paardrijden met een maatje meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:47

Wat ik graag in een rijbroek zie: steekzakken! Heel belangrijk! Hoge taille, veel stretch, GEEN kunstlederen zitvlak, lang genoeg en ik een mooie ruit(je). Kleur, liefst wat bruin, beige, taupe, grijs, donkerblauw, maar dat mag dan best met een mooi gekleurd ruitje zijn. Hoezo veeleisend ;)

Suusje1972: Ik heb inderdaad broeken bij jou vandaan in lengtematen, ze zijn geweldig! Alleen de JG bootleg is nog steeds te kort, ondanks dat ik de zoom er uit heb gehaald en een klein zoompje terug heb gezet.

huppaJenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:49

Lies21 schreef:
@ HuppaJenh, ooh dat was jij met die advertentie, die bedoelde ik! Ja DIE broeken moet je in grote maat kunnen krijgen!! Dan vind ik die felle kleuren super!!

Zou ook mooi zijn als je die in het wit met grijs kan maken voor wedstrijden.

Ja dat was ik, deze rijbroeken vallen de grootste maten ( 48 italiaanse maat zou maat 42 NL zijn) vrij groot de dame rechts heeft ook die maat aan,

wit met grijze inzet zullen we zeker onthouden!

Ik vind trouwens ook dat Jodphurrijbroeken met wat wijdere pijpen mooi slank afkleden wat vinden jullie daar van?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:50

huppaJenH schreef:
wat vraagjes

Welke kleuren rijbroeken zouden jullie willen? Donkere of Bedekte kleuren of als ze in de juiste flatteuse snit zijn gemaakt in wat meer Trendy kleuren ?

Rijjasjes : zou je die liever op maat gemaakt in een duurdere prijsklasse willen of liever een een custom jasje in een goedkopere prijsklasse?
zou je het rijjasje in zwart, blauw of grijs willen of juist een meer opvallende ( accent) kleur als het toch mooi afkleed

Shirts: in rechte modellen, A modellen of aparte modellen die flatteus zijn

kortom we willen graag weten durven jullie in trendy kleuren als het maar mooi afkleed of ondanks dat toch liever afkledende en bedekte kleuren

Qua rijbroeken, donkerblauw, zwart en wit kan ik overal kopen dat hoeft van mij dus niet, persoonlijk een leuke trendy ruit, lerenzit is een must voor mij of waar ik al een tijdje naar op zoek ben eentje in een spijkerachtige stof.

Shirts hoeven van mij niet per se, waar ik ook met moeite voor slaag is een leuke winterjas om mee te rijden. Geen blouson (die vind ik te kort) maar eentje die mooi over mijn kont valt, maar geen model met een touwtje op de taille zoals een ouderwetse parka (beetje model MH Grace).

Wedstrijdjasjes, ik heb er een laten maken en ga nu zelf creatieven, ik zou heel graag een donkergroene tweed willen hebben (ja die van Fuller Fullies heb ik gepast maar helaas, ik heb een te kleine voorgevel om daar netjes in te passen). (de huntington groene ruit van shires vind ik fantastisch).
Qua jasje wil ik best wat meer uitgeven als de kwaliteit daar is en het een mooie kleur heeft. (een zwart jasje kan je bij HH ook gewoon kopen)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:53

ik heb ook maat 44/46.

Ik voel me inderaad ook echt bekeken. ze doen alsof je een of ander moster bent.

ik heb helaas geen eigen paard dus ben aangewezen op verzorgpaarden. Het is echter heel erg lastig om er 1 te vinden zodra duidelijk wordt dat je geen maatje 38 hebt.

tja wat moet je ervan zeggen he,..

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:54

Citaat:
Ik vind trouwens ook dat Jodphurrijbroeken met wat wijdere pijpen mooi slank afkleden wat vinden jullie daar van?

@huppajenh,

die vind ik mooi, maar lastig met mijn rijlaarzen. Ondanks dat de naden er niet zitten e.d vind ik het toch niet fijn met laarzen aan.

Wat ik ook vaak mis zijn Grote maten sokken.... ik krijg die normale niet helemaal over mijn kuiten, die mogen ook weleens echt groot zijn....

Enne, als je die broeken in grote maat krijgt t/m 54 ofzo ga ik meteen bij jou bestellen! Vind ze geweldig!

huppaJenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:56

Citaat:
@huppajenh,

die vind ik mooi, maar lastig met mijn rijlaarzen. Ondanks dat de naden er niet zitten e.d vind ik het toch niet fijn met laarzen aan.

