Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Trainen kan je aan de hand of aan lange lijnen, energie kwijt raken doen ze maar in de wei.
) vind ik ook wel dat JU vrij snel als "oplossing of optie" aangedragen wordt. En ik ben het eens met TS dat als je niet weet wat je doet het mentaal echt niet goed is voor je paard.
) en zelfs hulp inschakelen van iemand die je kan begeleiden met de omgang met je paard. Als dat allemaal niet helpt... dan kun je misschien over een JU gaan denken en dan wel onder de juiste begeleiding...
Mavelle schreef:Ik denk dat de manier waarop die meisjes de 'join up' toepassen niet zo veel kwaad kan hoor. Die laten het paard wat rennen en dan draaien ze zich om en komt het paard kijken of er nog een snoepje te halen is. Dat is tenminste wat ik zag op de pensionstal waar ik met mijn paard stond. Meisjes zijn er van overtuigd dat ze een join up doen, of NH, maar in werkelijkheid richt het volgens mij niet zoveel schade aan. Dus lekker laten gaan.
. Iemand van 13 jaar kan meer verstand en inzicht hebben dan een volwassene en omgekeerd. Het verstand gaat normaal meer zijn bij een volwassene maar het inzicht niet altijd. Dus gewoon dat kinderen er uit laten want iedereen kan het advies geven voor een join- up of ik weet niet wat veel. Het is net zoals een ras over een kam scheren ooh dat ras dat is "koppig" nou het is vaak van zo een ras dat je dan die liefste meewerkende paardjes vindt.
. 
Blabla1980 schreef:<--- 30-jarige pennie: De serie is echt geweldig![]()
Geen idee of ik hier nu al gereageerd had of niet.
Maar bij ons op stal lopen 13/14 jarige meisjes rond waar ik zeker naar luister als ze me advies geven..en die echt beter weten wat ze doen als ik.
Maar er lopen ook meisjes van die leeftijd rond die me echt geen advies hoeven te geven en die gewoon nog " jong zijn"
Maar hetzelfde geld voor mensen van een jaar of 30 of mischien wel ouder.
En om het nou direct misselijkmakende adviezen te noemen als iemand van een bepaalde leeftijd iets roept wat helemaal niet slim is, of wat mischien alles simpel lijkt/ helpt/ realistisch is in een meiden serie...wat maakt dat nou uit zeg. Laat gewoon lekker banketstaaf en lees eroverheen.
Mischien is het nog wel erger als "volwassenen" zo afgeven op jongeren...dat gezeik zeg. Laat ze lekker kind zijn. Net alsof iedereen vroeger zo slim was en nooit eens meepraatte met dingen waar je geen verstand van had...of dingen riep die alleen in je mooiste dromen vrookwamen
laat het gaan!
dat bedoel ik nou...
Blabla1980 schreef:Als de meiden roepen dat een JU een oplossing is voor alles...denk je dan echt dat ze het verschil weten tussen het paard los in de bak laten rennen en hoe een JU echt uitgvoerd moet worden?
En jij vindt het mischien vermoeiend dat mensen een uitgesproken mening hebben zonder volgens jou alles gelezen te hebben. Maar mischien is het nog wel vermoeiender als je je zo druk maakt om alles.Denk je echt dat alles wat er geroepen wordt op internet waar is.
Die heldhaftige cowboy verhalen, meiden die wilde arabieren hengsten temmen, en weet ik veel wat nog meer?
Relax, de helft is niet waar..en de andere helft moet je met een korreltje zout nemen.

jes_sira schreef:Blabla1980 schreef:Als de meiden roepen dat een JU een oplossing is voor alles...denk je dan echt dat ze het verschil weten tussen het paard los in de bak laten rennen en hoe een JU echt uitgvoerd moet worden?
En jij vindt het mischien vermoeiend dat mensen een uitgesproken mening hebben zonder volgens jou alles gelezen te hebben. Maar mischien is het nog wel vermoeiender als je je zo druk maakt om alles.Denk je echt dat alles wat er geroepen wordt op internet waar is.
Die heldhaftige cowboy verhalen, meiden die wilde arabieren hengsten temmen, en weet ik veel wat nog meer?
Relax, de helft is niet waar..en de andere helft moet je met een korreltje zout nemen.
LEES MIJN POST, dan weet je dat jouw kreten niet kloppen....
_Zsazsa_ schreef:Een join up is echt niet zo gevaarlijk hoor. En 13 jarige denken nou eenmaal de wijsheid in pacht te hebben.
Die lezen allemaal Heartland boeken en de penny. Daar staan dingen in en dan denken ze dat ze dat zelf ook kunnen. Die begrijpen niks van paardensignalen dus ze kunnen niet eens een join up geven.
Je moet die meisjes maar lekker laten, want wie neemt ze als volwassene nou serieus...
maar ik ken iemand die ook stommen opmerkingen maakt en ik wil niet heel naar overkomen maar ik denk dat het ook temaken heeft met je inteligentie als je vmbo-t doet denken veel mensen dat ze heel goed zijn en een heel groot ego hebben en zich daarom super volen. Ik doe gymnasium en ik denk ook meer na over wat ik type en ik vind dat Zsazsa wel iets meer mocht nadenken dat 13 jarigen de wijsheid en de pracht hebben maar er zijn ook met faal angst en een negatief zelfbeeld en deze denken helemaal nietzo maar goed dat is mijn mening en die van jouw is die van jouw Blabla1980 schreef:
jes_sira schreef:Blabla1980 schreef:
Omdat ik mezelf al tig keer heb herhaald hier en omdat er telkens dingen geroepen worden die ik niet gezegt heb maar er domweg bij verzonnen worden.
Ook jij dus en dat maak ik je duidelijk, maar daar kom je niet op terug. En ja vetgedrukt, want wederom weer iemand die half leest, aanvallen doet op iets dat in mijn beginpost al is vermeld. En dan nog eens een paar keer in dit topic.
Je zoekt gewoonweg weer iets om terug te ketsen. Tja, dan blijven we in een totaal nutteloze circel hangen.
Dus ja, behoorlijk frustrerend dat mensen niet lezen, uitvallen geven over dingen die kant nog wal slaan gezien mijn openingstopic en reacties verder in het topic.
Maar goed, wederom sta ik waarschijnlijk tegen een muur te l.ll.n dus waarom doe ik dit eigenlijk....