Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:45

op de site staat een matentabel bij de laars zelf staat ook de kuitmaat bij :)

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:47

Ik zie alleen maar de S M W en H staan :o geen cm's... Waar staan die dan precies?

Edit:
Laat maar... Blind ik... :+

Qua kuit moet deze dan passen maar wel jammer dat de hoogte weer naar beneden gaat waar de kuitmaat grote wordt.. Naja we gaan ze gewoon maar even passen..

_KellyAV

Re: Divoza(Mondoni) rijlaarzen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:02

Nee maar ik bedoel van de plains heb ik nu W43/40 maar die maat is er in lak niet. Als het goed is heb ik straks een andere kuit maat (kleiner) maar dan is de laars te hoog

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:03

mijn fields zijn net bezorgd *\o/*
zijn nog wel iets te hoog , word opstappen met ritsen open denk ik :')
maar als ze straks net zo inzakken als mijn andere zitten ze prima :D

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:11

Mooi, en leuk! :D

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:29

pff.. heb er nog 2 weken mee gereden.... maar pff moet ze wel inlopen/rijden hoor.. bij mijn enkels is het lastig nog.. vooral met sporen natuurlijk

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:52

Ik kreeg een nieuw paar van Divoza. Omdat die andere niet goed waren.
Maar die had ik nog geen paar uur ingelopen. Had toen geen zin meer :=
De volgende dag ging ik ermee springen en toen waren ze gelijk goed gezakt :D

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:06

ik heb mijne gekregen op me verjaardag die met vetertje, vind ze superhandig. khad altijd joppurs maar dit was wat ik echt wou... en met verjaardag examen heb ik dit dus als cadeau gekregen!! helaas was eerste paar een verf fout op.. waren bruinen. heb toen gelijk nieuwe gekregen:D

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:20

ik heb mij laarzen inmiddels anderhalf jaar.
en tja ze horen nu echt bij mijn huiskloffie want ze zien er niet meer uit :')
ook is van 1 van de laarzen de rits al kapot geweest ik denk door de hoeveelheid blubber waar ze niet tegen kunnen. toch ben ik erg tevreden over deze laarzen! :j
ik denk dat ik van de week maar eens naar de laklaarzen ga kijken. :D

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:30

Ik heb mijn fields nu ruim 2 jaar, en altijd intensief gebruikt. De binnenkant is wel vaal geworden en er is 1 stiksel losgelaten maar verder doen ze het echt nog super. Geen kapotte ritsen oid. :)
Voor die prijs mag het ook wel na 2 jaar, en ik moet zeggen dat ik er níet zuinig mee ben. Blubber, uitmesten etc. :=

jeaninedh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:50

StuiterBall schreef:
Blyth zijn heel fijn! Ik vind ze super lekker zitten, goede rits en makkelijk schoon te houden. Vergeleken met mn petries een hele lekkere soepele laars waardoor je veel contact met je paard hebt. Voor als je niet dure laklaarzen aan wilt schaffen maar er toch fan van bent; hele goede aankoop!

hoelang heb je ze al dan en zijn ze nog steeds mooi?
ik vind ze ook super mooi! <3
maar de vrouw in de divoza zei dat ze niet lang meegaan.
ik rij ongeveer 2x per maand een wedstrijd en wil ze alleen daarvoor gebruiken.

Marieke_Hks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 13:55

Ik heb mijn Mondoni Fiels 1 jaar gehad en ze zijn ook echt niet meer te dragen.
Binnenwerk kapot, gaten in het leer (dit vind ik het ernstigste) en een naad die elke keer loslaat rondom de rits.
Vond ze prachtig maar heb er nooit echt plezier van gehad aangezien ze vrij hoog zitten en dus voor veel wondjes zorgden en het leer héél snel inzakte.
Maar voor af en toe een wedstrijd rijden zijn ze perfect! :j
Intensief gebruik iets minder haha

MJR84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 15:45

Ik ben van plan om de Mondoni Field (bruin) aan te schaffen. Alleen ik twijfel over de maten.
Zelf heb ik maat 38 qua schoenmaat. Maar qua hoogte/kuit zit mijn maat er dan net niet bij. Wel in maat 39 (kuit 38/ hoogte 47).
Heb ik het nu goed begrepen dat de voetmaat groter valt? Want maat 39 is nog ok….
Maar als het richting maat 40 gaat dan houdt het voor mij op. Wie o wie kan mij helpen (divoza is beetje ver voor alleen passen)

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 17:55

MJR84 schreef:
Ik ben van plan om de Mondoni Field (bruin) aan te schaffen. Alleen ik twijfel over de maten.
Zelf heb ik maat 38 qua schoenmaat. Maar qua hoogte/kuit zit mijn maat er dan net niet bij. Wel in maat 39 (kuit 38/ hoogte 47).
Heb ik het nu goed begrepen dat de voetmaat groter valt? Want maat 39 is nog ok….
Maar als het richting maat 40 gaat dan houdt het voor mij op. Wie o wie kan mij helpen (divoza is beetje ver voor alleen passen)

Ik weet niet, ik zou denk ik toch maar heen gaan...

