Probleem paard gekocht.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:33

maureen schreef:
Wat ik mij afvraag.....paard staat nog steeds op internet voor de verkoop.....is dit hele verhaal soms uit een hééle grote duim????????????????????!

heb je een link naar de advertentie?
daar kan je natuurlijk op reageren alsof je een koper bent en dan weet je het toch?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:33

Wat zijn mensen hier weer lekker bezig, het meisje is gewoon erg onzeker, en inderdaad zoals sommige vragen ben ik er gisteren heen gegaan. Eerste indruk paard was onwennig in zijn omgeving, rustig naar toe gelopen in de wei, haar normaal kunnen pakken, meegenomen naar voren, even aarzeling bij het hek maar toen ik haar gerust stelde niets aan de hand ging ze gewoon mee. Dier ziet er super uit voor haar leeftijd, hoeven in zeer slechte staat dat wel, moet erg nodig naar de smid. Rustig vastgezet aan een kant met touw door ring en dan touw aan het uiteinde vast houden dat als ze inderdaad in paniek zou raken ze los zou kunnen zonder zich te bezeren. Dat ging prima, beetje op en neer lopen om rond te kijken meer ook niet. Dus had zoiets van niets aan de hand hoor best lief dier. Na tijdje aan twee kanten vast gezet en heerlijk rustig geborsteld, ze stond echt te genieten en was heel ontspannen. Zijn er ruim uur mee bezig geweest en toen bedacht van kijken wat er gebeurd als je haar opzadelt, zadel gepakt, gekeken of het goed lag en dat was zo, knelde niet, hoofdstel om en rondjes gaan wandelen in de bak, stukje mee gedraaft aan de hand en tot toen toe was ze zeer ontspannen en een fijn dier in de omgang. Dus omdat dit allemaal goed ging opgestapt, dit vond ze zeer eng en spande zich helemaal aan en wilde gaan bokken en steigeren, rustig eraf gesprongen en haar gerustgesteld. Even aan de longeerlijn, linksom niets aan de hand, rechtsom blijf ze overdreven naar links gebogen net of er iets niet lekker zat, na het longeren nog twee keer met voet in mijn beugel gestaan om te kijken wat de reactie was, oren in de nek, hoofd achter over klappen en aanspannen, dus besloten om niet verder te gaan omdat er duidelijk iets niet lekker zat, dus mensen die zeggen dat we te ver gegaan zijn dat valt best mee. Duidelijk is dus dat iets er niet lekker zit en dat het geen kwaadwilligheid van het dier is want in de omgang is ze super, soms wat drammerig maar dat is op een zeer rustige manier te corrigeren door haar pasje terug te laten gaan en dan hield ze al op. Meisje van wie ze is is zeer onzeker en al bang in de omgang met het paard terwijl het paard in de omgang heel prettig is en graag aandacht wil. Weet niet wat er gebeurd waarom dit paard zo'n angst vertoond zodra je erop wil stappen, of lichamelijk iets of ergens trauma van maar dit was geen normale reactie van een paard dat gereden is. Zelfs al zo een paard langere tijd stil staan dan hoeft een paard in mijn ogen niet in paniek te raken op deze manier, het paard is in mijn ogen geen rotpaard maar heeft iets meegemaakt of ergens pijn aan, zou een leuk paard zijn voor iemand die een weidemaatje zoekt. Maar denk dat de combinatie van dat meisje en het paard niet gaat werken en vraag me af of je nog op zo'n paard zou moeten gaan rijden, paard is 20 en om haar goed te krijgen voor het rijden denk ik persoonlijk dat je dan een lange weg met veel onderzoeken moet door gaan. Dus dat moet je in mijn ogen niet meer willen. Hoop dat voor veel mensen nu wat duidelijk is en dat we met respect met elkaar om kunnen gaan.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:36

Mee eens Chanel, de moet het wel een paar weken de tijd geven en dan een beslissing nemen.

20 jaar is voor een fokmerrie oud, 20 jaar voor een paard in goede conditie is anders. Laten we eerlijk zijn...een merrie van 20 jaar ga je toch niet meer inrijden. Kom op!

