Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
TurdusMerula schreef:Hmm, daar heb je wel gelijk in.
Wat een gaaf voorstel, ik wil die ook!
We gaan een kritisch stuk van de bedachte route bekijken en even naar de Zwerfkei voor spulletjes. Wellicht ook nog even naar enkele andere legerdumps, lekker snuffelen naar nuttig spul.Antheman schreef:ikke, natuurlijk kan die tent lichter. Wij rijden daar volgens mij alweer 5 jaar me rond, en dat was toen super. Nu kan het lichter, maar dat kost ook geld. En ik vind 2,2 kg al heel licht. Wellicht volgend jaar een lichtere tent. En wat ook scheelt, de tent wordt verdeeld over 2 paarden he! Ik rij altijd met de stokken en Penny heeft het zeil mee.

Gypsy schreef:@Kuggur: Maar eer je zover bent steekt er al behoorlijk wat training in.
Plus een extra paard is gewoon extra zorgen, als het even kan wil ik dat niet.

Gypsy schreef:Hihi ik moet zeggen dat mijn ervaringen met handpaarden uit eigenwijze shetters bestaan.
Dus ik weet dat als het misgaat en het dier niet fijn meewerkt, je echt niet ontspannen zit.
(Ik ben regelmatig bijna van mijn paard getrokken, dat ik me met man en macht moest verzetten, en dat was nog maar een shet.)
Maar denk je dat een handpaard voor mij echt een meerwaarde zou hebben?
Enne, Sh*itten moet je gewoon iets degelijker opvoeden dan de meeste andere paarden (hetzelfde effect als onopgevoede kleine hondjes) en dan zijn het prima reismaatjes, mits ze het tempo van het grotere paard goed kunnen bijbenen (meestal niet).
Gypsy schreef:Hihi ik moet zeggen dat mijn ervaringen met handpaarden uit eigenwijze shetters bestaan.
Dus ik weet dat als het misgaat en het dier niet fijn meewerkt, je echt niet ontspannen zit.
(Ik ben regelmatig bijna van mijn paard getrokken, dat ik me met man en macht moest verzetten, en dat was nog maar een shet.)
Maar denk je dat een handpaard voor mij echt een meerwaarde zou hebben?
Shetten met grootheidswaanzin. 
Heel veel succes en geniet van de voorpret!
Zie de dierenbescherming in nl er wel voor aan om mijn paard in beslag te nemen ofzo.
Citaat:Onze reisgenoot reed vier jaar gelden met een handpaard naar zuid-Frankrijk en dat handpaard had ze op het moment van vertrek zegge een week! Dat dier was ook nog eens "levensgevaarlijk en niet te berijden". Nou ben ik met datzelfde levensgevaarlijke paard vorig jaar door zuid-Limburg gereden en dat was puur genieten. Er bestaat fotobewijs dat ik, zittend op dat paard, op het drielandenpunt sta.
En als je zo stom was om TOCH door te zetten bedacht je je alsnog HEEL snel met verder opstijgen voor je een been erover had
Maar dat is allemaal keurig opgelost, was in de basis gewoon een fantastisch maar volstrekt verkeerd begrepen paard. keona schreef:ik zou in jou geval gaan voor een haflo (haflinger x arabier) toch stevig maar ook genoeg pit maar wel koel in het hoofd.over het algemeen hebben ze goede benen en hoeven
licorne schreef:Citaat:Onze reisgenoot reed vier jaar gelden met een handpaard naar zuid-Frankrijk en dat handpaard had ze op het moment van vertrek zegge een week! Dat dier was ook nog eens "levensgevaarlijk en niet te berijden". Nou ben ik met datzelfde levensgevaarlijke paard vorig jaar door zuid-Limburg gereden en dat was puur genieten. Er bestaat fotobewijs dat ik, zittend op dat paard, op het drielandenpunt sta.
Hooooo braaf, zo komen de broodjeaapverhalen in de wereld, ik had Joy echt heus al maar liefst ZES weken voor wij naar Frankrijk vertrokken!!!! En in de basisomgang was ze helemaal niet levensgevaarlijk, ze was aan de hand echt een schatje, je moest alleen NIET, ik herhaal, NIET, proberen een voet richting de stijgbeugel te bewegenEn als je zo stom was om TOCH door te zetten bedacht je je alsnog HEEL snel met verder opstijgen voor je een been erover had
Maar dat is allemaal keurig opgelost, was in de basis gewoon een fantastisch maar volstrekt verkeerd begrepen paard.
Citaat:Ja, zoeentje met een verkeerde genenmix..... De looplust van de Arabier met de lompheid van de Haflinger.... veel plezier.........
Neeeeeee eentje met de GOEDE genenmix natuurlijk! Heb er 15 jaar eentje gehad en dat was, inderdaad, het ideale trektochtpaard. Sterk, fit, vrolijk, onvermoeibaar, overal voor in en nergens bang van.