Ik heb mijn zweep altijd rechts, het intereseerd me niet wat anderen denken. Ik wil niet dat 'ie tijdens de proef valt. En als ik moet groeten, neem ik hem over in mijn andere hand en heb er toch nooit aftrek of zo voor.
Marizzz
Geplaatst: 10-08-10 14:05
In de bak heb ik hem altijd in mijn binnenhand en bij buitenritten links omdat ik linkshandig ben. In de proef (FNRS) liefst links ivm groeten, maar ik denk er wel van tevoren over na wat de moeilijke kant is van het paard dus waar ik hem het hardst nodig zou kunnen hebben. Ik heb trouwens ook een keer gewisseld tijdens een proef en heb er geen commentaar op gekregen.
GummyBear
Geplaatst: 10-08-10 15:39
Ik heb mijn zweep altijd links, heb mezelf het eigenlijk onbewust zo aangeleerd toen ik wedstrijden ging rijden. In de proef deed ik hem toen altijd in m'n linkerhand, omdat ik met rechts moest groeten, en later ben ik dat eigenlijk altijd gaan doen. Als mijn pony nu wel eens moeilijk is op rechts en slecht reageert op druk van mijn rechterbeen, pak ik hem wel eens over op rechts zodat ik even bij kan tikken. Maar voor de rest altijd links.
Altijd in je binnenhand, dus meewisselen als je van hand veranderd. bij een proef of wedstrijd niet wisselen, maar beginnen met je zweepje in binnenhand en vervolgens in die hand laten!
Toen ik nog een zweepje gebruikte hield ik hem in mijn binnenhand, dus mee wisselen als je van hand veranderd. Tijdens een buitenrit wisselden ik ook om zoveel mogelijk links- en rechtshandig te blijven.
Altijd binnenhand, voor het begrenzen en te voorkomen dat m'n zweep tegen de bakrand sleept. Dus ik wissel elke x dat ik van hand verander, dat heb ik zo geleerd en vind ik zelf het handigste. Als ik een zweep meeneem naar buiten in de rechterhand omdat ik rechtshandig ben en dat rijd het makkelijkste voor mij.
Yunomi
Geplaatst: 12-08-10 10:07
Altijd links.
bono_
Geplaatst: 12-08-10 10:10
Altijd bij m'n binnenhand vroeger altijd rechts, kon toen helemaal niks met links maar omdat het toch handiger is met trainen mezelf aangeleerd m'n zweepje altijd in mn binnenhand te houden
Altijd rechts, omdat ik rechts ben en omdat mijn paard eigenlijk alleen aan die kant wat ondersteuning nodig heeft. Hij kan nog weleens over zijn rechterschouder naar buiten vallen.
Artoflosing
Geplaatst: 12-08-10 14:26
Mee wisselen naar binnenkant behalve met wedstrijden natuurlijk.
c0rin3
Geplaatst: 12-08-10 17:52
En als je een buitenrit maakt, welke hand doe je dan je zweep?
Rechts, ik wissel niet. Vroeger op de manege moest dat wel in verband met de bakrand. Rijd nu toch alleen maar met een kleine zweep dus dan is het niet nodig.
Portje
Geplaatst: 17-08-10 10:32
altijd aan de binnenhand van het paard, zo geleerd
Lotteee14
Geplaatst: 17-08-10 21:19
In m'n binnenhand doe ik hem altijd, het wisselen is zo gebeurd. Met wedstrijdjes moet het altijd in je linkerhand.