Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

kleinvosje schreef:Zo Tyke, jij was er vroeg bij vanmorgen..
169 punten, het is niet veel natuurlijk, maar je zit maar 11 punten van een winstpunt. Dat vind ik nog te doen hoor. Niet als het elke keer zo is, maar als je een slechtere dag hebt, vind ik het acceptabel. Zeker als het voor het gevoel nog slechter ging...

Zag dit als kans om zelf veel van te leren en ervaring op te doen. Ook betreft spanningen enz omdat het geen wedstrijd is maar wel een proef rijden.
Japeloup schreef:Tyke,
Bedoel je dat je op de wedstrijden juist je mindere punten naar voren komen?
Als dat is wat je bedoeld dan denk ik dat veel daar "last" van hebben.
Japeloup schreef:Oh, maar heel veel mensen lopen al veel eerder tegen de basisproblemen aan. Als je (hoe voorzichtig ook) als jurylid een opmerking in die richting maakt word je voor gek versleten.Jammer alleen dat de meeste pas tegen een verkeerde basis aanlopen als ze al wat hoger starten.
Fitzroy schreef:Ik heb vandaag het ultieme voorbeeld gehad van positief jureren zonder dat er met punten gesmeten werd. Ik had terecht baggerpunten maar zo'n leuk jurylid die toelichting gaf en me op m'n gemak stelde dat ik toch met een positief gevoel weg ging.
Misschien had ik verlies kunnen krijgen maar ik wist zelf ook wel dat het slecht was maar ging toch met een positief gevoel weg. Zo kan het dus ook.
Had ik een ander jurylid gehad had ik halverwege afgegroet en was niemand er wijzer van geworden.
Suzanne F. schreef:Ik punt gewoon per onderdeel. Ik maak me niet druk om waar ik op uit kom. Een 4 is een 4 en niet ineens een 6 omdat ik dreig laag uit te komen. Dat heeft niks meer met jureren te maken. Je waardeert onderdelen en gaat niet sjoemelen met punten omdat het anders zo zielig is. Zo is het spel en zo zijn de regels. Zo moet het gespeeld worden anders moet je niet meedoen.
Ik zet er onderaan altijd commentaar bij zodat de ruiter altijd weet waar hij aan moet werken en er dus altijd wijzer van wordt.
Er gaat niemand met een leeg protocol of een vraag waarom ik die punten gegeven heb (laag of hoog) naar huis.
Positief jureren is eerlijk jureren en punten geven wanneer het kan. Als iets goed is geef dan die 9 of 8. En dat doe ik ook. Maar ook de 1,2 , 3 of 4 als het nodig is. Niemand heeft een boodschap aan punten die niet terecht zijn, in welk opzicht dan ook.
Mosh schreef:Ik verbaas mij er nog steeds over dat juryleden zo verschillend kunnen jureren en zo niét naar de bouw van je paard willen kijken. Vervolgens krijg je weer een coupon met een leeg ondergedeelte met 5en voor de gangen (normaal toch wel 8en) een 5 voor je houding en zit maar toelichting hierop? Ho maar. Het lijkt wel alsof juryleden denken dat je zelf wel weet wat er aan mankeert. Maar als je steeds met hetzelfde rijden of hoog, of laag krijgt, hoe moet ik dan weten wat er slecht aan is?