Dit is toch niet normaal meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 21:10

GWR schreef:
Ik zou niet zo'n lekker gevoel meer hebben als mn paard daar op stal zou staan (tenminste dat je denkt dat die in de stal staat :') ).

Lol :p

Nou vandaag de staleigenaar gesproken, ze gaan volgende week in gesprek met eigenaresse en verzorgster en mochten ze zich niet willen aanpassen en verantwoording tonen mogen zij vertrekken.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 09:47

Toydoll schreef:
GWR schreef:
Ik zou niet zo'n lekker gevoel meer hebben als mn paard daar op stal zou staan (tenminste dat je denkt dat die in de stal staat :') ).

Nou vandaag de staleigenaar gesproken, ze gaan volgende week in gesprek met eigenaresse en verzorgster en mochten ze zich niet willen aanpassen en verantwoording tonen mogen zij vertrekken.

Goed nieuws!! Nu weet je zeker dat je op een fijne stal staat! Nu uiteraard even afwachten wat het gesprek gaat doen, maar vertrouwen in je ph kan je in elk geval weer hebben.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:28

Toydoll schreef:
GWR schreef:

Nou ik ben erg benieuwd!

Sjeempie

Re: Dit is toch niet normaal meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:52

ook ik ben benieuwd. ik hoop iig voor jullie dat dit niet meer gebeurd. bah de rillingen lopen over mijn rug bij het idee al dat een of andere mafkees zomaar mijn paard meeneemt. ik denk dat haar neus nu aan de andere kant van haar hoofd had gezeten :(

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:10

Ts, goed dat je de stalhouder hebt gesproken en dat ie er iets mee doet! Hopen dat het allemaal netjes opgelost wordt, het zou natuurlijk het mooiste zijn als iedereen kon blijven!

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:24

gelukkig dat ze er zo in staan! je wil dit als pensionhouder natuurlijk ook niet hebben op je erf...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 18:27

De staleigenaar zal hier idd ook niet heel blij van worden...idd een goed gesprek met de anderen houden en kijken wat daar uit komt. Maar ze hebben mooi geluk dat het toen goed is afgelopen,zeg...

abby12wo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 15:41

Toydoll schreef:
GWR schreef:

Nou das fijn! Weet je zeker dat je paard nog op stal staat!!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 22:14

Hoe is het gesprek verlopen Ts?

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:11

Ik heb dit allemaal met zulke Verbazing staan lezen dat ik helemaal niks meer hoorde en er een klant toch wel wat harder op de deur moest bonken voordat ik überhaupt door had dat er iemand stond.

Ts, ten eerste petje af dat je zo rustig bent gebleven.
Ik had namelijk gezorgd dat deze dame (verzorgster) niet meer op stal welkom was tot de eigenaar terug was.
En bij aankomst van de eigenaar had ik denk ik behoorlijk uit m'n slofje geschoten.

De staleigenaar kan je volgens mij niet helemaal aansprakelijk stellen, die wilt ook een keer boodschappen doen toch?
Van stal verhuizen lijkt me dan ook onzin.

Dat de eigenaar in kwestie zich eerst indekt door te zeggen dat ze niks meer weet vind ik raar.
Ik had dus ook geëist dat deze mevrouw(?) vertrekt per direct.

Hoe is het gesprek verlopen?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:49

Ben ook wel benieuwd hoe het gegaan is TS!

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:52

ik ben ook erg benieuwd, ik zou op ze minst woedend zijn en een gesprek willen.

ze moeten hier echt op gewezen worden en jou hun excusses aanbieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 13:53

volgensmij heb ik al eerder gereageerd maargoed.
wij (lees: wij als verzorgsters van ponys) lopen toch ook niet zomaar bij een wildvreemde pony het weiland in om hem mee te nemen naar weetikwaar?
ik vind dit echt heel apart van die mensen. kom o pzeg je gaat niet ongevraagd iemands paard meenemen..

edit: ik bedenk me net iets wat in dezelfde situatie voorkomt.
'onze' ponys (wij verzorgen ze maar mogen ze als eigen beschouwen) stonden tijdelijk ergens anders , omdat de eigenaar op vakantie was voor 5 weken. nou allemaal leuk, er was daar een drachtig paard en een shetlander die door het nichtje van eigenaar van die stal (nouja ... erf met 2 stallen zegmaar) werd verzorgd en bereden.
allemaal leuk.

onze pony's ([naam] en funny) zijn nooit ingereden. ja, funny wel maar die is te oud om te rijden, en [naam] nooit.
komen we daar op stal
zijn die meiden er doodleuk op gaan rijden. terwijl IEDEREEN (ik, medeverzorgster, eigenaar stal, EN eigenaar) had gezegd: NIET DOEN.
maarja, mammie zei van wel. en toen gingen ze maar rijden
ze zijn naar buiten geweest met ze , en hebben het vaker gedaan. ik ben zó boos geworden.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:27

Tjeee wat een lef hebben die mensen op zomaar even je paard zonder toestemming te 'lenen' :wow: :roll:
Succes met het gesprek. Groot gelijk heb je hoor, dat je het er niet bij laat zitten!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:51

jeetje, als ik er achter zou komen dat iemand zomaar op mijn paard is gaan rijden zonder toestemiing, dan breek ik echt alle botten die diegene in zijn lichaam heeft. Moet toch niet gekker worden zeg...

Maar ik vind dat je je netjes gehouden hebt, ik had het echt heel anders gedaan ;)

ben wel heel benieuwd hoe het gesprek nou is afgelopen...

