Juryleden die alles goed vinden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Juryleden die alles goed vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 10:52

Ik doe er ook niet aan en zit ook nog wel eens in de regio van Kleinvosje. Je verlaat de ring bij A en de jurywagen staan aan de andere kant, dus dan zou je weer helemaal om moeten lopen. Kost ook veel tijd. Soms komen mensen idd wel naar je toe met de vraag of je nog commentaar hebt. Dan geef ik standaard aan dat het op de coupon staat maar als het echt een leuk paard is ben ik niet te beroerd om even de complimenten over het paard te geven :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:16

Als ik echt nog iets op wil merken, dan stap ik na het groeten nog wel eens uit de auto.. Ik had laatst iemand die continu dr zadel weer recht moest trekken met dr zit/beugels.. Toen ben ik na het groeten en nog voor de wegdraaide naar dr toe gelopen met de vraag of haar zadel wel goed lag.. Aangegeven dat het best wel storend en zonde was dat ze steeds weer dr paard moest storen met het zadel rechttrekken.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:21

Laatst had ik iemand in de ring die de pony constant het hoofd van links, naar rechts en weer naar links trok, daar stap ik na het afgroeten ook uit om te vragen of zo iemand zich daar wel van bewust is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:29

Nou ja en laatst ben ik op een onderlinge ws 2x uitgestapt tijdens de proef, 1e keer om aan te geven dat ze normaal moest gaan doen en dat ze er anders uit kon en 2e x mocht ze dus vertrekken :( Paard was erg jong en een beetje onstuurbaar, maar zij zat er op te jagen en te trekken.. Niet normaal, zo erg zie ik het gelukkig zelden.. :n Haar commentaar, kwam door paard, die luisterde niet :roll:

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:30

daffodil schreef:
Ik vind dat persoonlijk raar om na je proef nog met je paard naar de jury auto te gaan. Op bijna alle concoursen wordt je gelijk gevraagd om na je proef naar de uitgang te gaan, dus rechtstreeks zodat je ook niet meer langs de A hoeft. Dan is het toch raar om dat te doen?

Je mag van een jury verwachten dat ze genoeg commentaar op je coupon zetten, en als dat in jouw beleving niet zo is, vraag je ernaar bij de prijsuitreiking!

dit lijkt mij ook de normale gang van zaken....hier in de regio zijn standaard ringen met zo'n 30 starts, zie het al uitlopen :=

Overigens is hier nooit startkaart/paspoort controle....nog never nooit gezien, behalve op de regiokampioenschappen.

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:50

Bij ons worden de regels goed gecontroleerd. Je moet je melden bij het secretariaat met paspoortcontrole, als dat goed is en je hebt betaald dan krijg je een bewijs. Dat bewijs moet je inleveren bij de ringmeester, doe je dat niet dan mag je niet starten. Daarnaast neem ik altijd mijn paspoort mee naar de jury als ik meld wie ik ben.
Commentaar vragen doe ik wel als ik de kans krijg, maar dan in de pauze of de prijsuitreiking. Ik heb ook wel eens dat jury's naar mij toe komen in hun pauze als ze me zien lopen. Laatste had ik bijvoorbeeld commentaar op mijn protocol waar ik niks van begreep, toen ik om uitleg vroeg formuleerde ze het anders en dan kan ik er wel wat mee.
Wat ik wel vervelend vind is een jury die geen commentaar geef. Tijdens mijn eerste M1 proef had ik dat. Dus ik ging naar de jury toe, kreeg ik te horen dat ik zelf wel weet wat ik fout doe. Nou meneer ik heb nog nooit M1 gestart dus een beetje hulp is welkom, maar oke :+.

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:58

SunNDLM schreef:
Wat ik wel vervelend vind is een jury die geen commentaar geef. Tijdens mijn eerste M1 proef had ik dat. Dus ik ging naar de jury toe, kreeg ik te horen dat ik zelf wel weet wat ik fout doe. Nou meneer ik heb nog nooit M1 gestart dus een beetje hulp is welkom, maar oke :+.

