ruiter komt haar spullen niet halen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:46

smurffie schreef:
ALs is het goed begrijp gaat het hier over een pensionstalling.
BEn ik dan de enige die zegt dat de grond die nu voor die spullen gebruikt word anders aan huurders kan worden gegeven..
STuur haar een brief dat vanaf volgende week er stallingskosten voor de spullen gevraagd word? OF Mag dat ook niet? Zij wil die spullen daar, moet je. OPslag voor betalen?

Dat is niet eens een slecht idee eigelijk!
Zit zeker wel wat in.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 11:54

KirstenVosje schreef:
Hoe zit het dan met haar paard? Staat die dan ook 24/7 op stal?

Dat vroeg ik mij dus ook af....waar is het dier dat bij deze spullen hoort??

Ga gewoon langs het huis, bel aan en doe je verhaal, is er niemand thuis gooi je een briefje door de bus waarin je kort en krachtig meld dat ze óf haar spullen op komt halen óf de spullen eerdaags bij de deur worden gezet.
Maak een kopie van het briefje en meer kun je niet doen.

Prop het desnoods in een doos en laat het opsturen door tnt, ben jij er vanaf. Kost wel wat maar je bent wel van de troep af.

Dinopino

Re: ruiter komt haar spullen niet halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:17

Het zijn haar spullen niet en zij is geen eigenaar van het gehuurde dus heeft ze helemaal niet aan die spullen te komen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:18

Tja, je kan er wel heel principieel over doen en formele brieven sturen met stallingskosten, ultimatum etc. maar je kunt ook gewoon de spullen in je auto gooien, naar haar huis rijden, aanbellen en doos neerzetten.
Probleem opgelost. Toch?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:22

Eerlijk is eerlijk, ik zou er niet eens meer moeite voor doen :)
Laat de verhuurder maar lekker beslissen wat hij of zij ermee wil doen. Desnoods kan je bij de politie inlichten dat je al zoveel moeite hebt gedaan, maar zij je constant ontloopt etc.
Wellicht hebben hun nog wat tips.
Maar de boodschap moet nu toch wel overgekomen zijn bij dat meisje lijkt me?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:33

Ben nu eigelijk wel benieuwd(hoop dat ik er niet overheen gelezen heb) wat de stalhouder er zelf van zegt?
Als jij daar ook staat is het inderdaad niet jouw verantwoording en zou ik me er niet druk om maken zou hoogstens tegen de stalhouder zeggen dat het in de weg staat. Zou ik de stalhouder zijn dan zouden er hier in het topic genoeg oplossingen staan om iets mee te doen.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 13:44

polly2 schreef:
Dinopino schreef:
Dat heb ik hiervoor al gezegd. De ts is niet staleigenaar en wanneer haar de spullen in de weg liggen moet ze bij de staleigenaar zijn. Wat of wie of hoe haar vader moeder woont doet heeft hier totaal niets mee te maken. Wanneer ik bijvoorbeeld via jou bij jou staleigenaar een stal huur en die vol stop met rotzooi en niet meer kom is dat nog altijd de zaak tussen mij en de staleigenaar.

Je hebt helemaal gelijk.
Ik had begrepen dat het de stal van de TS was... Is dus niet zo...nou...dan moet je bij de staleigenaar zijn.... Klaar....

sorry ik had misschien duidelijker moeten zeggen dat ik namens de staleigenares schrijf,
omdat zij geen boktaccount heeft en dat een gedoe vind:) ook dit schrijf ik met toestemming van staleigenares. je zou kunnen zeggen dat de beginpost door haar is geschreven en niet door mij.
ik ben meer de boodschapper.
ik heb nog geprobeerd contact met haar te krijgen maar ze schijnt een nieuw nummer te hebben,
ze weet nu in ieder geval dat ik nog steeds probeer in contact met haar te komen,

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 13:46

wendyashley schreef:
KirstenVosje schreef:
Hoe zit het dan met haar paard? Staat die dan ook 24/7 op stal?

Dat vroeg ik mij dus ook af....waar is het dier dat bij deze spullen hoort??

Ga gewoon langs het huis, bel aan en doe je verhaal, is er niemand thuis gooi je een briefje door de bus waarin je kort en krachtig meld dat ze óf haar spullen op komt halen óf de spullen eerdaags bij de deur worden gezet.
Maak een kopie van het briefje en meer kun je niet doen.

Prop het desnoods in een doos en laat het opsturen door tnt, ben jij er vanaf. Kost wel wat maar je bent wel van de troep af.

ze reed een paard van ons
(de staleigenares)
en ze nam haar eigen spullen mee omdat ze hiervoor ergens anders gereden had
waar ze alles zelf moest kopen,
wij hadden net een compleet nieuw tuig bij dit paard gekocht.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:02

polly2 schreef:
Tjonge jonge...wat een toestand kan er gemaakt worden om niks zeg....pfffft...
Nogmaals...spullen inladen en droppen bij haar adres....KLAAR!

Je kunt ook dingen die makkelijk zijn erg ingewikkeld maken hoor....sorry dat ik het zeg.

Ik heb hetzelfde een keer gehad met spullen van iemand....en door het zo te doen als ik hierboven zeg, was het in vijf minuten opgelost.
Daar had ik geen tig pagina's op bokt voor nodig en zeker geen juridische persoon....man man man, wat wordt er een heisa van gemaakt!

