wat zouden jullie vinden hiervan??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stalnijmegen

Re: wat zouden jullie vinden hiervan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:32

de markt ligt helemaal op zijn gat, dat is bij alles, dus ook bij tinkie's
de prijzen zijn absurt laag. Dus zodra het geboren is zal ik als ik jouw was het veulen al te koop aanbieden omdat je niet tegen die extra kosten aan wilt lopen.
wat men tegenwoordig wilt is bloedlijnen en premie's.. en dan nog willen ze voor een knaak op de eerste rang zitten.. hebben hier net een 3 jarige merrie verkocht voor een prijs waarnormaal de veulens voor weg gaan... diep en diep triets

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 13:26

daar was ik al voor gewaarschuwd,dus vandaar dat ik het veulen 1 van de eerste dagen al te koop ga zetten.bovendien ben ik van plan de stal waar ruana is geboren te vragen of zij geen interesse zouden hebben.ja heb ik,nee kan ik krijgen.voor mijn gevoel is het geen goed idee als t veulen naar de oud eigenaar gaat.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:36

als je niet om een veulen gevraagd hebt en je kan er eigenlijk ook niks mee... waarom zet je het dan niet te koop tegen hooguit de extra gemaakte kosten?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 15:51

omdat ik wil dat het bij iemand terecht komt die er ook goed voor is.ik heb net de brief de deur uit gedaan.ben opgelucht ,maar heb tegelijkertijd weer een steen in mijn maag erbij gekregen.ben benieuwd hoe de man reageert op mijn brief.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:54

Wat een gedoe, waar je niet om gevraagd hebt :'( Vervelende situatie zeg! Hopelijk reageert hij positief op de brief en gelukkig heb je een rechtsbijstandsverzekering.

Tot die tijd zou ik lekker genieten van de kraamtijd en je merrie vertroetelen :) Meer kan je voor haar niet doen denk ik zo!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:54

daar kan je - door je prijs te verlagen en de groep kopers wat groter te maken - denk ik juist aan voldoen. geeft je meer vrijheid om zelf je koper te kiezen, al zal je wel wat meer kaf van 't koren moeten scheiden.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 16:31

en daarom wil ik nu juist ruana's geboortemanege gaan vragen of zij interesse hebben.dan weet ik dat ie goed terecht komt .maar ja eerst moet t geboren worden.namen heb ik overigens al verzonnen.een achternaam heb ik in gedachte maar ik moet eerst aan de stalhouder vragen of zij dat ook goed vindt

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:58

stalnijmegen schreef:
de markt ligt helemaal op zijn gat, dat is bij alles, dus ook bij tinkie's
de prijzen zijn absurt laag. Dus zodra het geboren is zal ik als ik jouw was het veulen al te koop aanbieden omdat je niet tegen die extra kosten aan wilt lopen.
wat men tegenwoordig wilt is bloedlijnen en premie's.. en dan nog willen ze voor een knaak op de eerste rang zitten.. hebben hier net een 3 jarige merrie verkocht voor een prijs waarnormaal de veulens voor weg gaan... diep en diep triets

Aan wat voor prijs moet ik dan denken voor een veulen uit doorsnee bloedlijnen en met ouders zonder premies?

(Gewoon om me beter in de situatie van TS te verplaatsen en te bedenken wat ik in zo'n geval zou doen.)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 17:07

ja dat wil ik ook wel eens weten ,dan weet ik waar ik me op kan voorbereiden

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:09

hengstveulens zonder iets worden aangeboden voor 500 euro, merrieveulens heb je al vanaf 1000 euro
en dat terwijl er 2jr terug nog veulens voor in de 2000/3000 verkocht werden.
Ik heb dus een 3jarige staan, die ik 3jaar heb opgefokt etc ( al die 3jaar kosten meer als 2500 euro onkosten) die voor onder de 2250 weg gaat. en dat is gewoon een afstammeling van O'malley..

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:08

Dat valt me nog mee eerlijk gezegd. Voor dat bedrag kun je wel gokken dat je het veulen nog verkoopt zonder er al te veel aan kwijt te zijn. (In dit geval dan. Ik snap wel dat het voor fokkers niet te doen is.)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 23:16

dan maar hopen op een merrie...

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 23:41

als het dekgeld gemiddeld op 400 euro ligt, en je krijgt een hengstveulen.. Tel uit wat je bij legd aangezien merrie meer te eten moet hebben, wormenkuren, laten chippen, enten, hoefsmid etc. etc.

