Bont op je paardenjas: zou jij het kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij een paardenjas met echt bont kopen?

Ja, prachtig! Waar kan ik het kopen??
21 (5%)
Ja, mits de prijs niet te hoog is.
29 (8%)
Nee, ik ben absoluut anti-bont.
285 (80%)
Ik weet het niet
20 (5%)

Totaal aantal stemmen: 355

Chaos

Re: Bont op je paardenjas: zou jij het kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:59

Wat mij tot nummer 15 maakt. :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:05

Nee, ik zou het niet kopen.
Hoe de meeste dieren behandeld worden voor ze hun bont gebruiken is ronduit slecht helaas. Gewoon weg ondragelijk en snap niet hoe wreed mensen zijn dat ze zulke absurde dingen doen! Mensen die daar werken nee heb ik geen goed woord voor over.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:09

Chaos schreef:
That's life.
En om dat ene ding wat ik gekocht heb zal de vraag niet meer worden.. Of iedereen moet hem net zo mooi gevonden hebben als ik. :)

En als iedereen zo dacht en er maar verder niks van had gezegt, hadden we tegenwoordig nog steeds geen biologisch vlees e.d gehad, om maar wat te noemen.

Als je altijd maar zegt: ja maar mijn ene persoontje, wat maakt dat nou uit? Nou toevallig eet ik ook geen vlees, en daar was tot een aantal jaar geleden ook geen enkel (lekker) alternatief voor te vinden. Gelukkig, omdat er steeds meer mensen vegaterier werden, werdt het aanbod in vleesvergangers ook steeds groter. Mijn punt is dus wel gemaakt: Als steeds meer mensen inzien dat het hebben en kopen van kledingstukken met echt bont echt HELEMAAL NERGENS over gaat, en ook op geen enkele manier goedgepraat kan worden (wat betreft onze huidige Westerse Wereld he, niet dat Inuit bijv. geen echt bont mogen dragen ;) , alhoewel het me niet meer dan logisch lijkt om ook dan de diertjes in ieder geval humaan af te maken, en niet zo gruwelijk), dan wordt het aanbod ervan ook steeds kleiner.

Maar goed, steek lekker je hoofd in de grond om op die manier de aanschaf van je bontkraagje goed te praten....

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:12

ik hoef geen echt bont, en zeker niet van wasberen..
konijnenbont etc kan ik me nog wel eenigsinds wat bij indenken want die huid hou je over..
maargoed..
ik eet ook geen vlees, en heb kunstlederen laarzen,
een wintec en een biothane hoofdstel.

wel een heb een rundlederen tuig( wat door 9 van de 10 nederlanders gegeten wordt... en dus overblijft..)
maar wasberenbont.. nee echt niet!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:12

ik las ergens dat het zou gaan om nepbont...
iemand de jas al in real bekeken en gevoeld?

Ik heb altijd gemeend dat 'bont'van honden katten maar ook wasbeerhonden in Nederland verboden was, verwerkt of niet in kleding maakt niets uit.

TS doet een aanname die nu op pagina 7 voor feit wordt weergegeven.
Dons gebruik vind ik al niet kunnen....als het dieronvriendelijk is verkregen...
niemand verteld iets over daadwerkelijk gezien hebben van de kleding, mischien heeft het wel een keurmerk.... is het bont nep, en het dons diervriendelijk verkregen (van slacht ganzen bijv.)

mwaoh vwb biologisch vlees.... ieder heeft het maar over het slachten van runderen maar niemand schijnt erover na te denken hoe een koe melkgevend wordt... en waar het kalf dan blijft... kalf is dan een rest produkt van melk, warvan stremsel gelijk gebruikt kan worden voor kaas, en het vlees idem....

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:15

:')

Ashley, dat snap ik ook wel maar als het mij niet uitmaakt waarom zou ik het dan anders doen? :P

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:20

ik vind echt bont wel mooi op te zien, maar zelf te duur om te kopen als ik het geld er voor had zou ik het wel doen.
Ik heb heel het filmpje gezien het ziet er afschuwelijk uit ja maar wie zegt dat het overal zo gebeurt is iemand er ooit bij geweest nee dat denk ik niet dus scheer niet alles over 1 kant afhankelijk van 1 of 2 filmpjes. en wie zegt dat de rest ook niet word gebruikt en ze daar opeten? ze eten daar ook hond en kat dus wie weet de rest ook wel.
Ik vind dus geef geen oordeel over hoe iets is als je het zelf niet hebt meegemaakt!

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:36

Ik niet. Vind het gewoon een heel sneu idee dat er een gevild diertje aan mijn jas zit, nepbont kan ook mooi zijn. Daarbij vind ik het te duur en ik weet zeker dat ik veel commentaar zou krijgen erop.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:39

nee, ik hoef het niet... :n zeker omdat het imi bont van tegenwoordig zo goed is dat echt imo onnodig is.

Sabmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:05

Ashleytjuhh schreef:
ik vind echt bont wel mooi op te zien, maar zelf te duur om te kopen als ik het geld er voor had zou ik het wel doen.
Ik heb heel het filmpje gezien het ziet er afschuwelijk uit ja maar wie zegt dat het overal zo gebeurt is iemand er ooit bij geweest nee dat denk ik niet dus scheer niet alles over 1 kant afhankelijk van 1 of 2 filmpjes. en wie zegt dat de rest ook niet word gebruikt en ze daar opeten? ze eten daar ook hond en kat dus wie weet de rest ook wel.
Ik vind dus geef geen oordeel over hoe iets is als je het zelf niet hebt meegemaakt!

