Verplicht cap op met rijden over de weg?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 23:14

Michel123 schreef:
blue_kim schreef:
Waarom zou je werkgever moeilijk doen?
je valt dan in de ziektewet en je werkgever heeft dan gewoon je loon te betalen hoor.
Heb nog nooit een werkgever gehoord die moeilijk doet, omdat je paardrijd zonder cap...
Dan kan ie bij alles wat je doet wel moeilijk doen.
Je valt van je fiets en breekt je been. Tsjah had je maar voorzichtiger moeten fietsen, ik betaal niks....

Vriendin van mij heeft maanden in het ziekenhuis gelegen, bekken op 8 plaatsen gebroken... vanwege paarden... werkgever ging echt niet moeilijk doen hoor.

Warom zou je werkgever moeilijk doen ? Omdat hij je moet betalen, terwijl je niks doet ! Als werkgever wordt je daar niet blij van.
En jij hebt nog nooit gehoord van een werkgever die het geen enkel probleem vind dat jij maandenlang moet worden doorbetaald, omdat je zo nodig in je vrije tijd roekeloos bezig was.
Waar werk je dan ? Bij Sinterklaas ofzo ?

Nee werk niet bij sinterklaas.... maar komt misschien aardig in de buurt....
Maar denk dat ik op mijn werk meer risico op blessures loop dan dat ik dat bij mijn paarden doe. En ook mijn baas weet dat ik niet voor het minste geringste de ziektewet in zou gaan, dus mijn baas doet zoiezo niet moeilijk als ik dan in de ziekte wet zou belanden. Hij zal er niet om staan te juichen nee.. maar hij zal niet moeilijk doen over betalen.
Als een werkgever moeilijk doet omdat je een hobby/sport beoefend die gevaren met zich meebrengt (wat overigens elke hobby en sport doet) en je daardoor de ziekte wet in gaat, dan zou ik persoonlijk heel gauw een andere baan gaan zoeken.

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 20:28

Er zijn genoeg gevallen bekend van werkgevers die klaagden als een werknemer alweer een blessure opliep tijdens zijn sport/vrijetijdsbesteding.
Soms ook zeker terecht m.i. Als jij bv. voetbald en je bent regelmatig niet inzetbaar voor je eigen werkzaamheden, dan kan een werkgever terecht bezwaar maken tegen feit, dat jij jezelf zo gedraagt, dat hij in zijn bedrijf geschaad wordt.
Als jij in een paar jaar tijd, diverse malen, langdurig (langer als een week) niet inzetbaar bent in je eigen werkzaamheden, door uitoefening van je hobby mag hij zelfs om aanpassing van je contract vragen.

Maar dat zijn de excessen. Gewone hobbyïsten hoeven niet te vrezen, als er soms iets gebeurd waardoor werken niet, of minder mogelijk is.
Alleen zit je te wachten op een verstoorde arbeidsverhouding ?? Vaak lost een duidelijk gesprek een boel op. En anders is er altijd nog de bond.

Grtz.