De mensheid is heel simpel, pietje bied paard 1 voor 500 aan, klaasje paard 2 voor 1200
waarom naar klaasje gaan?? pietje is veel goedkoper en mensen kijken dan niet meer naar kwaliteit enz.. maar zijn verblind door de prijs van pietje
en zo verpest pietje het voor klaasje, henkie en heel wat andere fokkers die er jaren/uren weet ik het wat ervaring enz in stoppen.
Hoevaak zie je niet op mp, tinker te koop blablabla........ terwijl het ras tinker dan ver te zoeken is, het paardje heeft toevallig vlekken, en 10 haren aan de benen hangen, maar dat maakt het nog niet een stinkie :D

meid, ga eerst maar duimen dat het gezond geboren word, en dan pas het geslacht ;)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 12:07

ik heb net de code gecheckt van de aangetekende brief en hij is bezorgd.afwachten wat er nu gaat gebeuren.....eng dit hoor

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 09:23

ik heb gisteravond de oud eigenaar een berichtje gestuurd met het bericht dat de kleine geboren is.vondt ik overigens wel erg lastig.maar goed ik verwachte er niet teveel van.

tot mijn stomme verbazing is er vanmorgen al een mail terug gekomen.er stond zoiets in van:fijn om te horen dat alles goed is.ik wil dat je een verklaring opstuurd van de dierenarts waarin staat dat ze heeft geconstateerd dat het paard drachtig is.en of ik mijn telefoonnummer door wil geven voor verdere afhandeling.

heb de staleigenaar gemaild ,met de vraag of die verklaring altijd wordt opgesteld of wat dan ook.
tevens ben ik niet van plan om per telefoon alles af te handelen,maar ik wil dat t via brief of mail gaat.(is uitprintbaar en via de telefoon staat niet alles op papier)maar dat zal ik hem wel mailen als ik het antwoord van de staleigenaar binnen heb.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:35

Ik hoop dat je daar wat verder mee kan komen.
Klinkt niet echt als een meewerkende man

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:42

elliecuijk schreef:
ik heb gisteravond de oud eigenaar een berichtje gestuurd met het bericht dat de kleine geboren is.vondt ik overigens wel erg lastig.maar goed ik verwachte er niet teveel van.

tot mijn stomme verbazing is er vanmorgen al een mail terug gekomen.er stond zoiets in van:fijn om te horen dat alles goed is.ik wil dat je een verklaring opstuurd van de dierenarts waarin staat dat ze heeft geconstateerd dat het paard drachtig is.en of ik mijn telefoonnummer door wil geven voor verdere afhandeling.

heb de staleigenaar gemaild ,met de vraag of die verklaring altijd wordt opgesteld of wat dan ook.
tevens ben ik niet van plan om per telefoon alles af te handelen,maar ik wil dat t via brief of mail gaat.(is uitprintbaar en via de telefoon staat niet alles op papier)maar dat zal ik hem wel mailen als ik het antwoord van de staleigenaar binnen heb.

Gefeliciteerd met de geboorte van het veulen, hopelijk alles goed met moeder en kind?
Ook na een telefoongesprek kun je aansluitend een mail sturen met daarin een samenvatting van wat je hebt besproken. Daar kan hij dan eventueel op reageren. Maar je hebt absoluut gelijk dat je liever dingen direct per mail of brief doet.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 09:46

ik hoop dat ie mee wil werken.t valt me al mee dat ie reageert.
en als ie niet meewerkt,zoals ik het wil,tja dan 1 telefoontje naar rechtsbijstand en die gaan verder.
ik heb geen zin om me daar echt moe aan te gaan maken.ik richt mijn aandacht nu op ruana en kyona

alles gaat nu heel goed met moeder en kind.moeder is zorgzaam,maar je mag wel gewoon bij de baby komen en aanraken.
kind eet en drinkt heel goed en idemdito met moeder.
mooie combi :moeder zwart/wit en veulen donkerbruin /wit en misschien beetje zwart

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:50

Fijn dat het goed gaat, het is toch altijd even afwachten met zo'n jonge moeder of ze het goed aankan. Geniet ervan en maak vaak foto's want het veulen verandert heel erg snel ;)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 10:15

dat geloof ik maar al te graag

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:11

En is het een merrietje?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 14:14

jep een merrie

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:17

Dat is in ieder geval fijn. :)

Dan heb je nog de optie om haar gewoon te verkopen erbij.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 14:19

ja dat wel.maar eerst maar eens de reactie van de oud eigenaar afwachten

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 14:22

hee gefeliciteerd met gezond veulentje :D