Stalhouderij van Bijnen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: Stalhouderij van Bijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 13:45

Een fries, grappig :P

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:31

Ik ga a.s. dinsdag een buitenrit van 3 uur maken met 3 collega's.
Heb er onwijs veel zin in! 1 van de collega's komt 'regelmatig' bij Stal van Bijnen voor buitenritten en is er
alleen maar positief over, dus ik kijk er helemaal naar uit :D!

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:06

Net thuis van een superrit!
3 uur op tinker Mona gereden, en wat een gaaf beest is dat!
Lekker veel pit erin en gaan met die banaan.
Ook lekker veel gestapt en genoten van de omgeving.

Met de eigenaar totaal geen problemen, geweldige komische man!

Zeker voor herhaling vatbaar!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:50

Hoe is het met mona? en 3 uur lang? Wist niet dat mona dat nog trok haha

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:37

Nou met mona ging het heel goed :') tjonge jonge wat kan die hard!
Op stal waren de vrijwilligsters erg verbaast aangezien ze altijd mee gaat met beginnertjes etc.
Maar echt ze ging hard! Beau, Kwiebes en Justin waren ook mee, en die waren ver te zoeken met de galop.

Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:42

Beautje <3 !!! nog steeds top peerd! en die kon bij mij altijd super rijden en galopperen !nooit problemen mee gehad haha

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:43

Beau was ook echt heel erg lief! Collega had 6 jaar niet meer gereden, maar ging echt supergoed en heeft de volle 3 uur met een big smile op beau gezeten!
En in de auto ook nog :P

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:44

Hoe is t nu met mona? was ze nog steeds zo dun?

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:57

Ja ik vond haar dun. Maar ik weet niet hoe ze hier voor was en of ze er wat aan doen etc. ;) dat zou je aan de vrijwilligsters moeten vragen.

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:20

Ow klinkt echt super leuk!
Veel plezier.

xKylian

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:10

Ik wil hier ook graag even op reageren :)
Ongeveer 2 maanden geleden ben ik hier geweest met 2 vriendinnen.
We hebben alledrie wel aardig wat ervaring.
We kregen de paarden Kwiebus, Beau en Does mee.
Omdat ik de meeste ervaring heb en wel van een uitdaging hou, ging ik op Does.
Does is best een pittig paard, maar ik kon het goed met haar vinden.
Ze probeerde in het begin om te draaien en steigerde een paar keer, maar ik kreeg haar verder, daana ook geen problemen meer gehad, haha.
Het is absoluut geen makkelijk paard, maar ik vind haar geweldig!
Kwiebus en Beau waren heel erg braaf, maar niet te sloom ofzo.
We hebben alledrie heerlijk gereden en we zijn zeker van plan nog eens terug te komen! :)

Plutinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:49

Ik ben hier ook al een paar keer eerder geweest. En die man vind ik ook wel aardig.
Maar vorige week gingen mijn vriendin en ik op Berry en die Fries naar buiten.
Verder dan het zand paadje tussen de weilanden door kwamen we niet. Ze wilde steeds omdraaien.
Als Berry een tik op zijn kont kreeg, dan begon hij lelijk te bokken. Dus mijn vriendin is afgestapt om te kijken of we ze dan lopend mee kregen.
Toen hebben we dhr van Bijnen gebeld, en die is naar ons toe gekomen. Hij probeerde ze met een zweep vooruit te krijgen. Dus Berry weer lelijk bokken, en die Fries probeerde ook een trap uit te delen.
Uiteindelijk zijn we daardoor 100 meter opgeschoten. Toen dat stilstaan weer begon, hadden we er geen zin meer in.
We zijn toen omgedraaid, waarna Berry volle galop naar huis ging. Die Fries erachteraan. Er was geen houden meer aan. Zo het weggetje over, voor een auto langs, en zo weer naar stal.
Heel erg jammer. Dhr van Bijnen vond het ook erg jammer. Heeft een bak koffie gezet voor de schrik. (want de adrealine gaat dan wel door je lijf)
Mochten ook andere paarden daarna uitkiezen, maar voor ons was de lol er even af...

