bodyprotector lelijk??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:21

ik vind een cap juist heel mooi, dat maakt de outfit helemaal af!
En een body protector ziet er gewoon te druk uit. en het maakt je stijl
minder mooi. Terwijl een cap dit niet doet :D

Robbedoesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:24

deruijter schreef:
ik vind een cap juist heel mooi, dat maakt de outfit helemaal af!
minder mooi. Terwijl een cap dit niet doet :D

Maar komt dat niet gewoon omdat dit 'normaal' is en in het 'paardrijden plaatje' past?
Van een bodyprotector wordt je alleen nogal zwaarlijvig en van een cap krijg je enorme hersenen :P
Misschien is een bodyprotector als vrouw minder wenselijk dan voor mannen, want als man is het altijd wel goed om breed te zijn volgens mij haha! (toch maar eentje aanschaffen snel :+ )

deruijter

Re: bodyprotector lelijk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:27

haha als een man met een body protector rijd vind ik dit zelfs een stuk lelijker.
Het maakt je houding gewoon heel anders (in negatieve zin).
Ja ik denk ook dat het komt doordat het als 'normaal' word gezien bij een ruiters outfit.
Maar ik vind evengoed dat een cap mooi is en een bodyprotector gewoon niet mijn ding is! :P

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:28

ach, paar weken in een ziekenhuisbed.
nee das pas mooi.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:34

Ik heb pasgeleden een week in het ziekenhuis gelegen. ligt er maar aan hoe je valt.
Voor mijn gevoel geeft een bodyprotector niet veel extra veiligheid maar goed,
Ik kies er voor geen bodyprotector te dragen omdat ik het zelf lelijk vind
en ook gewoon heeeeel erg stom vind zitten. Maar ieder zijn mening!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:09

deruijter schreef:
minder mooi.

Das echt onzin! Ik had bij mijn laatste wedstrijd mét bodyprotector (over mn wedstrijdjasje, vet lelijk) 0,5 punt minder dan de winnaar voor stijl. Geloof nooit dat dat aan mijn bp lag... Als je lage punten hebt, ligt dat aan je rijstijl, niet aan het feit of je wel of geen bp draagt!!!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 01:45

ik vind echt een onzin topic.. ik vind een thermobroek niet mooi MAAR liever dat als je 3 a 4 uur op een open stal bent en niet in een grote manege dan t na 2 uur niet meer trekken omdat het echt te koud is.

Ik vind caps ook lelijk, evenals een scooter/motor helm maar t kan je leven redden.
Zo dus ook met de bodyprotector, beter dat dan je rug breken ofzo!

heb er zelf geen maar denk toch wel als ik later met jonge paarden aan de slag ga (lees ook t zadelmak maken) dat ik dan echt wel zoon ding aan heb, lelijk? tja en een rolstoel is ook niet bepaald mooi dan verkies ik toch liever de bodyprotector dan te ijdel zijn en in die rolstoel de rest van mn leven te komen zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 02:24

Ik heb een hit-air vest, vet mooi en functioneel :Y)

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:11

Loetie84 schreef:
deruijter schreef:
minder mooi.

Das echt onzin! Ik had bij mijn laatste wedstrijd mét bodyprotector (over mn wedstrijdjasje, vet lelijk) 0,5 punt minder dan de winnaar voor stijl. Geloof nooit dat dat aan mijn bp lag... Als je lage punten hebt, ligt dat aan je rijstijl, niet aan het feit of je wel of geen bp draagt!!!

nee ik zeg niet dat je er slechter door gaat rijden hoor! ik zeg alleen dat je stijl er minder mooi van word.
Je lijkt echt zo bol. Mij maakt het niet uit hoor als jij de bodyprotector mooi vind. Ik vind het gewoon niet mooi en ik vind hem vervelend zitten dus ik draag hem gewoon niet.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:45

Maar hoezo wordt je stijl er minder mooi van dan? Dat snap ik niet. Mijn stijl is echt niet anders met of zonder BP. Ik heb er namelijk helemaal geen last van (heb wel een goeie die vrij aan de prijs was en dus ook prima zit en perfect past) Een jury gaat echt niet kijken, goh die ziet er wel dik uit met die BP, laat ik eens een punt minder geven...
Als je BP te groot is, kan ik me voorstellen dat hij in de weg zit en dat je minder vrij kunt bewegen. Daardoor zul je automatisch minder stijlpunten krijgen. Dat ligt dan niet aan de BP, maar aan het feit dat je een niet goed passende BP aan hebt. Die van mij zit namelijk net als een bodywarmer als hij lekker warm is en naar mijn lichaam is gaan staan. Geen belemmeringen dus en mijn stijl wordt er ook echt niet minder mooi van. (eerder beter, omdat het me een fijn gevoel geeft. Zonder twijfel ik veel meer, en dat is dan ook terug te zien in mijn stijlpunten) ;)

Maar dat ie mooi is, hoor je mij niet zeggen hoor. Veilig :j

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 15:02

super reactie's mensen!
maar laten we er geen rell topic van maken
bedankt voor de reactie
gr hackny

mara168

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 01:02

Ik vind ze niet echt mooi maar daar gaat t ook niet om het gaat erom dat je veilig bent rij er zelf niet mee omdat ik t niet nodig heb en springen doe ik toch niet met mijn verzorgpony.

jaxbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:44

Ik vind ze ook niet mooi, maar ze zijn wel heel veilig en warm in de winter ;)

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 18:51

Mijn zus zegt altijd dat ik er als een geestelijk gehandicapte uit zie met mijn cap op. En met mijn bodyprotector leek ik op een politie-agent met een kogelvrij vest. Oke, een geestelijk gehandicapte agent dus. Maar wél een hele veilige. En dat gaat toch wel voor vind ik. Ze zijn inderdaad niet mooi... Maar veiligheid gaat voor.

