Zijn er echt zoveel mooi weer ruiters?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Zijn er echt zoveel mooi weer ruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:48

Ik rij altijd als de bak het toelaat, maar het is niet zo'n goede bak. Eerst heel lang bevroren en nu al een tijd te nat.

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:53

Ik heb op stallen met en zonder binnenbak gestaan, maar geef altijd de voorkeur aan buitenbak, ook als er een binnenbak is op stal.
Regen, kou maakt me niet uit als de bak maar goed is en anders ga ik naar buiten.
Alleen mijn laatste paardje, die had echt de p in als het regende en ik ging rijden of longeren. Hij was de mooiweerruiter ;)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 18:10

Ik heb op een stal gestaan met binnenbak, daar reed ik bijna altijd buiten. In tegenstelling tot de rest.
Mijn huidige stal heeft alleen een buitenbak, en ik rijd dus altijd. Regen, sneeuw etc. Zelfs als er een dik pak sneeuw ligt rijden wij. Al is het maar even 15 minuten voor wat beweging.

rebekka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:49

ik heb deze winter niet gereden: ik heb geen binnenbak en het was op alle weggetjes heel glad.

2 weken geleden weer voor het eerst, even eerst alle energie eruit en dan kan die er weer tegenaan.
maarja, dat stilstaan heeft er wel voor gezorgd dat ik haar weer soepel moest maken en dat is dus wel een
nadeel.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:52

Nope. Ik ben nét van de winterstop af.
Ik beschik niet over bak en moet daarvoor naar een stal rijden.
Veeeeeels te veel risico en veels te onveilig om met de trailer op weg te gaan met sneeuw/ijzel/gladheid.
Thuis, als de wei dat toelaat rijd ik wel non-stop door en paard staat met regen en weer ook gewoon buiten. ;)

Billyjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:01

Ik ken ze en ik vind ze demotiverend.meteen al die klaagzang als ze binnenkomen. Doe dan gewoon een paar rubberen laarzen en minder dekjes en leg dat bij stalling met binnenbak.

Ik vind een zonnetje met een graad of drie lekkerder rijden dan 25 graden!

Met regen stap ik gewoon op, en is het heel koud dan ff een inrijdekentje op met instappen. Er zal toch gereden moeten worden

Elenore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:08

Als onze bak rijbaar is, train ik altijd. Deze winter is de bak helaas vaak bevroren geweest, maar dan stap ik vaak even langs een afgelegen weg, als de wegen niet glad zijn.

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:10

Ik zou mezelf geen mooi weer ruiter noemen :P!
Als de bak het toe laat, train ik thuis, ook met veel wind(oke geen windstoten waarvan de bomen zowat omvallen), met regen(geen stortregen, maar 'normaal').

Nu heb ik de luxe dat wanneer het weer het niet toe laat, ik alsnog naar een andere faciliteit kan, om binnen te rijden. Bijvoorbeeld wanneer de bak erg slecht is.

Tsjebbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:38

ik rijd eigenlijk altijd wel buiten behalve met sneeuw dan vind ik het te gevaarlijk!!

maar ik heb nu wel weer zin in t zonnetje 8-)

Siegridd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 18:58

Heb in de winter erg weinig gereden. Ivm ziekte, bevroren bak, gladheid, sneeuw, natte bak en noem maar op. Maar als het even kan spring ik er meteen op!

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 12:32

Mooi weer ruiter, nou, khou wel van mooi weer en dan rijden :D
Maar ik rij gewoon wanneer het kan, en als de bak niet droog genoeg is, of
als de grond te hard is ga ik gewoon naar buiten :)

Benzxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:39

Ik ga altijd, ook als het slecht weeer is :)

Nadiah15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:42

Als de bak goed is dan ga we door weer en wint! Als de bak niet terijden is loop ik altijd een stukje met haar!:)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:46

Ik rijd alleen als het droog is. Koud mag wel, maar regen liever niet. Maar dat heeft meer met mijn gezondheid te maken, voordat ik ziek werd reed ik wel in weer en wind. Mijn paarden staan daarin tegen wel zo'n 6-8 u buiten per dag in weer en wind.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:49

Mijn pony staat 24/7 buiten.
Als het regent en ik weet dat het de dag erna droog is, dan wacht ik liever op de droge dag ja.
Regent het 3 dagen achter elkaar, dan rij ik wel in de regen. Maar als het niet hoognodig is, liever niet. Hij loopt toch wel buiten :j
Met sneeuw en erge vorst heb ik niet gereden. De bak was niet te doen, dus daar had ik weinig keuze in. Wel heb ik toen lekker buiten gewandeld met hem.

lydia_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 02:02

als ik kon rijden wou ik wel rijden maar door al dat regen is de bak gewoon niet normaal om te rijden en ik hoorde van de eigenaren dat er soort gaten moeten zijn ontstaan maar vraag me af of dat waar is

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:36

Ik men met mijn pony's. Als het onwijs koud is en regent, ga ik niet. Dan zit je echt verkleumd op de wagen. Heb dat wel wat jaren gedaan maar ben er sinds deze winter mee gestopt. Als het droog is en rond of boven het vriespunt ga ik wel gewoon hoor. En als er genoeg sneeuw ligt gaan we vaak sleeen.