Ook mijn idee. Dit hele topic en het inschakelen van een jurist en weet ik veel wat nog meer, kost meer moeite dan die rommel bij haar af te leveren. Vraag mij dan ook af waarom de TS of staleigenaar daar geen zin in heeft. Principe? Zou ik zo over boord zetten als de rommel van een ander mij zo in de weg lag dat ik mij er kapot aan ergerde.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:09

Hihihi, prachtige reacties staan er weer! :D
Als je weet waar ze woont, spullen daar afleveren. Punt.
Vreemd dat ze het niet ff zelf komt halen, maar ze zal druk zijn ? :+

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:10

Druk, maar nooit de telefoon opnemen en als je haar tegenkomt dan kapt ze af?
Ik zou dan ook zoiets hebben van stik er maar in. Als ze het mist komt ze het maar halen. Ze had het ook direct mee kunnen nemen toch?
Het is toch te gek voor woorden dat je er zoveel moeite voor moet doen terwijl ze ook zelf de moeite kan nemen om het even op te halen.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:22

Ik zou dus echt geen moeite doen voor een grietje dat haar eigen spullen niet wil ophalen hoor..
Spullen afzetten kost benzine en tijd.
Ik zou de spullen op een plek leggen die toch niet gebruikt wordt, bv. de zolder of een opbergkamer

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:33

Haar spullen voor de deur zetten??
Dan komt ze er lekker makkelijk vanaf! Je bent geen taxi!
En al helemaal geen opslagplaats inderdaad. Buiten jou grond zetten!

Maar om het nou bij haar voor de deur te zetten? Kom op zeg! Laat d'r lekker zelf d;r zooitje regelen!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:58

dat klinkt allemaal wel logisch maar toch mag je andermans spullen niet moedwillig beschadigen en die kans bestaat wanneer je het buiten in de regen zet. Of je het wil of niet je blijft er wel verantwoorderlijk voor.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 18:24

Dinopino schreef:
dat klinkt allemaal wel logisch maar toch mag je andermans spullen niet moedwillig beschadigen en die kans bestaat wanneer je het buiten in de regen zet. Of je het wil of niet je blijft er wel verantwoorderlijk voor.

Ik zou het niet in de regen zetten, maar wel op de zolder oid. (dat van de mesthoop was ook maar een grapje)
Het is natuurlijk ook wel zonde als mooi materiaal verpest wordt door de regen

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:02

Dinopino schreef:

In de regen zetten is niet moedwillig imo, jij kan toch niet weten dat het gaat regenen? :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:04

Pak een grote doos of meerderen... flikker die spullen erin... zak eromheen... naar haar huis.. en zet het voor de deur.

Klaar!!
Wat een moeilijk gedoe allemaal zeg.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 21:24

Dan laat ik voortaan ook mijn spullen liggen, als ze toch thuis gebracht worden scheelt mij een hoop gedoe op de fiets.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 00:41

Ik wil het wel op komen halen hoor _O- _O-

Haha. Nee maar wat een raar mens, je haalt je spullen toch gewoon op?
Blijkbaar is het toch niet zo belangrijk voor haar. Verkopen die handel :Y)

vblade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:10

Als je weet waar ze woont? Je dondert alles in een grote zak en zet het bij haar voor de deur neer.
Opgelost.

Ik ben iets te makkelijk in zulk soort zaken denk ik.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 21:13

Ja maar das ook weer lekker makkelijk voor haar, wordt t zo voor de deur afgeleverd :P

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:13

Wat maakt het uit dat het makkelijk voor haar is?
De ts en staleigenaar ergeren zich aan die spullen die in de weg liggen.
Dan kan je 2 dingen doen: zorgen dat die spullen niet meer in de weg liggen of stoppen met je er aan te ergeren.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:47

Stop allea in een doos of vuilnis zak en leg het op een plek waar je er zelf geen last van hebt en geen muizen ofzo bij kunnen. (zolder oid) Ze komt het dan zelf maar halen en anders kan je het na drie jaar verkopen.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 13:58

X_Linz_X schreef:
ze heeft op stal nog twee tassen met spullen staan, 3 jassen, een nieuw anky hoofdstel en een net dressuurzadel.

Je moet wel gek zijn om dat niet op te komen halen. :+ .

Ik zou het bijv. gewoon in huis zetten dat de spullen goed blijven.
Geen moeite voor haar doen aangezien haar reactie op jou.
En hopen dat ze het de komende 3 jaar niet ophaalt en dan zelf houden.

Jij hebt nou wel genoeg moeite gedaan om contact te zoeken, laat haar maar is wat doen het zijn ook haar spullen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 14:25

2005 schreef:
Eh, diefstal / heling als je al duizend keer hebt geprobeerd hebt terug te brengen?
Heeft dit meisje nog aangegeven de goederen te willen houden of niet? Zo nee, dan heeft ze er dus afstand van gedaan.
Zo ja, dan ga je nu huur vragen voor het stallen van haar goederen :D, of je stelt dat je het wegbrengt naar de politie. Je bent niet verplicht tot het gratis stallen van haar spullen. Zou mooi zijn, dan zet de buurman hier zo meteen een auto in de tuin en dan moet ik zeker dat ding voor hem gaan bewaren. Het is ook nog eens mijn tuin en ik bepaal wat daar in komt. Net zoals dat het ts haar stal is en als je dus geen stal huurt je er geen spullen zomaar neer mag zetten.

edit: beter voorbeeld

Daar zat ik ook aan te denken.. TS is de shurgard toch niet?? Ik zou als ik jou was kosten gaan berekenen TS! :j