Het belang van een sportbeha

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:57

ik rijdt zonder, ik heb 75E, maar het voelt nooit pijnlijk of dat ze hupsen :') mischien toch maar eens voor een sportbh kijken, ik weet het niet :P

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:00

Even een .

Sinds kort vreselijk pijnlijke borsten met rijden, waardoor doorzitten bijna niet rendabel is O:)

Heb 85D, maar borsten staan wat verder uit elkaar, dus niet echt groot, maar wel zeer pijnlijk.

Heb de SA en Anita, maar ondervind nog steeds last.
Eroverheen draag ik nu een figuurcorrigerend hemd, wat een onnozel ding om jezelf daarin te hijsen :')

Iemand een andere tip/ model bh?

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:00

Als je het niet nodig vindt om met sportbh te rijden dan mis je niets.. maar als je er eenmaal aangewend bent dan is het echt erg fijn.

Schijnt dat je van die Anita sportbh's ook niet zo'n platgedrukte voorgevel krijgt.

lesilla

Re: Het belang van een sportbeha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:02

Kaatje welke level draag je?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:10

Level 4 :oo

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:12

Misschien ben jij beter met duidelijke cups, sinds ze wat verder uit elkaar staan. Dan hebben ze beiden apparte steun.
Maar goed die zijn echt moeilijk om te vinden, niet moeilijk maar moeilijk om zo een bh's met goede steun te vinden.
Ga eens rondkijken voor je!

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 16:12

Volgens mij is het allemaal heel persoonlijk welke merk/model fijn zit.
Ik heb allerlei merken geprobeerd (ook dure), en bij mij zitten de sportbeha's van de Hema gewoon het beste.

Daissos4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:24

Ik heb gewoon van de Hema of hunkemöller etc.
En met mijn kleine 70 B wil ik ook niet met een gewone bh rijden want dat doen pijn :+

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 20:44

Ik heb 80C maar rijdt echt niet zonder sportbh die me het hele zwikkie flink tegen m'n lijf plet.
Heb zowiezo een hekel aan bh's die de boel er niet in kunnen houden als je je een keertje bukt om wat op te rapen bijv.
Loop dus altijd met sportbh's, ook als ik niet rijd.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 23:54

germie schreef:
Jockey_my schreef:
Ik ken iemand die helemaal zonder bh rijd := .

Ik rijd zelf altijd met sport bh.

Tja, ik heb ook niet eens een bh, ik draag alleen topjes. En in m'n vrije tijd draag ik meestal niets eronder. En dan dus ook niet als ik gewoon ga paardrijden om te trainen.
Ik heb echt nergens last van en bij mij valt dat ook beslist niet op.

Tja, dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.
Ik zou het niet hoeven proberen zonder iets :o .
Die gene die ik ken die ook zonder rijd, bij haar valt het ook niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 23:56

Ik rij altijd met Cup D..
Het doet pijn en het ziet er werkelijk verschrikkelijk uit als alles zo heen er weer vliegt!

Iemand trouwens nog tips voor de JUISTE sport bh? vind ze toch niet allemaal goed.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:06

volbloedfan schreef:
Ik rij altijd met Cup D..
Het doet pijn en het ziet er werkelijk verschrikkelijk uit als alles zo heen er weer vliegt!

Iemand trouwens nog tips voor de JUISTE sport bh? vind ze toch niet allemaal goed.

Ik heb er 1 van de hunkemoller.
Zo een die je en aan de achterkant en aan de voorkant dicht maakt.
Zijn rond de 35 euro dacht ik, maar zijn wel heel goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:08

ja echt? gaan ze dan niet meer heen en weer haha wat klinkt dat dom? mijn vriend stond net achter mij en vraagt zich nu echt af wat heen en weer gaat?? ;(

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:09

Altijd met, ik zou niet meer zonder sportBH rijden :n

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:13

Ik rij nooit met een sport BH.
en gaat gaat bij mij echt niet heen en weer en ik heb 80C.

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:14

Rij ook altijd met een sport BH ik vind het er echt niet uitzien iemand die te paard zit waar alles zo heen en weer gaat. Had vroeger iemand op stal die had volgens mij helemaal geen BH aan die sloeg haar eigen bijna in het gezicht ermee.

