Hoe als ruiter droog en warm de winter door?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ambre

Re: Hoe als ruiter droog en warm de winter door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:10

Nou de Action thermo legging vind ik geweldig zitten en lekker warm,maar helaas te synthetisch.
Nog meer last van jeukende winterbenen dan ooit.Waarschijnlijk broeit het teveel.
Moet vd HA over op wol.Jammer,ze zijn zo goedkoop!

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:52

Ambre; Krijg je echt last van het synthetische? Ik heb ook last van winterbenen, maar nu sinds een week of 2 een shoftshell rijbroek :) Dat is echt een wereld van verschil. Onder het vriespunt gaat daar nog een thermobroek onder, anders gaat het alsnog fout.
Maar heb nu iig nog geen last van plekken, en als ik nu mijn gewone rijbroek (en dan dus ook meteen thermobroek, onder de 15 graden met een gewone broek al last) had ik de wonden er al op zitten :=

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 14:19

Ik heb vorige week bij de Action zo'n thermoshirt gekocht, mijn ervaring is net als Ambre; het is best lekker warm maar supersynthetisch, dus vocht afvoeren zit er ook niet in. Bovendien is de pasvorm redelijk dramatisch.

Voor wollen ondergoed kijk eens op www.norwol.nl, daar heb ik vorig winter een hele fijne lange thermo-onderbroek gekocht.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 14:32

Mijn thermo ondergoed van Craft is ook synthetisch,dus ik weet niet waar het precies in zit.
Ben echter gisteren naar de dokter gegaan voor de jeuk,had heel de nacht wakker gelegen....
Maar ik draag dit jaar ook voor het eerst een softshell broek dus misschien is het gewoon wat teveel dubbel op ivm de ventilatie?
Plekken heb ik niet,maar HA zei ook dat er bij winterbenen meestal niets te zien is.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:06

ik heb ook maar weer een paar thermo broeken gekocht. de anderen zijn door de loop der wijnters wat versleten. als ik die in oktober er niet onder doe.. krijg ik ook plekken op mijn bovenbenen. de dermatoloog noemde het toen geloof ik koude paniculituss.. andere mensen noemen het bevriezingsplekken.

heb ondertussen gigantische winterhanden dik rood en jeuken. ondanks handschoenen en zalf. vooral als je eenmaal binnen komt.. verschrikkelijk.

ik heb nu dus gewoon thermobroek aan dan de rijbroek en dan nog een trainingsbroek erover.. en als dat niet helpt heb ik een skibroek erover. als ik niet rijd heb ik meestal gewoon een skibroek met thermo broek aan. de spijkerbroeken hoef ik niet meer mee te lopen.

gelukkig heb ik geen wintertenen.

wat doen jullie om je oren warm te houden? die zijn nu dik en rood net als mijn handen, maar een muts vind ik verschrikkelijk (die heb ik pas op als het keihard vriest)

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:12

paardenfreak :

je kun een muts onder je cap doen, zie je niks van ! ;d

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:29

Paardenfreak: Koude paniculitis heb ik dus ook last van helaas :( Wat nog wel wil helpen is een shoftshell rijbroek :j Bij mij helpt het heel erg fijn, en hoef er nu nog niks onder iig :)

Voor mn oren ben ik ook nog aan het kijken.. Misschien toch maar oorwarmers?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:37

nacho_lein schreef:
Paardenfreak: Koude paniculitis heb ik dus ook last van helaas :( Wat nog wel wil helpen is een shoftshell rijbroek :j Bij mij helpt het heel erg fijn, en hoef er nu nog niks onder iig :)

Voor mn oren ben ik ook nog aan het kijken.. Misschien toch maar oorwarmers?

ga ik meteen eens na kijken..shoftsell rijbroek.
soms heb ik er 2 thermobroeken onder.. en dan voor en na het rijden nog een broek over de rijbroek heen. maar tijdens een buitenrit van meerdere uren is dat dus niks.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:48

celinedaisy schreef:
paardenfreak :

je kun een muts onder je cap doen, zie je niks van ! ;d

Alleen past je cap dan vaak niet meer, omdat een cap (als het goed is :P ) precies op je hoofd past. Als je er nog een muts onder doet kan je cap gaan knellen. En dan krijg je het alsnog koud, omdat er geen luchtlaagje meer tussen kan zitten.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 19:51

Ik heb zon caphoes gekocht, van een bokker.. en echt dat is lekker warm aan je oren...
Het houd je hoofd en nek echt lekker warm :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:13

Van mij denk ik _O- :)) . Heb er inmiddels meer dan 150 verkocht :) , en inderdaad, mensen zijn er echt blij mee :j .