Da's ook wel een heel domme opmerking. Als iedereen zelf weet wat ie wel en niet goed doet hoeft hij daar niet eens te zitten :')

Sachaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 13:59

Nou, bij ons is meestal 8 minuten gepland per proef, dus dan is er na de proef ook nog wel een minuutje ruimte voor commentaar. In die tijd rijdt de volgende combi ook al weer de ring in, en komt de melder er ook al aangelopen, dus qua uitloop heb ik daar bij ons nooit last van. Daarbij geven de meeste jury's ook zonder probleem even kort commentaar. (:

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 21:47

Onze dochter rijdt altijd even naar de jurywagen toe om de jury te bedanken voor het jureren en dan hoort ze vanzelf wel of de jury commentaar geeft of niet.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:24

Dat doe ik eerlijk gezegd ook. Na het groeten stap ik even rechtdoor en bij een open raampje bedank ik even de jury in het voorbij gaan. Maar ik verwacht niet dat ze vervolgens uitgebreid commentaar geven. Ook nog nooit meegemaakt eigenlijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:28

Vroeger werd er outdoor altijd commentaar gegeven na je proef.
Nu helemaal niet meer. Meestal knikte ik even naar de jury als ik langsreed als groet/bedankje.
Als ik jureer komen er eigenlijk nooit mensen naar mij toe.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:44

Ik heb het 1x meegemaakt in alle jaren dat ik jureer dat er iemand naar mij toe kwam om commentaar te vragen. En als het maar zo weinig voorkomt dan ben ik niet te beroerd om dat te doen.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 02:44

Ik ga bijna altijd naar de juryauto om in ieder geval te bedanken voor het jureren. Dat is mij eigenlijk ook altijd aangeleerd, tenminste in mijn ponytijd.

Afgelopen dinsdag na mijn eerste proef stond ik even met mijn vader/voorlezer te discussiëren of ik het wel moest doen, want degene voor mij deed het niet (ik ben stiekem toch ook altijd bang om de boel uit te laten lopen). Toevallig kwam er toen iemand langs die zei "Je kunt het wel doen, maar deze jury geeft toch geen commentaar." Nouja, toen deed ik het dus wel, want ik ben een beetje eigenwijs, en toen heb ik uitgebreid commentaar gekregen waar ik ook nog eens wat aan had.

Ik vind het een beetje freaky dat er juryleden zijn die zeggen dat ze het onder geen beding doen. Het is niet dat ik het erg vind als een jury zegt "alles staat op de coupon" of wat dan ook, maar ik zou me banketstaaf voelen als ik erheen ga om in elk geval te bedanken en dat iemand dan denkt "daar heb je weer zo iemand die de boel wil laten uitlopen" bijvoorbeeld. Niet dat ik zeg dat ieder jurylid zo denkt, maar door de reacties die ik hier lees begin ik toch een beetje aan mezelf te twijfelen aan wat ik moet doen na een proef.
Ik heb namelijk ook altijd geleerd dat het een stukje beleefdheid is naar de jury toe.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:37

Degene die de jury bedanken, hebben jullie het niet heel druk met iedereen bedanken?
Want de ringmeester, schrijfster, secretariaat, barpersoneel enz moeten dan natuurlijk ook bedankt. :)

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:45

:+

Ik vind dat gewoon een blijk van respect. Daarnaast komt er bij mij inderdaad ook een bedankje af bij het secretariaat als ik mijn protocollen ophaal. Zo ben ik opgevoed en in een aantal regio's is dat heel gebruikelijk.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:57

Dat is netjes. :)
Hier doet niemand dat.
Maar ik heb ook nog nooit iemand de jury zien bedanken.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:07

Vind dat sowieso wel bijzonder, dat er landelijk of zelfs per kring zulke grote verschillen zijn wat betreft gewoontes, paspoortcontrole, naar de jury toe na de proef, etc. Je zou toch denken dat dat veel meer op een lijn getrokken mag worden? Zeker nu uit dit topic blijkt dat een flink aantal juryleden het toch niet op prijs stelt als je je te paard komt melden, terwijl ik weet dat andere juryleden het ronduit asociaal vinden als je zonder een woord je rondje rijd tot de jury de hand opsteekt. Op dat soort vlakken ontstaan dan toch kleine ergernissen die in mijn oog niet nodig zijn.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:10

Zou het mooiste zijn als het gewoon een (ongeschreven) regel zou zijn. Je meldt je te paard bij de jury met naam + naam paard en eventueel paspoortcontrole (door lezer). Vervolgens rondje ring of om de ring, starten en na afgroeten stap je rechtdoor en bedank je de jury nog even voor de genomen moeite en het jureren.
Beetje respectvol mag het wel vanuit de ruiter richting de jury.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:11

Niobe schreef:
Ik ga bijna altijd naar de juryauto om in ieder geval te bedanken voor het jureren. Dat is mij eigenlijk ook altijd aangeleerd, tenminste in mijn ponytijd.

