Bodyprotector, Wel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roombolletje

Re: Bodyprotector, Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 17:06

Ik heb er wel eentje, ik rijd al vanaf jongs af aan met bp.
Dit omdat ik (of misschien mijn moeder :+ ) ook al wel verhalen hoor dat die bp's levens redden enzo :o?
Maarja tis ook wel handig als je van je poony valt en net voor je neus staat een hindernis.
Had ik dus en ik viel dus met me rug op die hindernis, nou ja dankzij me bp had ik mooi geen last van me rug!
Ik heb zelf niet het idee dat het me bewegingen beperkt,

Maar, je moet wel een fijne nemen er zijn verschillende.
Meisje uit me les heeft er een waardoor ze helemaal met der schouders naar voren gaat zitten enzoo :o?

LdeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:43

Ik heb er geen. Als ik spring of in enkele andere situaties draag ik er in principe wel een. Ik huur ze bij onze manege. Zij verhuren Hit-Air vesten, dat is in feite een airbagvest.

http://www.hit-air.info/Werking.html

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:53

Ik heb er geen, rijd zelf geen cross of springen dus vind 't onzin als je hem dan wel zou gebruiken.
Ik snap ook nooit waarom mensen een bp dragen bij het rijden van een jong paard (en normaal gesproken niet). Als je valt dan val je, en of dat nu van een jong paard is of een oudere, qua hoogte maakt het weinig uit denk ik.

Roontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 14:00

ik rijdt regelmarig jonge pony's in, of ik ga crossen of springen in het bos ofzo.. maar ik heb echt bijna nooit bodyprotectie om..
eigenlijk alleen met crosswedstrijden, daar kom ik niet onderuit bij mijn ouders :D

tamawi97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:45

Ik heb een bp, maar vroeger reed ik zonder!
Ik moet het van mijn ouders want die zijn nogal bang dat ik val enzo..
Mijn oude bp was echt vreselijk, zat niet lekker en veel te warm!
Maar ik heb sinds kort een nieuwe bp en die zit heel goed! Ook niet warm ofzow :)

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 13:59

Na een lelijke val ben ik met BP gaan rijden.
Ik vind het minder fijn als zonder, maar ben al lang blij dat ik nog te paard durf.
Hij zit me maar op één moment in de weg, en dat is met afstijgen.
Herkent iemand dat en zo ja, wat doe je er aan?
Ik zit steevast onder de blauwe plekken omdat ik met afstijgen weer ergens aan mijn BP blijf haken.
Als ik hem open rits voor het afstijgen heb ik er geen last van, maar toen zei mijn instructrice heel terecht "Als je met BP rijdt moet je hem aanhouden totdat je op de grond staat, want juist met afstijgen kan er ook nog wat gebeuren. Paard kan schrikken en dan lig je er lelijk naast"
Daar heeft ze natuurlijk gelijk in, maar hoe stijg ik nou af zonder dat ik me telkens bezeer.
Een oplossing zou fijn zijn.

LauravW22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:15

Ik heb wel een bodyprotector en heb hem ook wel is gedragen want op de manege waar ik wel is bij spring met mijn paard is het verplicht. Maaar... ik vind het zelf eigenlijk vreselijk xd

Als de zon schijnt is het heel warm en ik heb ook wel is een meisje gezien die van haar pony af viel toen ze zon ding aan had en die brak haar rib :S dus draag hem zelf liever ook niet.. Ook vind ik het niet echt lekker zitten maar k kan der wel gewoon mee springen als het moet.

Ook toen ik begon met rijden zag je die dingen nooit en ben ik er eigenlijk alleen om begonnen omdat ik graag mee wilde springen :)

Zelf zou ik eigenlijk nu al niet eens meer weten waar de mijne ligt haha ergens achter in de kast volgens mij haha!

Maar het ligt er gewoon aan waar je jezelf veilig bij voelt en of je het lekker vind zitten.

Groetjes Lauraa

Tabby123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:57

Hilde_Elisa schreef:
In Frankrijk hebben ze toch redelijk veel Decathlons?!? Niet dat ik helemaal naar Frankrijk ga :') , maar daar ken ik die naam van ;)