Bockereyder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:12

mijn vrouw is ook een beetje een mooi weer ruiter hoor :)
Met gietregen gaat ze er echt niet op :)
Maar gaat dan wel longeren enz.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 03:15

Tsja ik ken mensen die rennen in de zomer nog naar hun paard om er even een deken op te gooien omdat het regent. Dat vind ik te ver gaan. Onze paarden stonden gewoon het hele jaar buiten. Alleen bij een erge onweersbui gingen ze naar binnen.

Ik was vroeger wel een mooi weer ruiter. Toen had ik de paarden dichtbij huis staan, en reed ik gewoon als het wat zachter ging regenen of gestopt was. Nu ze wat verder weg staat moet ik een heel stuk met de scooter door de kou. Vaak vind ik het heel vervelend, maar het idee dat m'n paard een paar dagen stil moet staan door de kou/regen/sneeuw vind ik nog erger.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 04:12

Rijden doe ik alleen als het niet al te hard waait, en/ of de regen niet met bakken uit de lucht komt vallen. Als dat wel het geval is neem ik mevrouw mee aan de hand op wandeling, of ga longeren. Hoewel ik met een stevige wind ook wel eens een buitenritje maak. Hangt ook een beetje van de windrichting af.

Mevrouw zelf heeft een gruwelijke hekel aan flinke regen, en loopt dan toch alleen maar met haar hoofd tussen haar voorbenen, en is bijna niet uit die positie te krijgen. Niet door mij in elk geval. Niet gezond en niet praktisch. Dus dan gaan we gewoon wat anders doen.

Bang voor regen weer en wind ben ik niet, hoewel ik regen ook verafschuw. Maar mevrouw zal nooit minder buitenkomen of zo omdat ik loop te miepen over het weer.

Oja, ik kan flink zeuren over het weer. Als het weer eens regent, zoals van het weekend, dan kom ik aardig mopperend de stal binnen. Om vervolgens 2 uur door de regen met mevrouw aan de hand te gaan wandelen... Er zit een groot verschil tussen niet leuk vinden en flink mopperen en gewoon iets niet doen.

Furias

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:07

Ier schreef:
Ik ben in principe geen mooi weer ruiter, maar soms kan het gewoon niet anders.

In periode met sneeuw, harde vorst en lange schooltijden wordt het lastig om te rijden.
De bak is hard, 's avonds is het donker dus het bos wordt het dan ook niet. Sja, dan heb ik weinig keus.
Evenals wanneer het bos keihard en glad is, dan rijd ik ook niet. Veiligheid voor alles.

Regen vind ik niet zo erg, dan rij ik wel. Wanneer het een uurtje later droog wordt, dan wacht ik wel gerust een uurtje. :P

Zelfde hier. ;) :o

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:09

Ik ben een echte mooi weer ruiter. Paarden staan 24/7 in de wei, dus ik rijd alleen als ik daar zin in heb! Overigens zeeeer recreatief ;) Ze zijn gewend om een tijd stil te staan (als in: niet gereden worden). Ik kom niet verder dan veel stappen en een drafje, dus ze lijden er zeker niet onder en worden niet eens per half jaar afgeragd om de dag erna met maandagsziekte te staan.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:41

Ik heb vanaf oktober ook al niks meer gedaan,met de lange winterperiode pffff,wou nou weer aan de slag gaan,maar mijn paard zit nou weer met een peesblessure baal baalll

Quinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:19

Ik ben geen mooi weer ruiter. Het is wel dat meestal als het mooi weer is dat ik dan een buitenritje ga maken. Dat vind ik gezelliger als dan het ijskoud is.
Maar als het koud is ofzo, dan ga ik meestal toch nog gewoon ff in de bak rijden. Maar de bak moet dan wel gewoon goed zijn. En geen plassen, en dergelijke in liggen

barberousse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 17:41

Ik rij altijd buiten of het nou mooi of slecht weer is, ook staat mijn verzorg pony altijd buiten. Ik vind het juist zielig als ze heel de tijd in een stal moeten staan.