Merkkleding ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:49

Tja, dit blijft natuurlijk altijd een beetje krom.

Ik heb zelf inderdaad veel van HH en dan een winterpaardenjas van BR.
Paardrijbroeken heb ik van verschillende merken, maar meestal heb ik gewoon truien en shirts aan, die ik dagelijks ook aan heb.
Ik sta dan op een hele leuke stal waar iedereen gelijk is en waar we nooit ruzie hebben, ongeacht op welk niveau je rijdt of welke kleren je aanhebt.
Ik vind het een beetje zonde van mijn geld, kijk ik wil ook leuk spul, maar HH is gewoon leuk én betaalbaar, en dat vind ik gewoon belangrijk. Het is alsnog werkkleding, het wordt vies en het kan kapot gaan, beetje zonde als je dure shirtje waar alleen 'PK' opstaat kapot gaat.
Bij goedkopere merken geef je daar niet zoveel om, en haal je ook makkelijker een nieuwe.

Ik vind het ook onzin dat je niet geaccepteerd word als je bijvoorbeeld Harry's Horse draagt. Het is een goed merk en nog een beetje betaalbaar ook.

Je moet je echt niet gek laten maken door dit soort mensen, want die zijn het helemaal niet waard. Lekker je eigen ding doen en gewoon negeren als ze jou afzetten omdat je andere kleding draagt. Het uiterlijk is helemaal niet belangrijk.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:11

Toevallig kwam ik van de week een onderzoek tegen (http://www.omroepbrabant.nl/?news/15327 ... oller.aspx). Deze wetenschappers stellen dat het dragen van merkkleding leidt tot meer succes. Of het nou goed is of slecht; merkkleding roept dus wel degelijk een andere reactie op. Het is toch niet voor niets dat je in het bedrijfsleven een beetje goed gekleed moet gaan...

Zelf draag ik van alles door elkaar, maar als ik naar klanten (dat zijn paardeneigenaren) ga dan loop ik wel in merkkleding en zorg ik dat mijn auto er netjes uitziet. En ook al is dit oppervlakkig, als je weet hoe het werkt dan zou je wel gek zijn als je dat gegeven niet zou gebruiken, toch?

Op stal merk ik er trouwens niks van. Wij doen gewoon lekker ons ding en wat we daarbij aan hebben dat boeit niemand wat.

unicorn_kiss

Re: Merkkleding ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 12:39

Het is ook gewoon een eerste indruk die je geeft, wat heel menselijk is.
maar iemand erop afkeuren is natuurlijk heel bekrompen

liefmeisje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:27

Ik vind dat je zelf moet weten wat voor kleding je aan doet naar je paard.
Ik heb zelf een HH rijbroek en word gewoon normaal behandeld. :)

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 19:51

Ashleytjuhh schreef:
janouke schreef:
Een duur jasje zegt wel degelijk wat, heb nu pas een nieuw jasje van Animo. Nou ik merk wel een verschil, had er eerst een van kingsland maar deze ademt veeeel beter!!

waarom heb ik het idee dat jij juist zo;n iemand bent en opschept omdat je het hele topic over je duurdere spullen hebt en je 'internationale' vrienden??

mij boeit het niet wat iemand aan heeft het gaat om de inhoud

tja en de internationale topruits krijgen 9 van de 10 dingen meestal gesponsert en juist die mensen zijn super aardig en praten tegen iedereen :j

sorry maar ik heb alleen gezegd dat ik genoeg van deze mensen ken!

tsjebbe18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 21:58

merkkleding is van betere kwaliteit en zit lekkerder !

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 22:15

tsjebbe18 schreef:
merkkleding is van betere kwaliteit en zit lekkerder !

maar het ging hier om het hebben van meer aanzien (en dus voorrang krijgen) als je merkkleding draagt...

ik vind zelf ook een aantal duurdere merken fijner passen en beter van kwaliteit dan goedkopere, maar dat is persoonlijk en geen reden om ergens wel of geen voorrang te krijgen of wel of niet aangekeken te worden...

Petraa14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:56

Ik vind dat je echt niet moet kijken naar of iemand merkleding draagt of niet.
Dat is toch geen manier om iemand te beoordelen? :n

Blazie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:26

Pf wat een onzin! daar wordt bij ons echt niet naar gekeken hoor..

Sonar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 14:04

nee! ik heb ook altijd gewoon kleding aan! is onzin dat je per se anky pikeur ofzo aan moet hebben!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:17

Om direct te zeggen dat je wel geaccepteerd wordt niet. Maar het is wel een soort klasse wat je uitstraalt vind ik :o
Helaas heb ik een dure smaak qua rijkleding. Maar als een HH jasje goed zit why not???

Ik vind dat je men moet respecteren met wat ze aan hebben. Maar de klasse die je uitstraalt kan wel de mening van andere beinvloeden ;)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:20

Merkkleding is niet alleen ze duur omdat het een merk is. Bij sportkleding wordt er namelijk meer onderzoek gedaan naar verschillende stoffen en pasvorm en hun eigenschappen. Onderzoek kost nou eenmaal geld en de ene stof is daarom ook weer duurder dan de ander.
Dat bepaald o.a. allemaal de prijs

En dat is dus ook bij paardrijkleding.
Om bijvoorbeeld maar Anky en Ariat te noemen, die investeren veel in onderzoek naar hoe ze hun producten kunnen verbeteren om aan de wensen van de gebruikers te kunnen voldoen.