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:00

Maar is dat niet het risico met paarden? Ik bedoel je hebt er draken tussen zitten. Ik snap het hoor...ik zou het ook niet leuk vinden.Mijn vriendin zat er op 1 die begon te stijgeren := Daar had ik niet op willen zitten hoor :') Misschien toch volgende x andere paarden?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:06

@plutinda, ik zou dan volgende keer vragen om rustigere paarden, probeer volgende keer eens anders Eefje(fjord merrie) en Beau (tinker ruin) of eventueel Mona(tinker merrie) En beau, die zijn beide heel lief!

Plutinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 18:05

Ik heb eerder al eens op Kwiebes en op Beau gereden. Die vriendin van mij 2 keer op Henkie.
Kwiebes had hij die dag zelf nodig voor de kar. En Beau vind ik eigenlijk iets te klein voor mij. (Ben 1,83)
Dus ik vroeg aan meneer of hij een lief, rustig en groter paard had dan Beau. Toen vertelde hij me dat hij een leuke Fries had.
Mijn bij rijpaard die ik meerdere keren per week alleen door het bos mee rij, is ook een Fries. (dus ik vond het wel leuk)
En mijn vriendin heeft ook gevraagd om een lief paard. Berry zou iets meer voorwaarts zijn dan Henkie zei meneer.
Aangezien we samen altijd veel buiten rijden en trektochten maken, gaan we er dan uit dat we genoeg ervaring hebben om 2 paardjes mee te nemen....

Hier op het forum was me via pb verteld dat Dincky een leuk paardje zou zijn, maar meneer zei dat ik die beter niet kon nemen, omdat die nog wel eens moeilijk kon doen..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:00

Dinky is heel braaf hoor, alleen wel meer voor gevorderde ruiter :) Maar goed hihi

JasperMinds

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:02

Wij komen ruim 4 jaar bij Stalhouderij Van Bijnen. 1 x per 2 weken, 2 uur buitenrit zonder begeleiding.
Je moet Jan een beetje leren begrijpen, maar het is een goede kerel. Hij is nog maar 79!
Hij is goed voor zijn paarden, maar wel streng. Hij heeft er heel veel verstand van.
Hij is zuinig, maar niet gierig. De spullen kunnen wat versleten zijn of de stallen lijken donker. Zijn tarief is laag.
Het is altijd lachen met ieder paard. Altijd onvoorspelbaar en je leert er heel veel van.
Als een paard 'raar' doet, komt het door de ruiter, NIET door het paard!
De omgeving is geweldig mooi, in ieder jaargetijde.
Neem de moeite om de kaart goed te bestuderen en je vindt de mooiste plekjes.
Een dagtocht naar Boshuis Drie is ook de moeite waard!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 16:26

dat vind ik een hele rare opmerking JasperMinds, "" Als een paard 'raar' doet, komt het door de ruiter, NIET door het paard".
Het blijven dieren, dat hou ik vooraan staan. MAAR paarden die je "uitleent" voor buitenritten, behoren dat gedrag niet te vertonen. Tuurlijk mogen ze een keertje dwars zijn, of net wat harder galoperen dan word gedacht. Maar ze moeten bovenal braaf zijn. Anders zijn niet geschikt voor dit werk. En ja, ik kwam ook regelmatig bij van bijen, mijn vader ment daar overings regelmatig.

Scarlatt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 17:03

Idd, wat een belachelijke opmerking. De man geeft ze paarden aan iedereen mee, de één rijd beter dan de ander maar dieren zijn en blijven onvoorspelbaar. Tuurlijk geeft een ruiter een bepaald gevoel aan een paard waar hij/zij op zal reageren, maar om te zeggen dat het altijd aan de ruiter ligt, beetje oppervlakkig niet?

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:02

Natuurlijk zijn het brave paarden (anders kan je ze echt niet mee geven). Maar als 5 mensen ze laten grazen, zullen ze dit vaak bij de 6e ruiter ook proberen. Het blijven dieren!