Sjaal tijdens het paardrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 01:38

Ik doe altijd pogingen met sjaal te rijden, het mislukt alleen altijd want hij gaat altijd los :')

yaske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:59

ik draag ook sjaals, als hij goed zit, waarom niet?

Melaniezoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:35

Ik denk dat ze gewoon zeggen dat het gevaarlijk is omdat als je blijft hangen, gestikt raakt.

Kijk wel uit

yaske

Re: Sjaal tijdens het paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 10:31

dan draag je toch gewoon zo'n ronde sjaal?
zonder uiteinden ? :)

Maren_Prins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 15:48

ik rijd altijd met sjaal, naja niet in de zomer maar anders wel. Zelfs op een jong paard. Ze kunnen overal van schrikken dusja.

Connie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:23

Ja hoor waarom niet, stop hem gewoon goed in me jas vast en je merkt er niks van!

yellowhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 10:53

Furias

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:50

Fleurtje100 schreef:
Bellatrix schreef:
Hehe, ja maar met die redenatie kun je beter helemaal niet op een paard gaan zitten. Er zijn wel een miljoen dingen waarvan een paard kan schrikken. Heb een behoorlijk angsthaas, en dat is juist een stuk minder geworden door vooral veel dingen te doen waar hij van kan schrikken.

Nou inderdaad! Dat is echt te ver gezocht, en als je je sjaal goed vastbind is er imo niks aan de hand en gewoon veilig.

Mee eens.

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:10

Ik draai m'n sjaal altijd gewoon één keer om m'n nek, en dan stop ik de rest altijd in m'n jas
Ik denk niet dat dit heel erg gevaarlijk is ;p

MMMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:15

heb een rondje sjaal,zonder uit-einde zegmaarr.
ik heb hem altijd onder mn vest en dan mijn jas als het lekker zit en er geen last van hebt: waarom niet ?

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:36

Ik heb ook een vaste sjaal, een ronde.. Dus die kan niet afwaaien, moet zeggen rij wel alleen me pony met sjaal. Op me jonge paard niet.

Gowines

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:16

Ik knoop die sjaal gewoon aan het einde vast, en zorg ervoor dat het een ronde word.. dan draai ik m een paar keer rond zodat het bedekt wat het moet bedekken en ik ga rijden. Soms gaat de knoop wat losser zitten maar dat licht ook een beetje aan wat voor stofje het is :P

Axioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:32

Ik heb ook gewoon zo'n "bandsjaaltje": heb hem speciaal daarvoor gekocht bij de Action, 2€ heeft hij zeker niet gekost!

En als je niet zo'n rond ding hebt of wil gaan kopen, kan je altijd de uiteinden van je sjaal goed wegstoppen in je vest :)

LoveHorses89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:40

Ik sluit me aan bij dat het gevaarlijk is, als je wel vast blijven zitten of hij waait af en je paard schrikt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:51

Ik rij altijd met een sjaal met dit koude weer en ook alleen maar buiten over straat en in het bos. Ik sla de sjaal 1 keer om mijn nek met het ene uiteinde op mijn rug en het andere op mijn borst en daar doe ik dan de jas overheen. Ik draag altijd een jas met hoge kraag dus daar piept de sjaal dan net een stukje bovenuit. Hij is nog nooit losgewaaid of ergens achter blijven hangen en ik zit met mijn 1.90 grote paard toch al snel in de takken.
Wapperende dingen schrikken mijn paarden niet van. Ik sla regelmatig vuilniszakken naast hun hoofd open en loopt dagelijks langs wapperende vlaggen. Voor het afstijgen gooi ik altijd mijn hit-air vest over zijn nek/hoofd (anders schiet de pal eruit bij het afstijgen als die langs het zadel schuurt). Al zou mijn sjaal loswaaien dan is dat nog geen probleem, mijn paarden zijn wel wat gewend.

Zo'n ronde sjaal lijkt me wel eerder gevaarlijk, die kan helemaal niet losschieten.

Axioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:24

Lamar schreef:
Zo'n ronde sjaal lijkt me wel eerder gevaarlijk, die kan helemaal niet losschieten.

Veilig, dus? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 13:28

Axioma schreef:
Lamar schreef:

Veilig, dus? :D

Nee toch... die vormt een vaste strop om je nek. Trekt of je hele hoofd eraf of moet doormidden scheuren.
Een tak gaat eerder in een lus vastzitten dan dat een uiteinde van een sjaal zich vast om een tak wikkelt. Sjaal moet ook altijd onder de jas.

Chachi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:45

als het maar een korte sjaaltje is en niet de heletijd in je gezicht wappert :P

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:03

Ik rijd nooit met sjaal. Ik denk dat als je sjaal los komt te zitten en je blijft haken aan een tak ofzo. :(:)
En ook dat je paard wel kan schrikken als ie ineens iets van boven ziet komen.
Dus daarom rijd ik nooit met sjaal.