , er bij nadenkt dat ze gezelschap nodig heeft van soortgenoten. Om de weidegang maar niet te vergeten! super, hoor. Ik zorg ervoor dat mijn paard minimaal 10 uur per dag in de wei is, ook met vorst en sneeuw. Daarnaast kan ze contact maken met ander paard op stal en daarnaast nog het contact met mij, 3 keer p.d. Heel erg jammer dat TS haar eigen belang voor het belang van het paard stelt. Er is een groot verschil met Anky, 4 keer per dag uit de stal is wel verdeeld over de hele dag, niet 1 keer eruit om te rijden en de rest van de dag je paard laten verpieteren. Enorm triest. Daarnaast loop je door de jaren heen ook nog meer risico op beengebreken als je paard te weinig beweging krijgt (zie verschillende onderzoeken van DA's).
1 tip nog: verkoop je paard en koop een donkerbruine of koop bijv. een motor. Die kan je gerust opstallen.
Helaas heb je om paarden te mogen houden geen diploma nodig?!?

Dank je - moet zeggen dat dit topic me een hoop perspectief gegeven heeft. Toch iets positiefs dan.

En ik ben het met je eens, het is te belachelijk voor woorden. Een auto of een motor mag je niet rijden zonder papiertje, maar een dier...?! Een levend wezen...?! *Zucht*

Overigens, TS, waar zijn die befaamde redenen waar een behoorlijk aantal van ons om vroegen, de redenen die volgens jou gelden waarom jouw arme paardje de wei niet opmag...?
Ik krijg het idee dat je uit je nek loopt te banketstaaf.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:42

Mijn paard staat 24/7 buiten en als ze in uitzonderlijke omstandigheden al eens binnen moet staan dan voel ik me nog schuldig ook.

Wat een onzin en goedpraterij toch altijd om te roepen:
"Jamaar dan wordt hij vies!"
"Jamaar dan wordt zijn zwarte kleur bruin!"
"Jamaar in de randstad staan ze ook binnen hoor!"
"Jamaar je moet maar eens bij die en die gaan zien, die hebben het nog veel erger hoor!"
"Jamaar ièdereen hier doet dat!"
..

Ja, en dan? Heeft het paard er iets aan dat hij blijkbaar bij negen op de tien mensen als een fiets behandeld wordt? Praat dat het dan maar goed? De buurman mag zijn kind gerust slaan want in China gebeuren er dingen die veel erger zijn? Een paard is een levend wezen, met eigen behoeften en een eigen welzijnsniveau. En het is jouw taak, jouw PLICHT, om dat welzijn voor je dier zo hoog mogelijk te houden. Niet de gemakzucht van jezelf. Al zetten alle topruiters hun paarden nooit op de wei, dan moet je niet denken "goh, zij mogen dat toch ook, dus ik doe het ook!", maar "Wat heeft mijn paard een geluk, in tegenstelling tot die andere geef ik mijn paard wèl waar het als kudde en bewegingsdier recht op heeft".

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:43

Ongelooflijk......... Ik wil je niet graag serieus nemen, maar ben bang dat het wel serieus is. Arm paard.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:44

Kwanyin schreef:
Mijn paard staat 24/7 buiten en als ze in uitzonderlijke omstandigheden al eens binnen moet staan dan voel ik me nog schuldig ook.

Wat een onzin en goedpraterij toch altijd om te roepen:
"Jamaar dan wordt hij vies!"
"Jamaar dan wordt zijn zwarte kleur bruin!"
"Jamaar in de randstad staan ze ook binnen hoor!"
"Jamaar je moet maar eens bij die en die gaan zien, die hebben het nog veel erger hoor!"
"Jamaar ièdereen hier doet dat!"
..

Ja, en dan? Heeft het paard er iets aan dat hij blijkbaar bij negen op de tien mensen als een fiets behandeld wordt? Praat dat het dan maar goed? De buurman mag zijn kind gerust slaan want in China gebeuren er dingen die veel erger zijn? Een paard is een levend wezen, met eigen behoeften en een eigen welzijnsniveau. En het is jouw taak, jouw PLICHT, om dat welzijn voor je dier zo hoog mogelijk te houden. Niet de gemakzucht van jezelf. Al zetten alle topruiters hun paarden nooit op de wei, dan moet je niet denken "goh, zij mogen dat toch ook, dus ik doe het ook!", maar "Wat heeft mijn paard een geluk, in tegenstelling tot die andere geef ik mijn paard wèl waar het als kudde en bewegingsdier recht op heeft".

Ik geef je groot gelijk, het is tijd om de verantwoordelijkheid van een paard houden te erkennen voor TS... Maar topruiters zetten hun paarden heus wel buiten.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:45

OMG je paard komt niet meer naar buiten omdat ze wit is en dan vies wordt?
Sorry hoor maar dan poets je maar wat langer.

Ik heb hier allemaal bonten staan die geregeld op wedstrijden of show meegaan. En ja dan ben ik anderhalf uur aan het wassen. SO WHAT. dat hoort erbij.

Hier staan ze dan ook gewoon lekker 24/7 buiten in de zomer en in de winter snachts op stal. Laat ze maar lekker vies worden, daar zijn het paarden voor.

Hier worden ze lekker vies hoor
Afbeelding

Beetje poetsen en eventueel wassen en TADAA een schoon en bovenal HAPPY paard.
Afbeelding
Afbeelding

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:45

Als eerste reden in een topic gooi je natuurlijk je beste reden eruit. Dit zal dan wel TS' beste reden zijn geweest..... Bah.

