Warm de winter door

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:32

tisby schreef:
Ik heb die thermobroek van HH, heeeerlijk!
Ik rij er ook gewoon mee :D
Verder kan ik je een jas van Mountain Horse aanraden, ik heb de Grace.
Water- en winddicht, heerlijk. Ik ga er ook mee op wintersport..

Om mezelf onderweg op de scooter niet dood te laten vriezen draag ik een thermolegging en ski / snowboardbroek (van de Lidl, ook water en winddicht).
Bovenlijf is beschermd met veeeeel laagjes, wat meestal bestaat uit shirt met lange mouwen of thermoshirt (van de Deka), soms een hemd eronder (als het -16 is haha) en een dikke fleecetrui met kraag!
Daaronder skisokken en thermolaarzen van BR of mijn oude trouwe Mountain Horse laarzen met extra wollen zooltje erin..

Goeie tips staan er hier! Succes iedereen deze winter <:) :){

Die thermobroek van HH is toch een rijbroek, toch geen overbroek?

Kaka

Re: Warm de winter door

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:45

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:09

Ik had het vanmorgen bloedverziekend heet tijdens het uitmesten, haha! Heb weinig gemerkt van die -16 gevoelstemperatuur :Y)
2 Truien, 1 gewone en een fleece eroverheen, gevolgd door m'n kingsland jas.. Gewone spijkerbroek.. Sokken met badstof binnenkant en m'n puma's.
Sjaal om en gewone rijhandschoentjes aan. Ging prima :D

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 14:17

Toad schreef:
tisby schreef:
Ik heb die thermobroek van HH, heeeerlijk!
Ik rij er ook gewoon mee :D
Verder kan ik je een jas van Mountain Horse aanraden, ik heb de Grace.
Water- en winddicht, heerlijk. Ik ga er ook mee op wintersport..

Om mezelf onderweg op de scooter niet dood te laten vriezen draag ik een thermolegging en ski / snowboardbroek (van de Lidl, ook water en winddicht).
Bovenlijf is beschermd met veeeeel laagjes, wat meestal bestaat uit shirt met lange mouwen of thermoshirt (van de Deka), soms een hemd eronder (als het -16 is haha) en een dikke fleecetrui met kraag!
Daaronder skisokken en thermolaarzen van BR of mijn oude trouwe Mountain Horse laarzen met extra wollen zooltje erin..

Goeie tips staan er hier! Succes iedereen deze winter <:) :){

Die thermobroek van HH is toch een rijbroek, toch geen overbroek?

Weet je dat zeker? :) Ik dacht namelijk dat hij er wel over moest? :)

Ik had trouwens een paar weken geleden deze:
Afbeelding
Handschoenen Hamar
(art.no.: 70201)

fleece
met leder versterkt
uitstekende kwaliteit
€ 5.95

Meegenomen van de divoza, zijn super goedkoop en hartstikke warm!

tisby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:14

De hier afgebeelde thermobroek van HH is een overbroek. Er is er ook 1 met een leren zitvlak geloof ik, misschien bedoel je die? Maar bij de beschrijving van deze staat gewoon dat het een overbroek is. Betekent niet dat je er niet mee kunt rijden hoor! Doe ik ook!

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:28

Lalidan schreef:
Jinte schreef:
Geloof dat ik iets fout heb gedaan want heb de hele avond het gevoel gehad dat m'n voeten eraf brandden!

Oeps.... Nou ja, je hebt het in elk geval niet koud gehad ;) Misschien volgende keer dunner smeren? Of alleen maar een paar plekjes ofzo? Of vermengen met een 'normale' creme dat hij wat minder werkt?
Ik heb er in elk geval nooit last van gehad, maar mijn voeten zijn dan ook echt extreem koud. Maar wel vervelend zeg!

Nee, was uiteindelijk zelfs met m'n voeten onder de koude kraan gaan zitten _O- Ga het de volgende keer inderdaad nog dunner of alleen een paar plekjes (da's een goeie!) insmeren. Heb normaal ook ijsvoeten, maar daar had ik dit keer geen last van :')

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:53

Mensen, wat is het koud zeg. Brrrr! Afbeelding (vet coole smilie trouwens, voor degene die 'm heeft gemaakt!)
Ik loop trouwens nog gewoon op m'n leren ariat jophurs en had vandaag gewoon nog stééds geen koude tenen. Echt absurd hahahah. Jammer dat ik ze niet aankan naar school, dan heb ik ook geen koude voeten meer op 't station..

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:40

Kaka schreef:
Zag deze handschoenen langs komen: http://www.paardendrogist.nl/product/21 ... ng/305508/ Sealskinz is prijzig, maar wel echt top! Zolang je bezig blijft echt geen koude handen.

Ik heb deze besteld gister. Er stond bij dat het een week ging duren voor ze weer leverbaar waren. Dus ik wacht het rustig af... :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:31

Ik zag net op het bord langs de weg dat het om half zes al -8 was(Utrecht) morgen voetbal utrecht-napoli, ik twijfel nog of ik ga.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:25

Kwam deze site nog tegen: www.januswol.nl
Noors thermo-ondergoed en ook nog betaalbaar!

romyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:19

rainlegs.. houd een klein beetje de warmte binnen, maar is geweldig voor regen en wind

xrenox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:19

weet iemand waar je die hansaplst warmen voeten creme kunt kopen?
En wat het kost? En hoelang houd je warmen voeten?