Afgelopen dinsdag na mijn eerste proef stond ik even met mijn vader/voorlezer te discussiëren of ik het wel moest doen, want degene voor mij deed het niet (ik ben stiekem toch ook altijd bang om de boel uit te laten lopen). Toevallig kwam er toen iemand langs die zei "Je kunt het wel doen, maar deze jury geeft toch geen commentaar." Nouja, toen deed ik het dus wel, want ik ben een beetje eigenwijs, en toen heb ik uitgebreid commentaar gekregen waar ik ook nog eens wat aan had.

Ik vind het een beetje freaky dat er juryleden zijn die zeggen dat ze het onder geen beding doen. Het is niet dat ik het erg vind als een jury zegt "alles staat op de coupon" of wat dan ook, maar ik zou me banketstaaf voelen als ik erheen ga om in elk geval te bedanken en dat iemand dan denkt "daar heb je weer zo iemand die de boel wil laten uitlopen" bijvoorbeeld. Niet dat ik zeg dat ieder jurylid zo denkt, maar door de reacties die ik hier lees begin ik toch een beetje aan mezelf te twijfelen aan wat ik moet doen na een proef.
Ik heb namelijk ook altijd geleerd dat het een stukje beleefdheid is naar de jury toe.

Waarom zou ik denken dat iemand de boel uit wil laten lopen? Ik denk eerder dat iemand graag iets wil leren en tips wil krijgen.. Ik begin er alleen niet aan omdat áls je het bij iedereen gaat doen, je snel uitloopt.. Ik heb zelf altijd actief gereden en er is niks vervelender dan een uitlopende ring als je eigenlijk losgereden bent. Ik denk dus gewoon aan de ruiters die nog moeten ;) Niks freakies aan :+ En om het bij de een wel te doen en de ander niet, krijg je weer gezeur en scheve gezichten, dus dan helemaal niet :n

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:16

Relaxed, maar dan moet je dus alle vrijwilligers gaan bedanken, zonder hun geen wedstrijd, ze steken er veel meer tijd in dan de jury, en krijgen er niet eens voor betaald.
Ik heb echt wel respect voor een jury, maar ga deze niet bedanken.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:31

Leonoor schreef:
Zou het mooiste zijn als het gewoon een (ongeschreven) regel zou zijn. Je meldt je te paard bij de jury met naam + naam paard en eventueel paspoortcontrole (door lezer). Vervolgens rondje ring of om de ring, starten en na afgroeten stap je rechtdoor en bedank je de jury nog even voor de genomen moeite en het jureren.
Beetje respectvol mag het wel vanuit de ruiter richting de jury.

Als je het zo zou doen, kost het veel te veel tijd, en die is er meestal niet!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:49

k heb niet het hele topic door gelezen.
maar ik lees van alle jury's hier op *dit topic dat ze bij ieder paard netjes de entingen, papieren en het harcament nakijken, maar hoe zit dat met een hoefijzer? Als het nou los zit en de ruiter/amazone heeft niks door?

Edit: zie sterretje

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:00

@ Lilian, het is voor ons als juryleden echt niet altijd te zien of een ijzer los zit. Daarbij ben ik van mening dat je met een ijzer dat een beetje los zit, ook nog wel kunt rijden, zeker op zand.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:02

Ik zie ze ook wel eens rijden met en ijzer eraf :+ (nog niet bij mij in de ring). Hoe reageren jullie als jury daarop?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 12:14

asjemenou schreef:
Relaxed, maar dan moet je dus alle vrijwilligers gaan bedanken, zonder hun geen wedstrijd, ze steken er veel meer tijd in dan de jury, en krijgen er niet eens voor betaald.
Ik heb echt wel respect voor een jury, maar ga deze niet bedanken.

O dat bedanken heb ik het niet eens over. Vind het ook nooit zo belangrijk dat mensen dat na de proef komen doen ;) Bedank dan idd het secretariaat en de andere vrijwilligers maar :D