Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sheran schreef:Ik denk dat ik niet echt tijd nodig heb om de dood van mijn paard te verwerken in die zin dat er geen nieuwe kan komen. Hoe dol ik ook op hem ben, ik kan prima verwerken met een ander paard ernaast en zou niet het idee hebben dat die 'in de plaats van de ander' zou komen of zoiets. Het is gewoon een ander paard.
Met vriendjes heb ik dat niet hoor, maar dat vind ik toch ook wel heel iets anders dan een paard.
. Je hebt, over het algemeen, ook maar één vriendje tegelijkertijd. Maar wel twee huisdieren/ paarden als dat zo uitkomt. Als je twee paarden zou hebben en er gaat er een dood, dan verwerk je dat verdriet ook met het andere paard erbij. Sheran schreef:Ik denk dat ik niet echt tijd nodig heb om de dood van mijn paard te verwerken in die zin dat er geen nieuwe kan komen. Hoe dol ik ook op hem ben, ik kan prima verwerken met een ander paard ernaast en zou niet het idee hebben dat die 'in de plaats van de ander' zou komen of zoiets. Het is gewoon een ander paard.
Met vriendjes heb ik dat niet hoor, maar dat vind ik toch ook wel heel iets anders dan een paard.
Als ik het natuurlijk nog steeds financieel op kan brengen.
micha_a schreef:Ik wil even inhaken op het deel crisis en een paard aanschaffen. Ik zit niet in hetzelfde schuitje van dat ik twee paarden heb, maar ik ga nu heel vaak naar het paard van mijn moeder. Hij is 20 jaar en mijn moeder heeft er een tijd erover gedacht dat ze het paard willen verkopen.
Wij hebben even zitten kijken of het voor ons financieel haalbaar zou zijn om hem over te nemen en of het mogelijk is een paard te kopen mocht hij dood gaan. Nu op dit moment zou het makkelijk kunnen, want we wonen in een koop appartementje. Het appartement staat te koop en we willen graag naar een huisje verhuizen. Als ik een schatting maak van de kosten die we dan hebben, dan zouden we echt heel moeilijk een paard kunnen betalen. En als we onze inkomens bij elkaar leggen verdienen we echt niet weinig, ik vraag me al vaak af hoe mensen nu een paard betalen...
micha_a schreef:Heb je die paarden dan aan huis? Of in pensionstalling staan?
Ik heb een schatting gemaakt waarop ik uit kwam op 350 euro per maand gebaseerd op de stallingskosten hier in de omgeving, hoefsmid, inentingen, wormenkuren en 50 euro per maand opzij te zetten. We willen dan ook nog graag sparen gewoon voor onvoorziene kosten in het leven en vakanties, zeg 150 euro per maand. We zouden dan 400 euro in de maand overhebben voor boodschappen, de katten, uitstapjes. En dan heb ik zelfs mijn auto al uit de kosten gehouden want ik zou liever een paard dan een auto hebben...