Dus jij denkt als je een bontjas koopt, het beestje rond mijn nek zal WEL een goed leven hebben gehad en humaan zijn afgemaakt?
Dat vind ik dus hypocriet, het voorjezelf een beetje goed lopen praten, terwijl je eigenlijk wel beter weet..

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:14

Ik heb nooit ruiterjassen, vorig jaar had ik een Jacky Luxury en dit jaar een Glamorous.
Waarom? ik ben een echte koukleun en een echte warme jas vinden is voor mij lastig omdat ik het heel snel koud heb.
De enige echte lekkere warme jassen zijn deze jassen, en de prijs is misschien wel hoog maar ik heb er gelukkig wel veel aan.

Daarbij vind ook ik echt bont veel mooier dan nep bont.
Ik keur niet goed hoe die beesten worden behandeld in bijvoorbeeld China, ik weet hoe bont word verkregen en ik weet wat voor een pijn hun hebben geleden en dat is verschrikkelijk, ik heb een filmpje gezien destijds op YouTube.
Maar dat zou dus betekenen dat ik bijvoorbeeld ook geen lamsvlees mag eten ofzo, want ik geloof dat half Nederland nog niet weet hoe die worden geslacht.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:31

charily schreef:
ik hoef geen echt bont, en zeker niet van wasberen..
konijnenbont etc kan ik me nog wel eenigsinds wat bij indenken want die huid hou je over..
maargoed..
ik eet ook geen vlees, en heb kunstlederen laarzen,
een wintec en een biothane hoofdstel.

wel een heb een rundlederen tuig( wat door 9 van de 10 nederlanders gegeten wordt... en dus overblijft..)
maar wasberenbont.. nee echt niet!

Lees eens een paar Posts boven je! Daar kan je lezen dat bont van konijnen afkomstig zijn van konijnen die daar voor gefokt zijn! Vleeskonijnen hebben geen zachte mooie vacht! Die zijn meestal wit!

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:59

Ik heb een jas met een echte vossenbont kraag. Tjah ik heb daar persoonlijk geen problemen mee.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 06:11

je houdt huid over en dan is het minder erg om die huid te gebruiken...........tja zo kan je het ook bekijken

ik blijf vinden: dat is gewoon het goedpraten voor jezelf

maar ieder moet het maar voor zich weten....

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 07:14

Sabmid schreef:
Ashleytjuhh schreef:

Dus jij denkt als je een bontjas koopt, het beestje rond mijn nek zal WEL een goed leven hebben gehad en humaan zijn afgemaakt?
Dat vind ik dus hypocriet, het voorjezelf een beetje goed lopen praten, terwijl je eigenlijk wel beter weet..

Toevallig is dat wel zo. Bont wat uit Nederlandse pelsfokkerijen afkomstig is heeft een beter leven gehad dan wat je ziet op de standaard filmpjes.
In Nederland bestaan echt honderden, dan wel niet duizenden regels, wbt pelsfokkerijen (aangaande min. kooigrootte, voer, etc. Alles is gereguleerd) en ook wbt het doden van de dieren. (Dit mag alleen via electrocutatie of bedwelming annex vergassing, dit zijn dus gewoon humane methodes). De Nederlandse dieren mogen ook NIET levend gevild worden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 07:16

maar staat er ook op bontproducten dan waar het vandaan komt?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 07:18

Nee, en dat is helaas een heikel punt.

Sommige merken houden het wel bij enkel Nederlans bont, en dan kun je het dus wel "veilig" of iig "met een goed gevoel" kopen, maar andere merken laten er letterlijk geen woord over los. In het algemeen (even alles over 1 kam geschoren) zijn het vaak de goedkopere merken met een bontkraag die "buitenlands" bont op de jassen hebben zitten. Nederlands bont is duurder nl.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 07:19

hmm nee als het niet zeker is zou het ook niet kopen. en bij KL is het volgens mij niet zeker,of wel?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:14

Al,ane, op de site van Kingsland schrijven ze dat het racoonfur is.. Neem aan dat ze dat er niet opzetten als ht niet echt wasberenbont is? :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:16

het zal vast geen nederlands bont zijn,want volgens mij wordt Kingsland niet in Nederland gemaakt?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:39

Tallie1979 schreef:
Al,ane, op de site van Kingsland schrijven ze dat het racoonfur is.. Neem aan dat ze dat er niet opzetten als ht niet echt wasberenbont is? :)

elders wordt een kingsland gepromoot met faux rancoondog-fur... daarnaast wordt er geen 'echte' wasbeer gebruikt maar wasbeerhond (die is ook te zien op het filmpje)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:40

Nou, ik zou het van zijn nevernooitniet kopen. Ik wil gewoon geen echt bont, of het humaan of niet humaan is.
En ik begrijp absoluut niet waarom KL dit in hun collectie verwerkt :? .

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:48

Alane schreef:
Tallie1979 schreef:

elders wordt een kingsland gepromoot met faux rancoondog-fur... daarnaast wordt er geen 'echte' wasbeer gebruikt maar wasbeerhond (die is ook te zien op het filmpje)

En dat waren toch die beestjes die laatst in een kartonnen doos gevild en al op straat lagen? (In Nederland ja)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:54

Alane schreef:
Tallie1979 schreef:

Ik heb op de site van www.kingsland.no gekeken. Ik weet niet of dat de officiele website is? :) Daar komt namelijk nergens het woord faux voor.. :) Dus als dat de officiele website is, ga ik er vooralsnog maar even vanuit dat het echt is :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 08:55

De wasbeerhond is toch ook echt...