Heb ondertussen geen bodyprotector meer want ben er uit gegroeid en rijd nu op een paard die prima te vertrouwen is. Mocht ik ooit weer op een jong springerig beest terecht komen dan schaf ik er misschien wel weer eentje aan (:

Me1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:39

_Nancy schreef:
Waar slaat dit op?

Het gaat puur om je eigen veiligheid,, niet voor de mooi.. :n

Thats right...

Hoewel ik met je eens ben dat het uiterlijk ook een rol speelt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 08:01

Uiterlijk zou niet zo'n grote rol moeten spelen als dat hij voor sommige mensen blijkbaar doet.

Ik snap dat het oog ook wat wil,maar dat zou niet boven je veiligheid moeten gaan,de springjury zal het een worst zijn of het je stijl mooier of minder mooi maakt.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 18:32

MusicELINE schreef:
Mijn zus zegt altijd dat ik er als een geestelijk gehandicapte uit zie met mijn cap op. En met mijn bodyprotector leek ik op een politie-agent met een kogelvrij vest. Oke, een geestelijk gehandicapte agent dus. Maar wél een hele veilige. En dat gaat toch wel voor vind ik. Ze zijn inderdaad niet mooi... Maar veiligheid gaat voor.

Deze vind ik toch best wel leuk klinken een geestelijk gehandicapte agent :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 04:37

nowylover schreef:
Deze vind ik toch best wel leuk klinken een geestelijk gehandicapte agent :)

Is dat een pleonasme? :')

Rutgermyhero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:49

Ik reed vroeger op een manege waar er elke les wel een pony vandoor ging, vandaar dat mijn ouders perse wilden dat ik een bodyprotector om deed. Ik heb echt een enorme hekel aan dat ding, hij zit strak, je kunt je bijna niet bewegen en als je valt kun je niet makkelijk wegrollen. Gelukkig zit ik inmiddels op een andere manege, die best wel lieve pony's heeft die er niet zomaar vandoor gaan, dus ik ben van dat ding af :) Maar ondanks dat hij vreselijk zit, vind ik het niet zo lelijk.

ikmik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 21:50

ik ook hoor

flodske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:54

Ik doe het niet aan. Heb het wel al gepast in de winkel enzo, maar rijd nu al meer dan 4 jaar zonder en ik kan daar nu niet meer aan wennen vrees ik... Als ik echt hoog zou springen of jonge paarden beleren ofzow zou ik het denk ik wel aandoen...

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:16

Tsja, lelijk of niet, het kan je leven (of ingewanden... :)) nou eenmaal redden. Laatst kreeg ik de opmerking (van een meisje die 2 maanden geleden nog van haar paard was gevallen): 'Ik ben al wat verder, ik heb geen bodyprotector meer nodig'. Lacht :P
Mijne is trouwens onwijs fijn, hij houd me lekker warm met dit weer. Je voelt hem ook niet zitten. Maar ik ben het er wel mee eens dat het er niet bepaald charmant uitziet. Al zijn er wel uitzonderingen, bij sommigen staat het schattig, hihi :)

jumping2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:14

Een bodyprotector vind ik absoluut niet charmant, maar hij is er toch ook niet om mooi te zijn. In het begin vond ik het ook erg wennen met rijden. Maar het geeft me wel een stuk veiliger gevoel als ik hem aan heb. Een air-jacket vind ik er al helemaal niet uitzien, het is net alsof je met een zwemvest op je paard zit. Toch ben ik hard aan het sparen om toch ''voor schut te kunnen rijden''. Maar het scheelt misschien wel een paar gebroken botjes of erger.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 13:31

het is misschien niet mooi maar voor je veiligheid is het wel goed!
zeg nou zelf wat wil je liever?:
1.er niet lelijk/dom uitzien en door een val je ribben breken,
of
2. er maar lelijk/dom uitzien maar gezond blijven.
dan kies je voor de tweede, soms is het leven nou eenmaal niet leuk maar dit is voor je eigen veiligheid.
ik rijd er zelf ook mee en vind dit ook spuuglelijk maar ik wil niet in het ziekenhuis liggen.
en je hoeft je er ook niet voor te schamen want dan kan jij mooi zeggen:
''bij mij gaat veiligheid voorop *D !''
en bij mijn oude manege (waar ik inmiddels weg ben) mocht je niet meer rijden (daar) als je zonder bodyprotector reed.
dat is misschien heel streng maar zij zijn verantwoordelijk voor jou als er iets gebeurd.
Daarom rijd ik met bodyprotector :j
sorry als ik onaardig overkwam

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 12:37

Het is natuurlijk niet heel mooi,maar wel veilig.Je kan er ook een bodywarmer of jas boven doen dan zie je het niet echt.