Zonder cap???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijd jij met cap?

Ja ,altijd!
1645 (61%)
Nee, Nooit!
202 (7%)
Ja , maar niet altijd
605 (22%)
Nee, maar soms wel
227 (8%)

Totaal aantal stemmen: 2679

NiKip

Re: Zonder cap???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:08

Altijd met ;)
Ik wil graag kunnen blijven paardrijden! Met een gebroken schedel gaat dat iets minder makkelijk denk ik... :P

Maar even serieus: ieder paard kan ineens onvoorspelbaar worden. Dus ik neem geen risico, ook al is het paard nog zo braaf of is het maar voor 5 minuutjes.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:09

ik heb van in begin caps ondingen gevonden, op de manege was het toen denk ik zelfs niet verplicht... Mijn tijd bij de ponyclub, was op dat vlak een hel, altijd die vervelende cap. ik verlies enorm veel warmte via m'n hoofd en werd er altijd onwel van.
Ondanks het feit dat ik al eens op m'n hoofd gevallen ben zonder cap en een lichtgewicht ding met veel ventilatiegaten heb aangeschaft, vind ik het nog steeds een onding.
Ik draag hem alleen op wandeling als het lang geleden is, of voor springles of snelwerk met "vreemde" paarden. En als het verplicht is. Maar verder nooit... is misschien een gewoonte die je moet leren om hem wel op te zetten, maar bij mij wil die er echt niet in :o

3daissje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:39

Ik rijd altijd met cap. Moet van me moeder en eigenaren..

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:27

Ik rijd bijna nooit met cap. Alleen met springlesen naar het strand. En dan kan iedereen het onverantwoord vinden enzo, maar dit is mijn beslissing. Ik ken mijn paard goed, en die is best braaf. Natuurlijk kan ze ergens van schrikken. Maar bij haar blijf je zelfs zonder zadel zitten als ze er vandoor gaat en bokt. Ben niet zo bang om er vanaf te vallen. Ben in de 5 jaar dat ik haar heb er alleen afgevallen tijdens springles omdat ze onverwacht langs de sprong ging.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:12

Maar ze kan toch ook onverwacht struikelen?

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:21

Heino schreef:

Je kan tog ook zomaar van je fiets glijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:23

loeky_flap schreef:
Heino schreef:

Je kan tog ook zomaar van je fiets glijden?

Dan ben je dom ;)

Een fiets zal niet opeens 3 meter naar rechts springen, een paard wel.

[VN] Veiligheid bij werken met paarden ernstig onderschat
Hier is het onderwerp cap ook behandeld.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:25

Je kunt toch ook een auto ongelijk krijgen?
struikelen?
Op de fiets kan ook genoeg gebeuren.
En bij al die dingen draag je toch meestal ook geen helm/cap?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:26

loeky_flap schreef:
Je kunt toch ook een auto ongelijk krijgen?
struikelen?
Op de fiets kan ook genoeg gebeuren.
En bij al die dingen draag je toch meestal ook geen helm/cap?

Je vergeet het feit dat een auto geen dier.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:27

Ja zo zit een ongeluk altijd in een klein hoekje maar je bent wel met levende dieren bezig.. en dat geeft toch extra risico.
Overigens zie je tegenwoordig ook steeds meer kinderen fietsen (en soms volwassenen) met fietshelmen op..

Ik draag mijn cap altijd. Een ongeluk zit in een klein hoekje en die caps van tegenwoordig zijn zo luxe dat je er echt geen hinder aan hoeft te ondervinden.
Als er eens iemand anders op mijn paard stapt, mag dat van mij ook alleen maar met cap op.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:29

Ik probeer alleen te zeggen,
dat er altijd wat kan gebeuren niet alleen te paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:30

Niwla schreef:
Oh, ik heb verkeerd gestemd. Ik rijd ALTIJD met cap en met bodyprotector.

Tuurlijk houd je risico's, maar ik hou die risico's liever zo klein mogelijk. Plus dat ik vind dat ik het verplicht ben aan mijn man. Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat mijn man alle vaste lasten (hypotheek e.d.) moet dragen omdat ik te eigenwijs was om een cap te dragen.

Amen.