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:32

Rinske schreef:
Van mij denk ik _O- :)) . Heb er inmiddels meer dan 150 verkocht :) , en inderdaad, mensen zijn er echt blij mee :j .

Tis soms alleen wel een beetje TE warm :+

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:36

Inderdaad van rinske.. kon even niet op je naam komen.
Ik ben er iig heel erg blij mee, en mijn bijrijdster vind hem ook helemaal geweldig..

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 08:39

paardenfreak schreef:
ga ik meteen eens na kijken..shoftsell rijbroek.
soms heb ik er 2 thermobroeken onder.. en dan voor en na het rijden nog een broek over de rijbroek heen. maar tijdens een buitenrit van meerdere uren is dat dus niks.

punt is met teveel laagjes: dan gaat het helemaal irriteren en kan je huid niet meer ademen en wordt het dus alleen maar erger.. Het fijne van shoftshell is dus dat het ook winddicht is :)

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:23

misschien weten jullie nog iets voor mij?
ik ben opzoek naar warme & waterdichte rijhandschoentjes. De meeste handschoentjes zijn niet waterdicht, of het is model ski-handschoen en daar kan ik niet meer rijden.
Wie heeft er een goede tip? graag met winkel/ webshop waar ze te koop zijn :D

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:06

Ik heb de Roeckl goretex,wel wat dikker maar ik vind het goed te doen.
Ik heb ze bij de paardendrogist gekocht.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:27

sealskins, ook bij de paardendrogist

Jo85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 20:44

Ik heb van die gevoerde Roecki handschoenen. Niet goedkoop, maar in ieder geval heerlijke warme handen :)

FenDT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 20:53

Gersemi (voorheen Kyra K) heeft ook hele fijne warme, waterdichte handschoenen. Zijn niet van die onhandige dikke wanten. Wel zo'n idee alleen dan dunner, maar toch super warm!!

Edit:

Afbeelding

http://www.gersemi.se/filearchive/8/838 ... .Glove.png

Gersemi heeft trouwens ook super goede thermobroeken voor onder je rijbroek! Speciaal helemaal glad van buiten zodat je rijbroek gemakkelijk aangaat.

Galaxy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:08

i_risss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:11

Ik heb een bomberjack aangeschaft: wind- en waterdicht en zit heerlijk warm!
Nadeel is alleen wel dat ze zo kort zijn, dus de rest wordt nogal koud.. :')
Thermobroeken en regenbroeken vind ik niet zo fijn met rijden, voor wandelen, op stal enz. is dat wel prima.
Maar werkt een thermolegging onder je rijbroek nou echt veeeel beter dan een gewone legging eronder?

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:27

Leonieke schreef:
Je kan een waterdichte en gevoerde rijbroek van soft shell nemen. Dan blijven je benen in ieder geval lekker warm en droog.

Je hebt ze van verschillende merken.

Dit is bijvoorbeeld die van Gersemi -> http://www.marengosoutfit.nl/site/webshop/product/8499

mijn jas van dit merk van 195 euro is niet waterdicht en alles waait erdoor heen een dont dus

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:31

piaffe heeft deze week 25% korting op alle thermolaarzen

Boomer__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 01:18

Droog sowieso, lang leve de binnenbak.

Warm.. Tja :D
2 t-shirts, panty's + rijbroek + jogging (die uitgaat bij het rijden natuurlijk), een jas (die meestal ook wel uitvliegt tijdens het rijden) en 2 paar handschoenen.