Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
d0nnaa_dan schreef:FriesWytske: bedoel je nu puur en alleen besneeuwde ondergronden? Of ook opgevroren zandgronden die mooi vlak zijn, wel hard maar zonder sneeuw?
Ik kan me aan dat laatste weinig schadelijks voorstellen namelijk, of ik snap je posts niet helemaal.
moonfish13 schreef:Amen.. Maar sommige dingen heb je niets over te zeggen..
Waar ik me wel helemaal groen en geel aan erger is al dat getrut met die sneeuw.
Een prachtig zachte bak met een laag sneeuw waar best licht werk in verricht kan worden..
En wat denk je? Geen kip die zijn paard beweging geeft.
capopjekop schreef:Ligt er ook aan hoe je je paarden normaal houd. Die van mij kunnen altijd naar buiten als ze dat willen. Die zouden zichzelf en de stal wat aandoen als ik ze nu op zou stallen. Als ik ze er dan uit zou halen zouden ze gegarandeerd exploderen. Maar goed, ik kan me ook wel voorstellen dat je angstig wordt om ze buiten te laten als je er zo een paar bent kwijt geraakt. Wellicht dat ik dan ook zo zou denken. Maar hier is in die 10 jaar nog nooit wat gebeurd plus dat ze het gewend zijn, dus hier voelen wij ons het beste bij.
maikeltje schreef:Ik lees hier dat iedereen minder krachtvoer geeft. Maar wanneer ze buiten staan moet die motor toch harder werken om zich warm te kunnen houden? Die van mij redden dat echt niet op alleen hooi, die krijgen nu juist wat meer dan normaal.
xxriiannee schreef:superlise schreef:Nou hetzelfde als vorig jaar, op stal. Een pad vegen/strooien/harken naar de molen, de molen schoon + zout en that's it..
Wimmus, ''de enige'' ? hahaha denk jij nou echt dat iedereen zijn paardje naar buiten doet, tja het verschil zit hem wel in het feit dat zodra je op bokt zet dat je paard niet buiten komt je véél commentaar krijgt want hier vind iedereen vooral zichzelf erg goed.
* Met hier bedoel ik bokt overigens, niet perse dit topic.
zet jij je paard als het dit weer blijft een maand lang binnen?
.
. FriesWytske schreef:En weer word er heel gemakkelijk geoordeeld over anderen.
Hier komen de paarden op het ogenblik ook niet buiten. Grond is hier bikkelhard. Zodra er niet meer gereden kon worden zijn ze hier drastisch in het krachtvoer geminderd.
Kan mij niks schelen hoe jullie er over denken. Maar leer eerst eens nadenken voordat je zomaar gaat oordelen over anderen.
maikeltje schreef:Ik lees hier dat iedereen minder krachtvoer geeft. Maar wanneer ze buiten staan moet die motor toch harder werken om zich warm te kunnen houden? Die van mij redden dat echt niet op alleen hooi, die krijgen nu juist wat meer dan normaal.
Enkel als het echt IJS is op het erf, laat ik ze er niet uitkomen. Maar dan ga ik scheppen en strooien, want er niet uit komen is voor mij not done. Zelfs het ijzer paard gaat dagelijks naar buiten, en moet toch over een paar meter platgereden enorm gladde sneeuw lopen. Gaat prima met wat glibberen. Ik heb vandaag voor het eerst de jonkies niet naar buiten gezet, omdat er een enorme sneeuwduin in het land ligt dat tot hun schouders komt als ze erin zakken, gisteren was er al eentje die er leuk in ging rollen, maar niet meer op de benen kon komen... zij gaan zo in het landje waar mijn dames nu in lopen.