SandravdB

Re: Probleem paard gekocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:37

Als je bij alle advertenties van de verkoper kijkt zie je dat er in de andere advertentie van hetzelfde paard staat dat ze in de sport gelopen heeft, dus in mijn ogen zou ze dan ingereden moeten zijn, gaat anders zo moeilijk om in de sport te lopen

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:38

Als ts zooooo onzeker is waarom koopt ze dan blindelings een paard, zonder er eerst mee te rijden?

Als ts iwat meer respectvol naar het paard toe had gepost in plaats van alle schuld op het paard te steken en dreigen hem naar de slacht te doen zouden veel bokkers ook wel veel respectvoller reageren (ikzelf ook) maar op zo'n manier omgaan met paarden en zo reageren, nee, dat verdient geen respect.

Aan haar nu om te laten zien dat ze op een normale manier kan posten en vooral op een respectvolle manier met haar paard om te gaan en alstublief het paard meer tijd geven om aan te passen in plaats van het maandag naar de slacht te doen!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:39

Paard is dus zo scheef als een hoepel,en kan de druk met opstappen niet aan!
Paard zal moeten worden rechtgericht lijktmij.
Verder vind ik het wel erg "zielig" hoeje zegt dat het meisje....vrouw van 28 jaar.....onzeker is,terwijl ze in het begin loopt de strontsen dat ze wel effe op een Arabier buiten rijd!

kom op zeg!Iemand die zo onkundig en onzeker is,koopt toch geen paard die ze niet van tevoren heeft gereden of in ieder geval onder het zadel heeft zien lopen?
Vind het echt weer zo'n Penny story,kijk dat zielige meisje met die wilde Mustang hengst eens worstelen.pffff

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:39

SandravdB schreef:
Als je bij alle advertenties van de verkoper kijkt zie je dat er in de andere advertentie van hetzelfde paard staat dat ze in de sport gelopen heeft, dus in mijn ogen zou ze dan ingereden moeten zijn, gaat anders zo moeilijk om in de sport te lopen

ja, wat in advertenties staat hoeft niet perse waar te zijn.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:40

chanel1985 schreef:
Als ts zooooo onzeker is waarom koopt ze dan blindelings een paard, zonder er eerst mee te rijden?

Als ts iwat meer respectvol naar het paard toe had gepost in plaats van alle schuld op het paard te steken en dreigen hem naar de slacht te doen zouden veel bokkers ook wel veel respectvoller reageren (ikzelf ook) maar op zo'n manier omgaan met paarden en zo reageren, nee, dat verdient geen respect.

Aan haar nu om te laten zien dat ze op een normale manier kan posten en vooral op een respectvolle manier met haar paard om te gaan en alstublief het paard meer tijd geven om aan te passen in plaats van het maandag naar de slacht te doen!

Hier moet ik je inderdaad gelijk in geven chanel, als ze zelf rustig blijft en respectvol krijgt ze reacties waar ze iets mee kan en goede tips.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:43

Als je 28 bent en op deze manier een paard koopt ben je ook niet echt slim bezig he?
Logisch dat je dan dingen gaat vinden die minder zijn :)*
Als je dan ook nog gaat lopen schelden en alle blaam bij het dier neer gooit kan je er op wachten dat je bokkers over je heen gaat krijgen.

Ik bedoel maar......ze is geen 11 meer toch?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:45

Dat is inderdaad waar, maar duidelijk is dat het paard niet op de plek is bij haar en dat het paard ergens last van heeft, maar probleem ligt dus duidelijk niet in de omgang met het paard (niet in de zin dat het paard lastig is in de omgang) terwijl zij daar dus al problemen mee heeft, maar iets zit er niet lekker bij het dier maar gemeen is het paard zeker niet, vond het zeer lief dier. Hopelijk kan ze hem zoals afgesproken terug brengen en kan het paard ergens heen als gezelschapspaard. Denk dat dat voor het paard het fijnste zal zijn.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:47

En beland het maandag niet bij de slacht!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:50