Wat ik ook vaak mis zijn Grote maten sokken.... ik krijg die normale niet helemaal over mijn kuiten, die mogen ook weleens echt groot zijn....

Enne, als je die broeken in grote maat krijgt t/m 54 ofzo ga ik meteen bij jou bestellen! Vind ze geweldig!

Die broeken moet je juist met jodphurschoenen dragen, ideaal in de zomer is niet zo heet!

Sokken ga ik ook meenemen in het idee en laat jullie op bokt als eerste weten wanneer we kunnen leveren *D

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:57

Lies21 schreef:
Citaat:

@huppajenh,

Hier zit ik ook altijd mee! Ik heb nu gewone sokken bij de Action vandaan, in laarzen kan dat ook prima.

huppaJenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:58

pluisje88 schreef:
ik heb ook maat 44/46.

Ik voel me inderaad ook echt bekeken. ze doen alsof je een of ander moster bent.

ik heb helaas geen eigen paard dus ben aangewezen op verzorgpaarden. Het is echter heel erg lastig om er 1 te vinden zodra duidelijk wordt dat je geen maatje 38 hebt.

gewoon iemand zoeken met een eigen paard die ook plus size is zijn er zat hoor!! ;)

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:00

ingvdh schreef:
of waar ik al een tijdje naar op zoek ben eentje in een spijkerachtige stof.

Shirts hoeven van mij niet per se, waar ik ook met moeite voor slaag is een leuke winterjas om mee te rijden. Geen blouson (die vind ik te kort) maar eentje die mooi over mijn kont valt, maar geen model met een touwtje op de taille zoals een ouderwetse parka (beetje model MH Grace).

Die jeans broeken die zijn er al in grote maten (t/m maat 54) in strak model (blauwe jeans) en bootleg model (zwarte jeans), verkrijgbaar in 2 lengtematen.

Oh en die extra brede kuit sokken zijn bij Fuller Fillies ook al in de maak (eindelijk!).
Laatst bijgewerkt door Suusje1972 op 23-08-10 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:01

Die sokken is een goede, altijd een probleem! Mijn hele kuit knelt af met de officiële paarden sokken!
Gebruik nu mijn gewone sokken maar.

Enne pluisje88, maatje 44/46 zou voor mij geen probleem zijn hoor, als je maar meezit in de beweging.

@ suusje, maar niet met leren zit, of heb ik iets over het hoofd gezien?

kohtje

Re: paardrijden met een maatje meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:04

nuka Welk mer BP heb jij,zoek er ook nog een.

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:05

Donkere rijbroek met hoge band en steek zakken. Mooie niet getailleerde en wijde blouse die je bij je rijbroek in stopt en dan weer een stukje uittrekt. Zag het laatst bij een meisje met ook een grotere maat en stond haar echt heel mooi. Mooi shirtje of hemdje er onder en je blouse niet tot boven aan toe dichtknopen.

Btj cowboy achtig was het, maar dan met een rijbroek ipv jeans.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:09

Citaat:
Enne pluisje88, maatje 44/46 zou voor mij geen probleem zijn hoor, als je maar meezit in de beweging.

voor mij ook niet hoor. Ik kan best aardig rijden (tja wanneer rij je goed he... relatief begrip). Maar tegenwoordig wordt er zon ophef over gemaakt. Alle mensen met maat vanaf 40 worden gewoon geboycot. ik vind het persoonlijk nergens op slaan maar het is een trend. Op maneges gaan ze het ook steeds meer doen.

Ik heb gewoon een rijbroek van cavallo (mt. 44) en daar pas ik dus nog in. Daarboven heb ik wel een losser vest, blouse, of polo o.i.d.
Gewone offieciële paardensokken passen net. Dus die heb ik ook aan.

vandaag begonnen met sonja bakker dus hoop dat dat probleem een beetje minder gaat worden voor mij
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 23-08-10 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:09

huppaJenH schreef:
wat vraagjes

Welke kleuren rijbroeken zouden jullie willen? Donkere of Bedekte kleuren of als ze in de juiste flatteuse snit zijn gemaakt in wat meer Trendy kleuren ?Ik ben meer van de grijs/blauw tinten maar bv wel een ruitje,misschien een idee om in het kuit deel elastiek te doen.

Rijjasjes : zou je die liever op maat gemaakt in een duurdere prijsklasse willen of liever een een custom jasje in een goedkopere prijsklasse?Goedkoper soort ,rij weinig wedstrijden
zou je het rijjasje in zwart, blauw of grijs willen of juist een meer opvallende ( accent) kleur als het toch mooi afkleed: Zo'n tweed jasje vind ik geweldig!Ook hier elastiek in de rugpanden.

