Bixie Jureren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sussie85

Re: Bixie Jureren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:11

Helaas kan ik ook niet jureren op de bixiedag op het KNHS-centrum. Het valt op een doordeweekse dag en ik krijg daar echt geen vrij voor van mijn baas. Ik ben al genoeg afwezig geweest de laatste tijd.

Mirr89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:03

Ik ben net geslaagd voor ORUN instructrice en wil eigenlijk nog wel een cursus gaan doen.
Als pedagoog leek me wel leuk om bixie jurylid te worden.
De informatieverstrekking op de KNHS vind ik alleen zeer slecht.
Ik weet niet wanneer en waar de cursussen worden gegeven en hoeveel de kosten bedragen.
Ik heb de KNHS een mailtje gestuurd, ben benieuwd wanneer ik wat hoor.

Hebben jullie misschien ook meer informatie?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:53

Volgens mij wordt de cursus uitgeschreven afhankelijk van de behoefte, centraal in Ermelo of op lokatie. In 'mijn tijd' was het één dag en volgens mij kosteloos (of heel goedkoop).

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:43

Mirr89 schreef:
Ik ben net geslaagd voor ORUN instructrice en wil eigenlijk nog wel een cursus gaan doen.
Als pedagoog leek me wel leuk om bixie jurylid te worden.
De informatieverstrekking op de KNHS vind ik alleen zeer slecht.
Ik weet niet wanneer en waar de cursussen worden gegeven en hoeveel de kosten bedragen.
Ik heb de KNHS een mailtje gestuurd, ben benieuwd wanneer ik wat hoor.

Hebben jullie misschien ook meer informatie?

Ik zou als ik jouw was maandag even met "opleidingen"van de KNHS bellen.
Ik weet dat ze in Drenthe mensen aan het verzamelen waren voor een nieuw te starten cursus.
Misschien heb je geluk en kan je er nog ergens tussen.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:16

Vandaag is er in Hoofddorp een cursusdag geweest, en zaterdag volgt de 2e, inclusief examen.
De kosten zijn 80 euro. Maar idd, de informatie is rampzalig. Vanaf november bezig geweest om aan de weet te komen welke data de cursus zou zijn. Steeds nietszeggende antwoorden (u krijg z.s.m.bericht etc.), en dan 3 weken van te voren met de data komen, alsof je niets anders te doen hebt... Moet je weer schuiven met van alles, en als het eerder doorgegeven wordt, kun je er om heen plannen.

Mirr89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:33

Ik heb contact gehad met iemand van de opleidingen in de regio Friesland en die zei dat de cursussen al bezig waren ... Volgend jaar weer een kans geloof ik, het loopt via het KNHS. Zwaar balen in ieder geval!

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 19:55

Mirr89 schreef:
Ik heb contact gehad met iemand van de opleidingen in de regio Friesland en die zei dat de cursussen al bezig waren ... Volgend jaar weer een kans geloof ik, het loopt via het KNHS. Zwaar balen in ieder geval!

de cursus start morgen pas.. 16 juni

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:14

Ik ga morgen voor het eerst jureren. Na 3 jaar geleden cursus gedaan te hebben. Bixie mennen leeft hier bijna niet (heel soms 1 combi op gewone wedstrijd als er een gewone jury jureert die ook de bixie cursus gedaan heeft). Ik krijg 3 combinaties in de ring, alle 3 vaardigheid en dressuur.

Ik ben erg benieuwd :).

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:24

succes! Ik begin morgen.. heb het al een paar keer gejureerd en heb voor juli ook al
1 staan om te jureren

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:29

Mijn merrie mag ook mee, die word op de zelfde wedstrijd onder het zadel gereden.
Door gebrek aan ruiters/menners ben ik nog niet heel erg bekend op bixie wedstrijden.

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 17:42

Vandag 1e cursus dag gehad, ze vertelden wel dat er steeds meer bixie wedstrijden komen.
Hoe was het jureren? leuke combinaties gehad?

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:01

Kan iemand mij misschien ook vertellen wat voor vragen er worden gesteld tijdens het examen(tje)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:03

Dat ben ik allang weer vergeten, stelde toen niet bijzonder veel voor. Gewoon wat reglementvragen.

Ik zou vandaag bixie jureren in Gorredijk, maar dat ging ivm weer- en terreinomstandigheden niet door :n

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 18:20

De vragen heb ik mij over verbaasd. Een deel ging puur over dingen die niets met jureren te maken hebben. Zoals wanneer je wel of niet bixie mag starten. Als je als jury een ruitertje voor je neus krijgt, weet je in 9 van de 10 gevallen niet of hij wel of niet bixie mag starten. Beetje vreemd.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 21:33

Examen vond ik ook niet erg spannend 3 jaar terug.

Ik heb mijn 1e keer jureren er op zitten. Klein groepje, 3 menners, alle 3 dressuur en vaardigheid. Maar wel leuk positief commentaar kunnen geven.

Mijn pony heeft het ook nog netjes gedaan. 4 stempels en in de 2e proef en 2e parcours beide een 1e plaats in de A dressuur en A springen. Niet gek voor een ruitertje dat 1x in de week lest op verschillende pony's (en voor een menpony die in eens onder het zadel op wedstrijd mag ;) ).

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 12:52

super, gefeliciteerd

Mirr89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:06

ayhno schreef:
Mirr89 schreef:

de cursus start morgen pas.. 16 juni

Jammer dat mij dan foutieve informatie is gegeven ;(

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:15

Ja idd, want er waren ook 4 mensen niet op komen dagen geloof ik die wel op het lijstje stonden..