Daar heb ik helaas geen invloed op, hopelijk niet want is gewoon een lief paard, dus zou zonde zijn, heb gezegd dat ze het rustig moet proberen op te lossen met de vorige eigenaar zonder te dreigen met advocaten want het is haar al toegezegd dat het paard terug mag.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:51

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:52

SandravdB schreef:
Wat zijn mensen hier weer lekker bezig, het meisje is gewoon erg onzeker, en inderdaad zoals sommige vragen ben ik er gisteren heen gegaan. Eerste indruk paard was onwennig in zijn omgeving, rustig naar toe gelopen in de wei, haar normaal kunnen pakken, meegenomen naar voren, even aarzeling bij het hek maar toen ik haar gerust stelde niets aan de hand ging ze gewoon mee. Dier ziet er super uit voor haar leeftijd, hoeven in zeer slechte staat dat wel, moet erg nodig naar de smid. Rustig vastgezet aan een kant met touw door ring en dan touw aan het uiteinde vast houden dat als ze inderdaad in paniek zou raken ze los zou kunnen zonder zich te bezeren. Dat ging prima, beetje op en neer lopen om rond te kijken meer ook niet. Dus had zoiets van niets aan de hand hoor best lief dier. Na tijdje aan twee kanten vast gezet en heerlijk rustig geborsteld, ze stond echt te genieten en was heel ontspannen. Zijn er ruim uur mee bezig geweest en toen bedacht van kijken wat er gebeurd als je haar opzadelt, zadel gepakt, gekeken of het goed lag en dat was zo, knelde niet, hoofdstel om en rondjes gaan wandelen in de bak, stukje mee gedraaft aan de hand en tot toen toe was ze zeer ontspannen en een fijn dier in de omgang. Dus omdat dit allemaal goed ging opgestapt, dit vond ze zeer eng en spande zich helemaal aan en wilde gaan bokken en steigeren, rustig eraf gesprongen en haar gerustgesteld. Even aan de longeerlijn, linksom niets aan de hand, rechtsom blijf ze overdreven naar links gebogen net of er iets niet lekker zat, na het longeren nog twee keer met voet in mijn beugel gestaan om te kijken wat de reactie was, oren in de nek, hoofd achter over klappen en aanspannen, dus besloten om niet verder te gaan omdat er duidelijk iets niet lekker zat, dus mensen die zeggen dat we te ver gegaan zijn dat valt best mee. Duidelijk is dus dat iets er niet lekker zit en dat het geen kwaadwilligheid van het dier is want in de omgang is ze super, soms wat drammerig maar dat is op een zeer rustige manier te corrigeren door haar pasje terug te laten gaan en dan hield ze al op. Meisje van wie ze is is zeer onzeker en al bang in de omgang met het paard terwijl het paard in de omgang heel prettig is en graag aandacht wil. Weet niet wat er gebeurd waarom dit paard zo'n angst vertoond zodra je erop wil stappen, of lichamelijk iets of ergens trauma van maar dit was geen normale reactie van een paard dat gereden is. Zelfs al zo een paard langere tijd stil staan dan hoeft een paard in mijn ogen niet in paniek te raken op deze manier, het paard is in mijn ogen geen rotpaard maar heeft iets meegemaakt of ergens pijn aan, zou een leuk paard zijn voor iemand die een weidemaatje zoekt. Maar denk dat de combinatie van dat meisje en het paard niet gaat werken en vraag me af of je nog op zo'n paard zou moeten gaan rijden, paard is 20 en om haar goed te krijgen voor het rijden denk ik persoonlijk dat je dan een lange weg met veel onderzoeken moet door gaan. Dus dat moet je in mijn ogen niet meer willen. Hoop dat voor veel mensen nu wat duidelijk is en dat we met respect met elkaar om kunnen gaan.

Meisje??? Ze is 28!!! Daarnaast is het paard zadelmak en lijkt op de foto niet eens zo verkeerd gereden in het verleden. Ideaal recreatiepaard of voor mensen overgang manege naar eigen paard. Dat paard is niks mis mee als die foto recent is. De TS is wel wat mis mee; die moet zich tussen de oren eens laten nakijken.

