Karin schreef:Ik kan me overigens volledig vinden in de reacties van Jasmijn. Maar ik denk wel dat mensen niet altijd
kunnen of willen ingrijpen als ze iets zien wat volgens hen niet door de beugel kan: 'straks krijg ik er ook van langs' of 'daar bemoei ik me niet mee, dat zijn mijn zaken niet'.
Dat gebeurd idd veel te vaak en dat vind ik niet goed.
En zoals ik al schreef ben ik niet alleen jurylid als ik in functie ben, maar ook als ik ergens alleen maar aan het kijken ben. En geloof me, dat doe ik niet omdat ik daar zo trots op ben, want dit zijn de rottigste dingen van het jury zijn, het mensen moeten corrigeren als het nodig is.
En de mensen die mij kennen, weten dat ik er al helemaal niet van hou om op de voorgrond te treden, dus dat ik dit zeker niet als statussymbool zie en wel even doe om te laten zien hoeveel 'macht' ik wel heb.
Ik moet mezelf ook een paar keer een flinke trap onder mijn k*nt geven voor ik ergens op afstap (niet als het iemand is die uit mijn baan komt) maar ik doe het wel, omdat ik vind dat ik die verantwoordelijkheid moet dragen.
En de scheidslijn tussen eerlijk en niet eerlijk is vaak heel dun, dat geef ik toe, en je moet wel heel zeker zijn van je zaak om op te treden, maar dan moet je durven vertrouwen op je mensen- en vooral paardenkennis.
Een paard kan je heel snel duidelijk maken of iets nog eerlijk is, als je er maar voor open staat.
En Gijsenkim, bij mij zou je er ook niet zo snel uitgestuurd worden. En uitsluiten zou ik ook niet zo snel doen, tenzij de rest van je proef zo supergoed zou gaan dat je evengoed in de buurt van de winstpunt, of nog erger prijzen zou komen. Dan moet ik je wel uitsluiten anders is de kans dat ik door de andere deelnemers aangeklaagd wordt wel erg groot.
Dus als je onderaan zou eindigen, zou ik er verder niets mee doen, dan is er toch geen haan die ernaar kraait, mocht je door voorgaande hoge punten misschien toch redelijk hoog uitkomen zou ik wel actie ondernemen, ofwel door uitsluiting, ofwel door de rest ook laag te punten (als uitsluiting erg zwaar is, omdat je welliswaar meer dan 20 sec verzet hebt gehad, maar niet echt veel meer en je hebt het netjes opgelost) zodat je niet in de bovenste regionen voorkomt.
En ja dit is weer een stukje inconsequentie van mij, maar ik wijk ook wel eens van de regeltjes af hoor, alleen niet als het welzijn van het paard in het geding is.