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:23

Iemand enig idee hoe het zit met garantie? Ik heb mijn mondoni field laarzen nu ruim een half jaar en één rits is kapot.
Heb ik nog kans op nieuwe of is dit een hopeloze zaak? :o

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:32

Ik denk dat je met ritsen geen kans hebt op nieuwe, je kunt kijken of ze misschien door divoza gerepareerd kunnen word, gratis of met korting? De ritsen blijven een kwetsbaar punt.

Ik heb mijn laarzen nu al 2 jaar, en heb er echt veel mee gereden en gelopen. Ik heb dan ook al wel 7x de rits moeten laten vervangen, maar ik denk dat je bij ieder merkt heb dat dit kwetsbaar is. Ze zijn niet de mooiste meer, maar als ik ze weer eens oppoets dan kunnen ze zeker nog netjes naar concours aan!

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:40

Hmm dat is jammer...
7x in 2 jaar je rits laten vervangen! Dan had ik me toch sterk af gevraagd wat er met die ritsen aan de hand zijn, dat is toch niet normaal.
Dat een rits na 2 jaar stuk gaat kan ik mee leven maar 7 keer, nee :n

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:41

Ik heb sinds een tijdje de Mondoni Bath rijlaarzen,
nu heb ik een vraagje hoe jullie deze onderhouden, omdat het een soort seude is. Kun je deze ook met bruine schoenpoets onderhouden, of worden ze dan donkerder van kleur? Heb ze al wel voor de eerste keer ingespoten met spul dat regen/vuil afstoot.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:43

Het is wel veel Jessica, maar ik werkte als stalruiter, dus ik leefde die periode in deze laarzen :) Dus ik vond het niet heel gek.

Ik deed ze schoonmaken met water en zadelzeep en dan gewoon met zwarte schoensmeer oppoetsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 09:22

Ik heb nu twee weken geleden de Mondoni Field besteld, met korting toen (nieuwjaarsdag) en gister binnengekregen. Ze zijn helaas echt te lang, zullen nog wel een stukje zakken maar dan nog schuren ze heel mijn knieholte open, en de kuit valt boven ook wat groot.. Dus maar even vrijdag naar de winkel en ze omruilen. Ze waren wel erg mooi, had ze ijn het bruin!
En nu maar hopen dat er uperhaupt nog een paar is dat ik pas. Anders moet ik toch maar op maat laten maken..

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 11:48

MJR84 schreef:

Volgens mij kloppen de maten wel. Ik heb altijd schoenmaat 40 en ook Mondoni Fields (ook bruin) in schoenmaat 40.

Ik heb trouwens mijn Mondoni Fields in het bruin nu al bijna 2 jaar en ze zitten nog steeds super! Vanwege mijn brede kuiten pas ik haast geen 'normale' laarzen. En in het bruin wordt de keuze dan al helemaal beperkt, zeg maar geen keuze. Al had ik liever voor een kwalitatief hoogwaardigere laars willen kiezen, achteraf ben ik blij dat ik de Mondoni's heb gekocht. Ben er nog steeds erg tevreden mee. Aan de binnenkant van mijn kuit zie je wel wat kleurverschil, maar dat valt met rijden niet op. Ik heb wel mijn veters vervangen, omdat laatst een van mijn veters kapot was gegaan. Is ook niet zo gek, want ik gebruik ze intensief. Dagelijks, ook met uitmesten, uit de wei halen e.d.

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:08

Ik heb de Mondoni Baths gekocht, ben erg benieuwd of ze een beetje mooi blijven,.. het leer lijkt erg gevoelig voor krasjes etc.. ze zitten mij nog wel erg hoog, hopelijk is dat snel beter.
Hoelang duurde het inlopen bij jullie ongeveer (tot ze iets gezakt waren?)
En waar hebben jullie bijpassende sporenbandjes gevonden? Jammer dat Mondoni ze niet heeft. Zwart is ook niet mooi ;-). Hoe houden jullie ze schoon? En smeren jullie er nog wat op?

marlieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:10

Ben verslaafd aan het kopen van laarzen

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:11

heerlijk he,.. jammer dat het zoveel geld kost ;-)

falko11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:10

Vallen divoza laarzen ijgelijk een beetje klein kwa kuit aar heb kuit qat 32