In amsterdam en limburg zit er ook 1

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:03

ik draag wel een bodyprotector als ik naar buiten ga (ik spring niet) in het begin zit hij alleen maar irritant en in de weg, maar na iets van 5 keer dragen als hij ook wat soepeler is geworden voel je hem al nauwelijks meer. ik had in het begin eentje die uit een voorkant en achterkant bestond, dus twee blokken. nu heb ik er eentje die allemaal verschillende blokjes bestaat, dit zit veel fijner!! dus als je een bodyprotector koopt zal ik er een met verschillende blokjes doen, dit beweegt veel meer mee.
veel succes met je keuze! en als je een vraag hebt moet je maar een pbtje sturen!
groetjes

chrisiee021

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:19

ik heb er wel 1tje aan maar ik spring veel, en ze kan namelijk weleens wijgeren-.-dan spring ik de hindernis
maar je moet het zelf weten, ze zitten meestal niet zo convertabel!
maar na een tijdje wel een beetje

appelxkiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:24

Ik heb er alleen een aan als ik naar buiten ga. Heb een pony die soms nog een beetje onstuimig kan zijn buiten, dus geeft wel een extra gevoel van veiligheid. Met dressuur en springen vind ik het fijner zonder bodyprotector omdat je dan veel meer bewegingsvrijheid hebt.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:05

ik heb er 1, hij zit heel fijn. ik gebruik hem op buitenritten en voor springen. ik vind het wel een veilig gevoel! :j

mandyclaire_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:21

Heb er geen.. vind het iritant zitten

xBeauuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:34

Ik heb er gehad , omdat mijn pony's niet de braafste waren. Het is wel veilig... Alleen mijn vriendin van mij bijvoorbeeld was gevallen , en was de bodyprotector omhoog geschoten (ofzoiets dan) en toen had ze iets aan haar nek. Ik vindt ze heel irritant zitten , en ook spuuglelijk :0 , Maar het geeft wel een veilig gevoel inderdaad.

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:03

Ik heb er een ik gebruik hem bij het springen en buitenritten.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:45

Ik cross en spring met bodyprotector. Buitenritten zou ik het ook wel willen, maar ik heb niet altijd het geduld hem aan te trekken als ik 'even snel' een rondje buiten rijdt. O:)

elinesikko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 11:50

ik heb er ook een, spring regelmatig en cross ook, tijdens dressuur heb ik hem niet aan. Maar het scheelt natuurlijk wel als je een eigen pony hebt want daar weet je van wat hij doet. Als ik lang buitenrijd in m'n eentje zonder andere pony ook, maar dat is ook omdat ik weet dat mijn pony van veel dingen kan schrikken. Bij mijn vorige pony reed ik er bijna nooit mee, maar die schrok ook nergens van.

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:12

ik draag er altijd 1
springen of dressuur maakt nit uit
ik vind dat je maar nooit weet okal doe je dressuur kan je nog hard vallen
ik heb bij dressuur wel mijn groeischijf in mijn pols gescheurd (wat erger is dan breken)
je weet maar nooit wat er gebeurt
maar ik zou je het zeker aanraden !

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:18

Ik rijd op de manege altijd met een bodyprotector, het is verplicht bij ons.
Ik stoor mij er totaal niet aan, ik vind hem best lekker zitten en het is een veilig gevoel!
In de winter kan hij wel eens stijf zijn door de kou, maar nee geen last van verder.
Zeker aan te raden, helemaal met springen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:01

Ik heb er ook 1, maar al tijden niet meer gebruikt! Vind hem niet echt fijn zitten, hij belemert mij bij mijn armen. Maar hij geeft me wel een heel veilig gevoel! Van de herfst ga ik een jong paard rijden, dan trek ik hem wel weer uit de kast (A)

berberhoii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:25

ik reed altijd zonder tot dat ik springcc had en en aan mn vriendin vroeg of ik toch even mocht lenen en ben er toen recht op de hindernis gevallen en was de bp erg dankbaar.
nu reed ik afgelopen woensdag zonder bp en lag er een srpingpaal op de hoefslag en aangezien de pony waarop ik reed 3 jaar was dacht ik hem even weg te leggen en ik was er nog niet af of hij rent hard weg en ik de bocht viel ik tegen de bakrand aan met 2 van die planken precies daarop dus les niet afgemaakt en een flinke kras/snee in mn rug aan over gehouden dus
ik zeg doen de bp

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 22:28

ik draag er nooit een,, maar cross is een uitzondering daar draag ik altijd een body protector mee :) ..

en als ik op een net beleerd paard rij

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 23:12

elieneke_1 schreef:
ik draag er altijd 1
springen of dressuur maakt nit uit
ik vind dat je maar nooit weet okal doe je dressuur kan je nog hard vallen
ik heb bij dressuur wel mijn groeischijf in mijn pols gescheurd (wat erger is dan breken)
je weet maar nooit wat er gebeurt
maar ik zou je het zeker aanraden !

Tja, maar of een bodyprotector daar nou tegen beschermt :+

Bey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 09:11

Ik rijd alleen recreatief met mijn paardje. Af en toe spring ik wel, maar draag geen bodyprotector..
Op de manege wel eens gedragen maar vind het maar irritant zitten.

mariskab94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:31

alleen met springen dat is een stuk veiliger zo.