Ik denk dat er met GOEDE begeleiding een gouden paard onder dit gedrag schuil gaat.

troi

Super SandravdB dat je dit verhaal hebt neergezet! Paard is dus een eerlijk beest dat een zelfverzekerde eigenaar nodig heeft met vermoedelijk rugproblemen waardoor wel of niet kunnen rijden erg onzeker is. Klaar.
Beste TS, dit zal vermoedelijk een flinke klap voor jou zelfvertrouwen zijn. Ben je er al over uit wat je met deze dame gaan doen?

SandravdB

Ja had ik inderdaad gisteren ook al gevonden en via paardenfokken zie je dat er een naar usa is en een naar uk (engeland) dus zullen best leuke veulens zijn.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 11:54

Anne vermoed dat die foto oud is want zoals ze nu is is het een vliegenschimmel met zeer veel stipjes, weet niet hoe snel een paard vliegenschimmel kan worden eerlijk gezegd maar denk niet dat de foto recent is.

Goede begeleiding zou inderdaad prettig zijn maar lijkt mij dan eerst zaak om paard klinisch te laten onderzoeken zodat je kunt kijken of er inderdaad lichamelijk iets zit. Pas dan kun je bekijken of je die begeleiding kunt zoeken of dat je er beter niet meer op kunt gaan zitten.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:05

Toch denk ik dat TS ook wel overrompelt is geweest door de verkoper.
Je komt bij een paard kijken en zegt dat je het op het eerste gezicht een leuk dier vind.
Voor je ook maar de tijd hebt om door te vragen staat dat paard al in je trailer !!
En als je dan al een onzeker type bent,dan kan ik me best voorstellen dat je met je mond vol tanden staat en in een moment van verstandsverbijstering niet meer weet hoe je nu moet reageren.
Dus ook de verkoper is zeker wel schuldig aan deze zaak,hij wist vast heel goed wat voor een meisje/vrouw hij voor zich had staan !! Hij had haar de merrie moeten geven,beetje poetsen,knuffelen,wandelen en eventueel rijden.
Maar nee,aaahhh,een mooi slachtoffer,meteen inladen de knol !
TS,neem de volgende x altijd iemand mee met verstand van zaken, laat dit een les zijn !

TS, als ik jou was zou ik de merrie eerst een tijdje in het land laten staan. Je hebt je arabier om te rijden ! Ga wat wandelen, geef dr eens wat lekkers zonder er iets voor terug te vragen,deze merrie heeft vertrouwen en verzorging nodig. Begin dan met wat grondwerk,een knuffel en een aai.
Zoals SandravdB het beschrijft heeft ze lichamelijke klachten, probeer die aan het licht te krijgen met bv een Osteo/Fysio of de DA.Ook een smid kan geen kwaad !
Dit zal wel een kostenplaatsje met zich meebrengen, ik heb niet het idee dat jij daar om wat voor reden dan ook voor open staat. Naast geld heb je ook een heel portie geduld nodig !!
Als je dit alles er niet voor over hebt zou ik overwegen om haar weg te geven aan iemand die misschien wel interesse heeft en een goed huis wil bieden.....geen handelaar uitaard !!
En ja,met weggeven ben je je 500 euro kwijt,maar we praten nou toch ook niet over een enorm bedrag,daar kom je vast wel weer overheen toch ??

En ik moet het toch vragen...TS,ben jij werkelijk 28 of misschien toch een aantal jaren jonger ?
Laatst bijgewerkt door Nixxs op 09-07-11 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

lianne74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:11

is er ondertussen niet al genoeg over gezegd? ik denk dat gezegd is wat er te zeggen valt........

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:12

haffie83 schreef:
Dat zeggen jullie nu wel en de ruiter kan er echt super goed rijden, ik ga het niet voor niks weggeven aangezien dat beest me 500 euro heeft gekost.
en nog steeds geen reactie van verkoper,ik zal hem nog een keer mailen,en zo niet geen reactie,gaat het beest de verkoop weer in,en zullen er juridische stappen worden onder nomen,en als jullie dat meisje te onkundig vinden dat er op reed,nodig ik de belangstellende van harte uit om zelf eens op het paard te stappen,en wat betreft die verkoper,die heeft over het paard gelogen,en het stamboek papier achter gehouden,en hij moet het maar komen halen.
Eerst geld en dan komen halen.
Zo niet wordt het gewoon een zaak zo makkelijk is dat,en half bok moet iemand niet van het forum.
Omdat zij ook weleens een rechtszaak had over een paard, is dat dan zo uniek.
en waarom zou ik in godsnaam zon paard houden,hij wilde het dier terug dan moet hij zijn woord maar nakomen.

