Aangifte doen? paard krijgt duw van auto ( met poll)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij aangifte doen?

Ik zou wel aangifte doen.
385 (93%)
Ik zou geen aangifte doen.
26 (6%)

Totaal aantal stemmen: 411

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:41

Verstandig dat je aangifte hebt gedaan. Die mevrouw mag zeker horen wat haar fouten zijn. En ook eens even "bijgepraat" worden over wat er allemaal had kunnen gebeuren.

Fijn dat er geen letselschade is. En ik zou het ook niet op de spits gaan drijven in pesterijen naar die vrouw toe. Genoeg is genoeg.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 20:43

Cynthiaaapje schreef:
Als het een gewoon pad was, en geen eigen weg of voetpad of verbodbord aanwezig, mag je daar toch gewoon komen? (wij hebben hier eigenlijk geen ruiterpaden, dus rij eigenlijk overal).

En ja ik had ook aangifte gedaan, kan toch niet zomaar iemand even voorzichtig aanrijden/achtervolgen en uitschelden als ik het ergens niet mee eens ben..

De agent kon op zijn internet de locatie opzoeken.
Daar zagen wij dus het begin van het pad, waar wij dus ingegaan zijn.
Op die foto zagen wij dus zo'n groen bord van Bosbeheer, waarop onder andere ook stond:
'niet toegestaan voor ruiters'.

Dus wij zaten ook echt niet goed daar.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 20:44

slimmerik schreef:
Verstandig dat je aangifte hebt gedaan. Die mevrouw mag zeker horen wat haar fouten zijn. En ook eens even "bijgepraat" worden over wat er allemaal had kunnen gebeuren.

Fijn dat er geen letselschade is. En ik zou het ook niet op de spits gaan drijven in pesterijen naar die vrouw toe. Genoeg is genoeg.

Dat is het ook, helemaal mee eens.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:45

In bossen van Staatsbosbeheer moet je je idd aan de ruiterpaden houden.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:51

mika11 schreef:
Natasja, zover was ik nog niet gekomen om dat te bedenken. :D
Door haar actie leek het alsof het pad haar eigendom was.

Wat fijn om te horen dat je aangifte gedaan hebt. Hoop dat die vrouw gestraft wordt om wat ze gedaan heeft, ondanks dat er niets mankeerde aan het paard of ruiter.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 20:54

mika11 schreef:
s6801881 (lastig :') )
Het was geen ruiterpad, dus wij mochten daar in feite niet komen.

De agent vergeleek het met rijden door rood licht.
Als jij iemand door rood licht ziet rijden, mag je diegene wel vertellen dat het niet mag.
Maar jij mag diegene niet bedreigen, aanhouden of zoiets.
Die bevoegdheid heb jij niet.

Ah, op die fiets. Maar alsnog vind ik het echt een heel raar idee, maar ik geloof dat je dat zelf ook al wel vond ;)

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 21:00

wel weer lekker Nederlands hoor: geen letsel dus geen serieuze straf..... Dus een levensgevaarlijk kruispunt is een veilig kruispunt totdat er iemand wordt doodgereden (lekker kort door de bocht, maar dat lijkt gek genoeg wel de gang van zaken hier in Nederland.)

Goed dat je gegaan bent! En wat is het toch heerlijk dat in ieder beroep paardenliefhebbers zitten!! (voorbeeldje: Ga als je rugklachten hebt nooit naar een niet rijdende fysio, die zal zeggen dat je niet meer mag rijden.... Een rijdende fysio zal juist je aanmoedigen te gaan rijden (in serieuze gevallen niet natuurlijk..) en zal zeggen dat bij de lessen er goed op je houding gelet moet worden!))

Kwanyin

Re: Aangifte doen? paard krijgt duw van auto ( met poll)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:22

Ik heb dit topic even meegelezen. Fijn dat de politie het zo serieus opneemt, je ziet toch soms anders :j . Wel jammer van het hele geen letselverhaal, maar dat had ik wel verwacht. Hoewel ik er persoonlijk toch zwaarder aan til. Als je wettelijk bekijkt dat een paard een voertuig is op de weg, dan heeft die vrouw een poging gedaan het voertuig te saboteren naar mijn mening. Stel dat iemand de remmen van mijn auto saboteert, maar ik heb het op tijd door en ik krijg het op een rustig stuk voor elkaar om zonder schade uit te bollen, dan krijg ik ook niet op het bureau te horen "hier gaan we niets mee doen want er is toch geen letsel of schade voorgevallen". Door moedwillig tegen het achterste van een paard aan te rijden waardoor de kans bestaat dat hij zich een ongeluk verschrikt en oncontroleerbaar de weg op schiet, saboteer je toch ook moedwillig de "rem". Jammer dat de wet het zo niet ziet.

Maar die vrouw zal wel een lesje leren als de politie er plots staat, ookal is het maar voor een gesprek voor de meeste mensen maakt dat toch indruk :) .

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:29

En zo werkt het toch helaas wel, als er geen schade of letsel is kan de vrouw haar daad niet onder de gedraging 'onrechtmatige daad' vallen en is zij in principe niet of niet volledig aansprakelijk. Natuurlijk betekent dit niet dat zij niks verkeerd heeft gedaan en daar niet op mag worden aangesproken, maar zonder schade of letsel zit je in de rechten toch vaak al in een lastigere positie..

