maradhja schreef:Ik rijd ook niet met sporen, toen ik mijn paard zadelmak ging maken heb ik er ook voor gekozen om haar vanaf dat moment aan mijn been te rijden en niet met een spoor.
Een tijd terug heb ik hier ook een topic over geopend, dat ik niet snap dat ik de enigste ruiter was in de B zonder spoor, sommige zullen zeker wel een spoortje nodig hebben, maar andere ook zeker niet.
TJaa eigen keuze, maar ik wil in de B echt niet met een flink wieltje rijden, het zou eruit zien, dadelijk reageert ze helemaal niet meer op mijn been, nee daar pas ik voor.
Als je je been goed gebruikt blijft ze gewoon op je been reageren.
Met spoor wil niet automatisch zeggen dat je op je spoor rijdt. Je rijdt nog steeds op je been, met je spoor als ondersteuning.
Ik rijd wel in de B met wielsporen. Maar mijn pony reageert ook gewoon prima op mijn been.
Waarom een spoor, zul je dan denken. Omdat hij af en toe mijn been negeert en recht blijft in de buiging, of omdat hij soms teveel gefocust is op de omgeving (en mij dus vergeet) en ik hem zo even wakker kan kietelen.
Ik hou mijn been stil en ik moet echt bewust mijn hak optrekken en tenen naar buiten draaien om mijn spoor te gebruiken, dus gebruik ze alleen wanneer echt nodig. Hij heeft nogal ronde ribben en daardoor een bolle buik