Als ik die handelaar zou zijn dan zou ik juist jou gaan aanklagen wegens smaad.
JIJ bent fout geweest, je hebt alleen gekeken naar de kleur, of ze 4 benen, een hoofd en een staart had.
Dat je nog durft te dreigen met juridische stappen, daaruit blijkt dat je totaal niet weet waar je mee bezig bent.
Die man heeft gezegd dat je hem maar meteen terug moest brengen, dat gebeurt tegenwoordig niet vaak meer, maar nee jij zit hier te klagen en te schreeuwen dat je oneerlijk behandeld bent.
Als je tegen die handelaar zo tekeer bent gegaan als hier dan is het begrijpelijk dat hij denkt: steek haar maar in je r...
Voor het paard vind ik het erg triest dat ze de pech had bij jou te komen, ik moet er niet aan denken dat dit bij mijn 21-jarige merrie zou gebeuren, die blijft dus ook tot haar dood bij mij.
Voor iemand van 28 die nu VWO doet omdat het vroeger niet kon door omstandigheden kom je erg onnozel en onvolwassen over maar misschien is het een andere soort VWO dan wat wij denken.
Je kan ook de rijdende rechter inschakelen, hier op bokt was nog zo'n persoon die dacht haar gelijk te krijgen en onkundig was, kunnen wij ook weer genieten van een smeuïge aflevering van de rijdende rechter.
Dus nu het paard inladen en terugbrengen.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:53

Ja, de Rijdende Rechter, dat is vast wel een oplossing :=

Ik denk niet dat de TS nog gaat reageren eerlijk gezegd. Sneu voor het dier.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:04

maureen schreef:
Wat ik mij afvraag.....paard staat nog steeds op internet voor de verkoop.....is dit hele verhaal soms uit een hééle grote duim????????????????????!

Vandaar mijn vraag of de TS dezelfde is als een paar weken geleden met 28 jaar en in 2 VWO, alleen toen onder een andere gebruikersnaam!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:21

Misschien is ze het paard weer aan het terugbrengen. :=
Nee dus want ze was 3 minuten geleden nog online. :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 14:07

Wat ik dus al vermoedde is waar: paard is in omgang beslist niet vervelend.
Als er lichamelijke klachten zijn is daar snel achter te komen, maar dat gaat niet van vandaag op morgen. Stap een is een osteopaat laten komen, daarna revalideren en zoetjes aan opbouwen.
Stap twee, als stap een niet afdoende werkt: de medische molen door.
Maar dat moet je willen en die kans moet je het paard willen geven.
TS wil dat blijkbaar niet.
Maar op grond van de beschrijving van SandravdB is dit geen staatsgevaarlijk paard waar niet mee om te gaan is.
Voor mij dan ook geen reden om het dier naar de slager te brengen.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 14:32

funnyhorses schreef:
Paard is dus zo scheef als een hoepel,en kan de druk met opstappen niet aan!
Paard zal moeten worden rechtgericht lijktmij.
Verder vind ik het wel erg "zielig" hoeje zegt dat het meisje....vrouw van 28 jaar.....onzeker is,terwijl ze in het begin loopt de strontsen dat ze wel effe op een Arabier buiten rijd!

kom op zeg!Iemand die zo onkundig en onzeker is,koopt toch geen paard die ze niet van tevoren heeft gereden of in ieder geval onder het zadel heeft zien lopen?
Vind het echt weer zo'n Penny story,kijk dat zielige meisje met die wilde Mustang hengst eens worstelen.pffff

Hee jij ik heb toch echt een volbloed arabier en geloof je me niet kom dan eens lekker langs kun je het zelf zien