StenenYnia, wat mij betreft hoef jij je nergens schuldig om te voelen. Er zijn zat mensen die 2 uur per dag niet eens redden, denk ik. Paardlief staat met vriendjes, krijgt eten en vervangende knuffels en kan lekker zijn gang gaan op de wei. Dát is tenminste een paardvriendelijk leven!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:46

Zoiets oook goed?
Afbeelding

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:47

Geweldig trouwens om die Tinker zo als varken te zien; paard vermaakt zich prima! Dan maar wat extra poetsen (al zal je daar vast wel even wat werk aan hebben gehad, hihi).

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:49

De laatste foto van de tinker :')
Ik vind het dikke bullshit dat haar paard dan vies wordt...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:50

Oh ja, ben echt soms voor een wedstrijd echt wel anderhalf uur aan het wassen. Maar dan is hij ook fluoriserend wit :+
Wat ik wel doe is 3 dagen van te voren wassen. Dan onder een dun dekentje eventueel en dan weer naar buiten. Als het te warm is voor een deken gaan ze op een stuk waar geen zand is, alleen gras. Dan de dag van de wedstrijd of de avond ervoor nog even wassen en de rest met GreenSpot Remover als er nog weer wat zit.

En ik heb wel eens met een strontvlek gereden hoor. Jammer dan, kheb een paard, geen praalwagen :+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:50

Heleennn schreef:
.. Maar topruiters zetten hun paarden heus wel buiten.

Ik ga daar geen uitspraken over doen omdat ik daar niet zo bekend mee ben hoe en wat. Maar zelfs àls er een topruiter is die zijn paard 24 uur op stal sluit, dan is dat toch nog reden om te denken: "Goh, die topruiter mag zijn paard ongelukkig laten zijn omdat hij anders een blessure zou kunnen oplopen, dan mag ik die van mij ook binnen zetten!" .

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:51

Ach, met een beetje poetsen kom je ook een eind hoor
Voor
Afbeelding

En na het poetsen
Afbeelding

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:52

dandir schreef:
Ze is wit, ze heeft superlange manen en staart, ze houdt er enorm van om de vieste plekjes op te zoeken en te rollen... en ze wordt goed gewerkt ; ik zie het als "vakantie" voor haar als ik haar op vrije momenten buitenzet...

Jaaaa... nou snap ik het helemaal waarom je een paard de rest van de week opsluit omdat ie anders misschien wel vies wordt... -O-

Anders koop je een Sweet Itch deken van Rambo.... Mijn paard is zwart (voor het eerst ook echt gitzwart, dat is niet de reden voor de deken dat zijn de vliegen die we hier in overvloed hebben maar dat ze gitzwart blijft is mooi meegenomen en dat ze bijna niet gepoetst hoeft te worden als ik ga rijden is ook mooi meegenomen) en brandschoon ondanks dat de deken het zwaar te verduren heeft met rollen. Die deken is niet eens meer een klein beetje wit maar gewoon goor geworden.

Dus misschien zou je dat kunnen doen zodat je paard wel naar buiten kan en jij als baasje niet teveel hoeft te poetsen (stel je voor.... :') )

Hilarisch trouwens, ik geloof het bijna niet!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:52

mijn instructrice heeft meerdere paarden in de lichte tour gehad en die lopen allemaal zeker 8 uur per dag buiten, ook in de winter, in groepen trouwens.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:53

Kwanyin schreef:
Heleennn schreef:
.. Maar topruiters zetten hun paarden heus wel buiten.

Ik ga daar geen uitspraken over doen omdat ik daar niet zo bekend mee ben hoe en wat. Maar zelfs àls er een topruiter is die zijn paard 24 uur op stal sluit, dan is dat toch nog reden om te denken: "Goh, die topruiter mag zijn paard ongelukkig laten zijn omdat hij anders een blessure zou kunnen oplopen, dan mag ik die van mij ook binnen zetten!" .

Ik vind het juist GEEN reden...

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:54

fokfanaat schreef:
mijn instructrice heeft meerdere paarden in de lichte tour gehad en die lopen allemaal zeker 8 uur per dag buiten, ook in de winter, in groepen trouwens.

Ohja ik ken iemand die zei dat goede sportpaarden binnen bleven dus die van haar mocht niet buiten... :j Want anders werd het geen sportpaard....

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 17:54

TS schreeg dit in een ander topic.
Dus TS nu niet ineens gaan zeggen dat het niet de voornaamste reden is
dandir schreef:
mijn spierwitte arab die zich met haar lange manen in de mest en pipi gaat rollen ; en dan een bijna een halve fles miracle groom erbij om ze terug wit te krijgen ; ik vertik het om op een geel paard te stappen......

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:00

Wat een srfght -:(-
Nou mevrouwtje "ik vertik het om op een geel paard stappen", ik stel voor dat je stopt met paardrijden, aangezien je wel eens een strokorreltje in je haar zou kunnen krijgen... Of erger nog, stof op je laarzen. >;)

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 18:02

cp112 schreef:
TS schreeg dit in een ander topic.
Dus TS nu niet ineens gaan zeggen dat het niet de voornaamste reden is
dandir schreef:
mijn spierwitte arab die zich met haar lange manen in de mest en pipi gaat rollen ; en dan een bijna een halve fles miracle groom erbij om ze terug wit te krijgen ; ik vertik het om op een geel paard te stappen......

WAAAAT?!?!?! Mijn hemel, TS, wat ben jij een vies, vuil, hypocriet secreet! Echt, jij bent geen paard waard! Je moest je ogen uit je domme kop schamen! Dat dit alsjeblieft naar de dierenbescherming wordt gestuurd en dat jij voor de rest van je leventje maar een verbod krijgt op het houden van dieren!

Dat is toch wel de meeste bezopen poedersuiker-smoes die ik in mijn LEVEN gehoord heb!! 'Ik vertik het om op een geel paard te stappen'. Ben jij even helemaal van de pot gerukt!