Heef er iemand ervaring met de verwarmende zolen deze http://www.ruiterenmenner.nl/product_in ... b7565d6351

Heb gisteren bij de blokker de gelzakjes gehaald.
Ik heb 2 kerstsokken :D :D

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:33

Ik zag ergens dat je ook mini en lange chaps met bont gevoerd hebt.. ik wil ik wil! :brr: Waar kan je die krijgen?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:36

Hansaplast warme voeten creme is (was in elk geval) te koop bij de DA, kruidvat en DIO. Ook onze reformdrogist verkocht het. Prijs was geloof ik iets van 7 of 8 euro. TIjd die je warm blijft is moeilijk te zeggen.

Die verwarmde zolen heb ik nog geen ervaring mee, maar denk dat dat niet lang meer gaat duren :D

em_papillon schreef:
Ik zag ergens dat je ook mini en lange chaps met bont gevoerd hebt.. ik wil ik wil! :brr: Waar kan je die krijgen?

Beter dan met bont gevoer: neopreen chaps. Te koop van Kitt in zowel full als mini. Echt záááálig! Destijds in elk geval te koop bij heja, tweespan hier in Boornbergum heeft (had) ze ook. Divoza in elk geval niet, Greendistance volgens mij wel.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:46

Klinkt ook lekker! Ik wil sowieso al graag lange chaps.. en dan lekker warm moet zalig zijn!

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:12

Handige tips staan hier!

Die zijden handschoentjes ga ik ook kopen denk ik, lijkt me wel wat voor onder me gewone handschoenen.
Ik heb altijd al koude handen van mezelf, en nu dus al helemaal.
Verder heb ik eigenlijk weinig last, beetje kouden tenen maar valt reuze mee.
Ik heb thermolaarzen van het merk Sectolin, kan hier ook prima mee rijden.

Mijn vriend heeft trouwens zoiets voor op de scooter (voor onder zijn helm) http://www.rad.eu/nl/c/p/2728-held-h9250-zwart.htm
Alleen dan is zijn hele gezicht zichtbaar, je kan hem ook over je mond/neus trekken zodat je alleen je ogen ziet, maar ook gewoon onder je kin.
Voor buitenritten misschien wel iets, voor als het dan echt koud is zoals gister. Hij heeft hem bij Intersport gekocht.

smile_dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:13

Citaat:
Ik had trouwens een paar weken geleden deze:
Afbeelding
Handschoenen Hamar
(art.no.: 70201)

fleece
met leder versterkt
uitstekende kwaliteit
€ 5.95

Meegenomen van de divoza, zijn super goedkoop en hartstikke warm!

Deze heb ik ook: echt heerlijk! Daar hou je zeker warme handen mee bij dit koude weer.
Bij mijn huidige handschoentjes kreeg ik nu toch wel koude vingers, zijn beetje oud :D
Dit is - zeker voor de prijs - een mooie vervanging.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:33

Als ik emmertjes water moet dragen doe ik een paar grote rubber huishoudhandschoenen over mijn gewone handschoenen aan. wind en waterdicht.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:48

Hier nog een koukleum! :=

Heb niet het hele topic doorgespit, alleen blz 1, 2 en deze blz.. :)
Maar waar kan je nog meer die gelzakjes kopen? Ik was gister bij de Action, maar daar zijn ze uit het assortiment gehaald..
Hierboven zag ik dat ze ze bij de Blokker hadden? Klopt dat?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:48

yvonnedv schreef:
Als ik emmertjes water moet dragen doe ik een paar grote rubber huishoudhandschoenen over mijn gewone handschoenen aan. wind en waterdicht.

Doe ik ook! :j

loveRoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:55

Hai, sorry als het al ergens staat, maar heeft een van jullie die plastic verwarm zakjes al bij zn tenen gedaan. Of gaan ze dan kapot? want mijn tenen bevriezen altijd! :(

8AngelEyes8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 23:05

In de winkel verkopen wij veel spullen van http://heatfactory.com Dit is normaal voor sportvissers maar ook ideaal voor ruitersport! We hebben niet alle producten, ook niet de kleding of handschoenen enz, wel de meeste warmer soorten zoals de grote de kleine de teenwarmers zooltjes die warm worden voor onder je sok en inlegzolen waar je teenwarmers in kan doen.. Dit blijft absoluut heel erg lang warm en is op natuurlijke basis dus er is geen troep in verwerkt.. Als je de verpakking eraf haalt en er komt zuurstof bij word het vanzelf warm en dat blijft een hele tijd lekker warm..

Paint-horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:17

Ik heb die laarzen van Nature maar heb nog steeds koude voeten, wie weet hoe dat met die inlegzooltjes zit, waar heb je die batterij dan zitten http://www.ruiterenmenner.nl/product_in ... b7565d6351?
Die hansaplast voeten creme ga ook maar eens proberen, moet ik er dus niet teveel opsmeren ;)

blackkas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:21

JAaaaaaaaa lekker warm blijven dat willen we toch allemaal...
Thermo broek HH waar kan je die nog krijgen????

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 00:26

Ik heb misschien nog een goede tip tegen koude voeten...
had vandaag voor het eerst zelf echt super warme voeten <3
men neme bij de ikea een kleedje nu in de aanbieding van echt schapenwol...
Je weet wel
Die je normaal voor je kachel zou leggen

Men knipt er 2 zolen uit ten groote van je schoenen
En legt ze erin

Serieus
Nog nooit zulke warme voeten gehad als vandaag

Alleen paste ze in mijn oude uitgelopen stal schoenen
Die dus eigenlijk voor mooie net iets te groot zijn :))