Shirts: in rechte modellen, A modellen of aparte modellen die flatteus zijn:polo modellen beetje A

kortom we willen graag weten durven jullie in trendy kleuren als het maar mooi afkleed of ondanks dat toch liever afkledende en bedekte kleuren
Bedekte kleuren met een opvallende opdruk op de rug.
O'ja en een (nep)leren kont in de rijbroek.
(antwoorden achter de vragen gezet)

huppaJenH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:14

@kohtje,
dat elastiek gaan we eens onderzoeken, het moet ook niet te duur worden qua ontwikkeling he?
maar wellicht is het een goed uitvoerbaar idee *D

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:15

ingvdh schreef:
@ suusje, maar niet met leren zit, of heb ik iets over het hoofd gezien?

Nee inderdaad, die hebben geen leren zitvlakken.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:24

huppaJenH schreef:
@kohtje,
dat elastiek gaan we eens onderzoeken, het moet ook niet te duur worden qua ontwikkeling he?
maar wellicht is het een goed uitvoerbaar idee *D

Ik bedacht het omdat ik met mijn redelijk dunne kuiten altijd veel stof over heb :D
BV HH pas ik voor geen meter.

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:30

Ik heb ook maat 46 van rijbroek heb ze meestal van harry's horse..
Zitten erg fijn!
Trouwens lees net dat sommige mensen op zoek zijn naar wijde sokken ik heb zelf ook vrij dikke kuiten.. heb laatst een paar gekocht op de markt die zitten erg lekker..
en heb een paar bij henk ten hoor die zitten ook prima miss een tip voor die gene die sokken zoeken!

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:41

ooh sokken ook een ramp! Die van Epplejeck zitten wel goed bij mij :) Ofja wel uitgestrekt maar ze knellen niet

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:48

kitag1rl schreef:
ooh sokken ook een ramp! Die van Epplejeck zitten wel goed bij mij :) Ofja wel uitgestrekt maar ze knellen niet

even over de zokken ik pasten ook geen enkel merk bij het ruiterhuis of boerenbond
gelukkig heb ik door iemnand waar ik poets een super merk zokken gevonden
bonnie doon zitten super lekker en het ziet er niet zo gerekt uit ik wil niet meer anders
gewoon in je eigen maat kopen en aan doen zitten zo lekker en overal te koop

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:54

Ik koop ze op de zwarte markt.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:05

Ik heb zelf maat 44...ben al tijden hoopeloos op zoek naar een goede rijbroek....heb een aardige buik...maar geen kont en in verhouding slanke onderbenen... Ik was laatst bij Eppeljeck en kon echt geen broek vinden die naar mn zin zat... Had behoordelijk maat nodig voor mn buik maar dat zat de broek bij kruis en benen e.d helemaal niet meer mooi...en de broeken die ik mooi vond gingen vaak maar tot 46...en die paste ik amper...
Ook lang op zoek geweest naar een leuk shirt om in te rijden...
Liep toevallig tegen een aantal leuke dingen aan bij de H&m...die hebben natuurlijk ook sport kleding en tot mijn verbazing vielen de shirts en hempjes daarvan (sport) behoorlijk ruim...en nog een paar met leuke printje/kleuren...

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:11

pluisje88 schreef:
ik heb ook maat 44/46.

Een monster ben je echt niet hoor, dat moet je niet denken want dan straal je dat ook uit.
In de achterhoek zitten vrij veel Gelderse paarden, die kunnen echt wel maatje 44/46 aan. :D Let maar eens op en vraag het juiste paard :+

Liever een stevige ruiter die netjes rijdt en eerlijk is tegen mijn paard, dan een krielkip erop die te licht is en daardoor steeds in op de rem moet en in haar mondt trekt :+

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:16

Ik heb ook sokken van de markt, het zijn eigenlijk overknee socks, maar doordat ze bij mij in de breedte gaan rekken komen ze precies tot mijn knie ipv er over!
En ik heb ook sokken van Kingsland, de showsocks, zitten heerlijk en rekken heel goed mee..

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:19

Sita_ schreef:
Ik heb ook sokken van de markt, het zijn eigenlijk overknee socks, maar doordat ze bij mij in de breedte gaan rekken komen ze precies tot mijn knie ipv er over!
En ik heb ook sokken van Kingsland, de showsocks, zitten heerlijk en rekken heel goed mee..

bonnie doon hoef je niet te rekken die gaan zo over onze brede kuitjes heen en blijven heel goed in model