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:22

En heb je het gesprek al gehad?

loveeguess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:33

Dit is ect niet normaal, meteen melde bij staleigenaar

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:34

loveeguess schreef:
Dit is ect niet normaal, meteen melde bij staleigenaar

Even lezen, is al gebeurd.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:35

Toydoll schreef:
ElsB schreef:
Volgens mij ben je als eigenaar in Nederland in dit soort gevallen wel degelijk aansprakelijk, helaas!

Ik vraag het me wel echt af. Stel dat ik mn veulen in opfok zet, en ik kom er een jaar niet (niet best, maar goed, veel veuleneigenaren doen het wel zo), en zij laten die dieren ontsnappen, hoe kan ik daar de schuldige van zijn?

Als de schuld en verantwoording heel duidelijk bij een ander liggen... Maar goed, in dit geval was ze gestolen geweest

Deze week heel veel gewerkt dus elke keer als ik op stal was was er niemand anders. To be continued dus...

Contractje afsluiten?
Goede afspraken maken goede vrienden ;)
Op de stal waar ik sta is het bijvoorbeeld zo: schrikt m'n paard op de parking en knalt-ie tegen een andere auto aan, is de schade voor de staleigenaar. Doet hij dom op de wei en gaattie door de draad, zijn evt veartskosten voor mij, maar schade aan draad en palen etc voor de stalhouder.

Ik denk (kan in NL anders zijn, ben Vlaamse) trouwens dat de pensioneigenaar verantwoordelijk zou zijn. Je zet je merrie toch onder zijn hoede? Tenzij hij uitdrukkelijk zegt 'wij zijn niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen', dan ben jij ten alle tijde verantwoordelijk voor je paard.

Goh, 'k vind het toch een beetje naief van dat ruitertje ... Hier op stal is er ook een meisje van 16, komt vaak ook alleen naar haar pony etc. En mijn Stinkie staat erom bekend graag kusjes te geven, haar pony staat rechtover Stinkie gestald.
Zegt ze gisteren tegen mij, nou, ik krijg nooit kusjes van hem. Dus ik vraag, door z'n tralies heen? Ja zegt ze, ga er niet bij zonder toestemming!

Dus antwoordde ik dat ze best wel eens z'n luikje (je kan zo'n luikje in de deur openzetten) mag opendoen en even kroelen, maar dat ze moet zorgen dat 't terug goed toe is. Of die knol van me eet die hele hoop hooi op dat voor z'n stal ligt 8-) En dat hij haar zeker eens gaat uitproberen, dus als hij eens een neepje geeft in haar hand, dat haar probleem is.
Nuja, dat meisje staat ondertussen al 2 jaar op dezelfde stal dus ik weet hoe ze omgaat met haar paarden. Van andere personen moet ik het bvb niet weten dat ze aan m'n paard(en) komen.

Charat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:05

En hoe is het gesprek gegaan? :)
Ik heb dit topic echt met open mond zitten lezen. Dat ze het durven!

Ik hoop dat het gesprek goed is geëindigd! Of dat ze zijn vertrokken(ik zou ze beiden niet meer vertrouwen :n ), of dat er goede afspraken gemaakt zijn. :)

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:20

Gho, het verhaal klinkt me bekend :) heb het zelf meerdere (!) keren meegemaakt.
Wegens gescheiden ouders en druk met school een tijd niet iedere dag naar mn pony's kunnen gaan.
Mn pony's stonden samen met andere paarden op een weide. Verzorgster (21jaar ofzo) vond het zielig
dat mn pony weinig gereden werd dus zadelde ze die maar op om te gaan rijden, en het ergst van al,
de pony mocht door omstandigheden toen niet gereden worden! Heeft ze me een paar x geflikt, was ook
woedend! Heb toen al mn materiaal mee naar huis genomen. Ik hoop voor jou dat die mensen van stal gestuurd worden!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 00:58

Ik zou koken en de hell zou los barsten..
ik zou woest zijn..
hoe halen ze het in hun hoofd aan andermans dieren te zitten..
ze moeten met hun poten van jou paard afblijven

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 13:06

Ik heb het ook meegemaakt met een verzorger.
Was dit wel iemand met een lichte achterstand maar had hele duidelijke afspraken gemaakt dat alles in overleg zou gaan. Dat ging in het begin ook heel goed tot ik ineens hoorde dat ze zonder te vragen al een paar x in de ponyclubles had meegereden(afspraak was dat als het thuis goed zou gaan ik de eerste paar keer mee zou gaan naar de ponyclub) en mijn paard al een paar keer op de trailer had meegenomen naar de manege!
(ook hier was de afspraak dat het eerst maar eens goed moest gaan op de ponyclub en dat we dan samen eens naar de manege zouden gaan).

Godzijdank is alles wel goed afgelopen want paard heeft nog wel eens een bui bij het inladen.
Verzorger nam zelf al de benen voor ik uberhaubt een gesprek met haar kon aangaan.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 17:42

TS, ik ben nu wel errug benieuwd wat er uit het gesprek met de stalhouder is gekomen!

tvup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:45

Het is echt shocking, er zijn wel meer mensen die zo zijn. Bij mijn paard heb ik het nooit gehad, maar dat komt, omdat ze me dan toch eerst zouden bellen, denk ik anders krijgen ze toch echt met mij of mijn paard zelf te maken. Het lijkt wel dat ze denken dat alles mag, zolang ze hem niet stiekem op zondag meenemen en een wedstrijd gaan rijden, terwijl je thuis van niks weet.