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:43

Ik gok dat ik die vrouw door het raampje van haar auto had getrokken en dat er aangifte tegen mij zou worden gedaan....
:D En eigenlijk meen ik dat heel serieus.
Ben je toch helemaal niet goed. Als iemand nu rustig naar buiten komt en vraagt of je niet meer over het pad wilt rijden, prima dan keer je om. Maar dit vind ik wel een vrij rigoreuze manier om mensen iets duidelijk te maken.
Ik zeg dus, aangifte doen. (al gok ik dat dat op niets uitloopt)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:00

Netjes dat er aangifte gedaan is en dat er positief op gereageerd is.

Terwijl ik de OP las dacht ik... wat een lef heeft ze om een paard van achteren aan te rijden op een pad waar zij denk ik niet eens met de auto mag komen en waar jullie *veilig* behoren te zijn en je te voelen.

Dus ik vind dat jullie groot gelijk hebben gehad om aangifte te doen en ik hoop dat ze er wat van leert.

Persoonlijk had die vrouw tegen mij aangifte kunnen doen want ik had haar het hele bos met alle bomen laten zien. Wie aan mijn pown komt kan beter ervoor zorgen dat diegene heel snel kan lopen...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:14

}> kreeg ineens een helele slechte wraakzuchtige ingeving.

Wandelen mag daar waarschijnlijk wel...

Met een hele bende schreeuwende kinderen DAAR op het pad heen en weer wandelen....en geef ze voor het leuke allemaal een stokpaardje....

Ja ik weet het....vreselijk flauw.... }>

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:29

Krijg hier beeld bij haha...

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 15:35

NatasjavE schreef:
Met een hele bende schreeuwende kinderen DAAR op het pad heen en weer wandelen....en geef ze voor het leuke allemaal een stokpaardje....

Hihi, wanneer gaan we?! Heb geen kinderen maar wel n stokpaardje :P

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 19:47

Loetie84 schreef:
NatasjavE schreef:

Hihi, wanneer gaan we?! Heb geen kinderen maar wel n stokpaardje :P

Pas maar op!
Wie weet wat ze nog meer in petto heeft :')

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 19:48

Kwanyin schreef:
Maar die vrouw zal wel een lesje leren als de politie er plots staat, ookal is het maar voor een gesprek voor de meeste mensen maakt dat toch indruk :) .

Precies, en dat gaat dus ook gebeuren.
Ik hoop ook dat het genoeg indruk maakt, dat ze nooit meer zoiets doet.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:03

jee het mag niet gekker worden hier in nl....dus als er een hond in de weg staat volgende keer hier in de wijk mag ik er gewoon tegenaanrijden als ik maar geen letsel achter laat...fijn om te weten.....snap geen hol van heel nl niet.....kei krom !
maar idd wat hieboven al vertelt word maar goed dat ik daar niet was want had de vrouw aangifte kunnen doen van mij.... :o

xrowenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:20

zeker aangiften doen! spoort die vrouw wel -:(- !! ook al was het een duw, iemand had zich kunnen verwonden !

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 22:27

xrowenx schreef:
zeker aangiften doen! spoort die vrouw wel -:(- !! ook al was het een duw, iemand had zich kunnen verwonden !

Die vrouw spoorde op dat moment zeker even niet :')

De aangifte is al gedaan, hoor.
Hoe de aangifte is verlopen heb ik al beschreven op de pagina hiervoor :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:32

mika11 schreef:
Pas maar op!
Wie weet wat ze nog meer in petto heeft :')

Hahaha... Neehee... mijn kinderen mogen ook niet...

Stel je voor dat ze een bazooka heeft :')

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 22:41

Ja, wie weet wat voor rovershol de agent aantreft, die met haar gaat praten :')
Dan zijn we er nog goed afgekomen eigenlijk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:44

Ze lijkt gek genoeg :') :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 10:23

Krijg je nog te horen hoe dat gesprek is gegaan?

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:56

Goed dat je (of je vriendin) aangifte hebt gedaan.
Ben wel heel benieuwd naar het verdere verloop. Waarschijnlijk wordt ze officieel verhoort en wordt haar verklaring op papier gezet. In dit geval is het natuurlijk wel een 3 tegen 1 verhaal wat haar zaak niet sterker maakt.

Weet je toevallig van welk feit de aangifte is opgenomen? Poging moord cq poging doodslag qc poging zware mishandeling? Of misschien van het verlaten plaats ongeval of het in gevaar brengen van overige weggebruikers? Ben eigenlijk wel benieuwd. Dit staat als het goed is op je kopie van de aangfite die je (of je vriendin) hebt meegekregen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:21

robeer schreef:
Poging moord cq poging doodslag qc poging zware mishandeling?

Nou, lijkt me niet... Mishandeling is het toebrengen van verwondingen of pijn of andere schade aan het lichaam. In dit geval is er (gelukkig!!) geen sprake van schade, dus er is niet eens sprake van eenvoudige mishandeling, laat staan zware mishandeling of erger. En poging tot mishandeling is niet strafbaar.

Maar dat die mevrouw niet goed in haar hoofd is, is wel duidelijk! Hopelijk ziet ze dat in na het gesprek met de politie...