Als je een ongeluk hebt gehad waarbij je cap je bijna het leven heeft gekost, begin ik toch wel te twijfelen aan de kwaliteit van die cap.
Zelf rijd ik altijd met, zoals hierboven al staat, maak ook ik de risico's zo klein mogelijk. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:33

loeky_flap schreef:

Lees het topic eens daarboven.
Daar staat behoorlijk vaak gezegd dat risico uitsluiting onzin is, en ook niet mogelijk is. Echter risico beperking kan wel. Als jij gehandicapt word omdat je zo dom was geen cap te dragen en van je paard dondert, dan moet de maatschappij voor jou opdraaien. Dat is het grote probleem. Het kan me echt niet boeien of iemand aan de andere kant van een scherm geen cap draagt en gehandicapt word, het boeit me wel dat de centen van de rest van nederland naar jou gaan voor iets wat mogelijk heel simpel voorkomen had kunnen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:37

Asyaa schreef:
loeky_flap schreef:

Lees het topic eens daarboven.
Daar staat behoorlijk vaak gezegd dat risico uitsluiting onzin is, en ook niet mogelijk is. Echter risico beperking kan wel. Als jij gehandicapt word omdat je zo dom was geen cap te dragen en van je paard dondert, dan moet de maatschappij voor jou opdraaien. Dat is het grote probleem. Het kan me echt niet boeien of iemand aan de andere kant van een scherm geen cap draagt en gehandicapt word, het boeit me wel dat de centen van de rest van nederland naar jou gaan voor iets wat mogelijk heel simpel voorkomen had kunnen worden.

Precies! Hoe 'vertrouwelijk' een paard ook is, het is en blijft een vluchtdier, en zal als die schrikt, ook weg rennen. Als jij daar niet op rekent en valt verkeerd, tsja.

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:01

Ik rijd normaal gesproken altijd met cap :) .
Alleen heeeel soms vergeet ik hem op te zetten :+ .
Gisteren was ik op buitenrit met mijn paard. Kwam ik er halverwege achter dat ik mijn cap vergeten was.
Paard is bang voor tractors. En jawel....ik had geen cap op, komt er een tractor aan.
Normaal gesproken blijf ik rustig en stel ik paardje gerust.
Besefte dat ik geen cap op had en begon me daar toch is te shaken :D
Paardlief schrikt normaal. Nu stapte hij er hartsikke braaf voorbij <3
Ikke heeeeel goed belonen. Was nog steeds aan het shaken :P Paardlief staat stil, snuffelt eens aan mijn voet zo van: heeee baas. Hij is al weg hoor! :D
conclusie: zonder cap voel ik me gewoon niet veilig in bepaalde situaties ;)

Merel_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:07

een paard kan steigeren een fiets niet

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:11

nl_t schreef:
Edit
Vinden jullie dat het verboden moet worden om zonder cap foto's te plaatsen op bokt?

Sorry, niet 't hele topic doorgelezen.
Maar TS heeft wel een punt. 'Verboden worden' is een groot woord, maar misschien dat Bokt wel kan stimuleren om wel een cap te dragen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:13

En waarom zou bokt dit moeten doen? Bokt is een forum, niks meer. Enigste wat ik vind dat er veranderd moet worden is de manier waarop de zorgverzekeringen zijn opgesteld. Jij geen cap? Prima, maar dan gaat ook je eigen risico een stuk omhoog mochten er kosten worden gemaakt vanwege een val.

Merel_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:14

als jij nu zonder cap rijd en je schedelbreekt weet ik wel zeker dat je denkt haad ik nu maar een cap op gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:15

Ik denk niet dat desbetreffend persoon dan nog veel denkt :)

Elliinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:39

Ik rij bijna altijd zonder cap, ik vertrouw mijn pony en hij vertrouwd mij, ookal schrikt hij en val ik val ik toch niet zo hoog van een shet, als ik in het verkeer rij heb ik wel altijd een cap op want als je valt val je daar harden dan in de bak.
In de lessen moet ik wel altijd verplicht een cap op.

SanneSanne19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:43

ik rijd altijd met cap!

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:48

oh,het is echt,iedereen die met cap rijdt,accepteert het volgens mij gewoon niet dat er ook mensen zijn die zonder cap rijden.

alabatavorum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:49

Al is mijn situatie wellicht wat anders dan gebruikelijk, maar het ligd eraan wat je als 'cap' beschouwd of ik er altijd een draag. Ik heb namelijk wel altijd een hoofddeksel op als ik op een paard zit. Of dit een echte cap is, hangt er van af wanneer dat is. Tijdens rijles wel een echte cap, maar regelmatig ook verschillende helmen. (Historische replica's; wel passend en met goede padding)

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:53

Ik vind dat iedereen zelf moet weten of je met cap rij of niet toch!!! eigen keus toch als iets gebeurd en je heb geen cap op!!!! is het je eigen schuld toch?

Ik moet eerlijk zeggen ben 1 keer super hard gevallen met me hoofd op de stoeprand en had geen cap op!!! ik had super veel geluk gehad en had alleen een super grote bult!!! sins dien draag ik(als ik niet vegeet(dom van mij) altijd op ! je weet nooit wat er gebeurd en je leef maar 1 keer...

Maar ik vind als mensen foto op bokt.nl neerzetten waar ze geen cap op hebben moeten ze allemaal zelf weten . ze kiezen er zelf voor en als wat gebeurd je eigen fout!!!

Dit is mijn mening