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 17:54

Ik merk het toch ook wel hoor op de manege..
Misschien ook omdat we 'maar studenten' zijn, ik weet het niet.
Maar mensen in de dure merkkleding kijken toch neerbuigend naar ons met onze rubberen laarzen en rijbroek van decathlon..
Beetje spijtig want we houden natuurlijk even veel van paarden =)

_YVN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 11:37

Al heb je de duurste dingen maakt mij echt niets uit..
Als je voorrang hebt, krijg je voorrang.
En daarbij koop ik gewoon wat lekker zit, of dit nou pikeur of HH is. Ik heb zoveel Harry's Horse rijbroeken en ze zitten heerlijk!
Pikeur is mij te duur om daar een heel assortiment van aan te schaffen. En tot nu toe ben ik overal nog steeds geaccepteerd. :j

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 11:44

is de redenen waarom ik de paardensport zo erg vind.
Heb je geen paard met stamboek hoor je er niet meer bij. of wordt je nagekeken.
Heb je iets van een goedkoper merk op je paard zitten ben je weer te min.
Daarom doe ik geen wedstrijden en rij ik niet in manege. Ik hou van men beestjes hoe ze zijn papieren of geen papieren.
Daarom zijn ze nog niet beter of slechter. En dat vin ik er ook van. :-) dus doe je ding. en laat ze maar doen:-)

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 11:51

Ja, ik ga ook eerst kijken of iemand wel hele dure merkkleding aan heeft. Anders moet ik ze niet hoor.... :(

Nee, ffe alle gekheid op een stokje. Ik let er niet eens op wat voor merk of merklose kleding iemand aan heeft.
Als je daarom iemand uit de weg gaat of tegen iemand op kijkt is dat echt te triest voor woorden.
Mensen moeten gewoon aan doen wat ze lekker zit en wat hun budget toe laat. Een goed hart trekt mij veel meer aan dan de duurste merk kleding.
Echt.... zo ontzettend triest ;(

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:24

Valt me trouwens wel al een tijd op dat echt bijna niemand nog rubberen rijlaarzen heeft. Ik denk dat we er bij ons op stal echt 2 hebben die dat nog heeft en 1 daarvan is 7. Zelfs alle kinderen hebben tegenwoordig leer.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 00:14

Omdat leer veel fijner zit (wordt ook door ouders en kinderen gezegd) en ouders tegenwoordig toch wat sneller voor kwaliteit en comfort gaan.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:37

Dat snap ik :) Het was ook geen vraag, het was een constatering ;)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:59

PriscaZ schreef:
Dat snap ik :) Het was ook geen vraag, het was een constatering ;)

Dat weet ik :) , maar wilde even de reden zeggen.

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:06

voor mij gaat ook iedereen opzij op concours... niet vanwege mij of mijn kleding maar omdat mijn paard iedereen omver banjert :D

NynkeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:07

lelijke_heks schreef:
voor mij gaat ook iedereen opzij op concours... niet vanwege mij of mijn kleding maar omdat mijn paard iedereen omver banjert :D

whuhahahaha, ja dat kan natuurlijk ook nog :P

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:11

hmm ja maar is niet altijd even leuk... moet altijd voor de volle 100% opletten... ze zet namelijk ook de aanval in als ze iets in de bak ziet wat er volgens haar niet hoort... hondjes of mensen die een balkje willen opleggen met losspringen... laatst nog iemand omver gereden die nog ff snel achter de hindernis langs wou.... (zo'n 5 meter achter de hindernis op 't moment dat ik er over heen ging) en mevrouw wilde niets stoppen....

ben er wel mee eens dat de wat duurdere kleding vaak lekkerder zit en langer mee gaat maar dat heeft er natuurlijk ook weer mee te maken hoe intensief je het gebruikt...

EvaaaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:24

ik vind het gewoon triest dat mensen je gewoon niet zouden accepteren omdat je merkloze kleren hebt.
met paardrijden gaat het toch niet om de merkkleding maar het gaat toch meer om het paard, en dat je je gewoon bij het rijden houd.
sorry hoor, maar ik kan zelf echt niet tegen van die mensen die je gaan beoordelen dat je geen merkkleding draagd. ik let er nieteens op.
ik vind het veel belangrijker dat het gewoon goed zit tijdens het rijden en niet of het een merk is of niet.

maar als iemand dure merkkleding aan heeft zegt dat nog niks over zijn/haar karakter.
Laatst bijgewerkt door EvaaaXX op 14-06-11 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

NynkeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:26

lelijke_heks schreef:
hmm ja maar is niet altijd even leuk... moet altijd voor de volle 100% opletten... ze zet namelijk ook de aanval in als ze iets in de bak ziet wat er volgens haar niet hoort... hondjes of mensen die een balkje willen opleggen met losspringen... laatst nog iemand omver gereden die nog ff snel achter de hindernis langs wou.... (zo'n 5 meter achter de hindernis op 't moment dat ik er over heen ging) en mevrouw wilde niets stoppen....

ben er wel mee eens dat de wat duurdere kleding vaak lekkerder zit en langer mee gaat maar dat heeft er natuurlijk ook weer mee te maken hoe intensief je het gebruikt...

Hmm, ja da's natuurlijk de minder leuke kant van het verhaal en ook ik heb ondervonden dat duurdere merken het langer uithouden....maar goed, als ik daar verder op in ga, we gaan offtopic (A)