Maar ook voor kleinere borsten is een goede sport BH belangrijk, ze geven ook ondersteuning aan rug en schouders.

Heb zelf een 80D en heb er 2 van shockabsorber level 4 nou ze gaan nergens meer naartoe hoor

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:17

volbloedfan schreef:
ja echt? gaan ze dan niet meer heen en weer haha wat klinkt dat dom? mijn vriend stond net achter mij en vraagt zich nu echt af wat heen en weer gaat?? ;(

Haha, Ik heb er ook nog een vulling inzitten (Zelf gedaan) zoals in een bikini zit, zodat de vorm wat ronder is :+ .
Maar of zo nog op en neer gaan? Geen idee kan ik niet zien als ik op het paard zit, maar heb er iig geen last van dat ik het voel ofzo.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 00:43

ik draag bijna altijd een sport BH tijdens het paardrijden omdat het met een gewone BH inderdaad te veel op en neer beweegt (75D). Ik heb er een die ik echt super vind, die is in het begin van het topic ook al genoemd. Deze heeft een band die achter je rug langs gaat en dan aan de voorkant d.m.v. klittenband vastgezet wordt. Je kan zelf bepalen hoe strak je 'm wilt hebben. Met deze BH blijft alles prima op zijn plaats!
Wat ik alleen een nadeel vind van eigenlijk alle sport BH's is dat de stof altijd zo dun is, dus met alleen een topje of shirtje erover lijkt het net alsof ik het altijd koud heb :o :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 08:51

Ik draag af en toe een sportbh. Ik heb het niet nodig, want zoveel heb ik niet (75b) en ik heb er echt totaal geen last van. Moet ook zeggen dat ik er met omkleden ook totaal niet aan denk :o

Het enige irritante aan gewone bh's is soms de afzakkende bandjes. Dat heb je met een sportbh niet.

Citaat:
Wat ik alleen een nadeel vind van eigenlijk alle sport BH's is dat de stof altijd zo dun is, dus met alleen een topje of shirtje erover lijkt het net alsof ik het altijd koud heb :o :D

En dat vind ik dus ook zoooo lelijk!! Ik heb gewone bh's met een heel iets opvulling en dat voorkomt het beeld 'alsof je het constant koud hebt' :+

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 08:58

Ik draag met mijn 75C/D ook altijd een sportbeha. Reed vroeger wel zonder, maar dat zat toch op een gegeven moment niet helemaal lekker meer. Nu kan ik ook echt niet meer zonder! Ik zou wel kijken naar een sportbeha, met brede zachte bandjes, andere dunnere bandjes sneden bij mij heel snel in mijn schouders.

Selinaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 08:58

IluvG schreef:
Ik heb niet eens een sportbh. Vind ik ook niet nodig met mijn 75B.

Maar die hotsen en botsen ook niet zo snel. :)

haha ik pas me hierbij aan :+

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:30

heb 90D en heb een scockabsorber bh. ideaal.voor de fitness, paardrijden en zelfs skieen. goddelijk geen pijnlijke boezem meer:D:D:D

Dreamable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:56

Ik rijd altijd met een sportbh! Om de simpele reden dat deze veel steviger zitten dan normale bh's. Het voelt daardoor comfortabeler met rijden (zowel lichamelijk als psychisch --> de indruk dat "men" minder ziet schudden zeg maar hihi) en bovendien is het volgens mij gewoon veel verstandiger met het oog op het behouden van stevige borsten. Die ondersteuning is i.m.o. gewoon nodig. Ik heb ze trouwens van Fila, die bevallen me erg goed qua pasvorm en steun.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 15:24

Ik rijd altijd met.
Zonder stap ik echt niet op het paard, dat rijdt voor geen meter

Caro1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:55

Nou eh ... om te voorkomen dat ik ze op een gegeven moment over m'n schouder kan gooien :+ , rij ik al zo lang als ik paardrij (een kleine 40 jaar *\o/* ) met een sportbh. Ondanks dat ik geen aandelen HEMA heb ... die zijn prima en nog goed betaalbaar ook. Niet bepaald elegant, maar ja ... daarvoor zit ik niet op m'n paard. Ik ben inmiddels gelukkig getrouwd <3 met een kanjer van een cowboy :+:.