Bijrijder van een kreupel paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:49

Moontje1991 schreef:
Dus de bijrijdster moet 2 dingen voor jou doen en jij doet 1 ding terug?
Niet helemaal eerlijk he?
Zou mooi worden in de supermarkt en betalen en een uurtje kassa draaien en dan pas mag je je boodschappen heben

Als het nu echt alleen rijden is, dan snap ik het wel.

Maar als er ook mesten bij komt, wat ik eigenlijk heel logisch vind .. omdat je daar als eigenaar
dan waarschijnlijk die dag niet speciaal voor terug gaat komen, dan ben ik het helemaal met je eens :j

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:03

Prisca schreef:
en ook de garantie dat hij niet verkocht wordt of wat dan ook.
Als hij dan kreupel was betaalde ze gewoon door. Mijn stalling loopt toch ook gewoon door?. Ik ga er dan ook vanuit dat ze op "haar" dagen gewoon de verzorging voor rekening neemt.
Als het je eigen paard is zou je dan ook stoppen met betaling van stalling als die kreupel is?.

Maar als het paard toch verkocht wordt dan heeft de bijrijder geen poot om op te staan.
Zo'n garantie kan ook helemaal niet gegeveven worden. Stel dat de eigenaar het paard niet meer kan etalen en de bijrijdster ook niet dan zal het paard toch verkocht moeten worden.

Ik vind het wel logisch dat een bijrijder het paard blijft verzorgen wanneer het paard kreupel is want een paard blijft inderdaad verzorging nodig hebben maar ik vind het onredelijk om dan nog een bijdrage te moeten betalen.

Ik zie regelmatig advertenties op bokt van eigenaren die hun 18 jarige paard die vanwege artrose niet meer te berijden is aanbieden. Zogenaamd onder het mom van nog een goede oude dag bieden maar in werkelijkheid vaak omdat ze geen kosten meer voor dit paard willen betalen.

Ik ken ook erg weinig eigenaren met uitzondering van diegenen met eigen weiland die hun paard houden als hij voor de rest van zijn leven niet meer te berijden is. Bij diegenen die hun paard dan op een pensionstal hebben wordt het paard vaak toch verkocht. Dus zo'n eigenaar blijft ook niet tot in het oneindige doorbetalen.
Ja de eerste 4 maanden wel omdat het hele traject van paard verkopen en daarna op zoek naar een nieuw paard te veel geld, tijd en energie kost. Maar daarna toch meestal niet meer. Dan kun je ook niet van een bijrijder verlangen dat die doorbetaald bij kreupelheid.

Dat vind ik toch echt een risisco dat je als eigenaar zelf hoort te dragen.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:54

Ben er even in cursief tussen gaan zitten.

Moontje1991 schreef:
Dus de bijrijdster moet 2 dingen voor jou doen en jij doet 1 ding terug?
Niet helemaal eerlijk he?
Waar in hemelsnaam heb jij het over? 2 dingen MOETEN doen? Moet niet gekker worden. Als je samen een paard 'deelt' dan mag ik er toch wel enigszins vanuit gaan dat je dan ook een keer een been afspuit als ie kreupel is? Of een rondje wandelt? Zonder dat je gelijk denkt aan het stoppen van betalingen?

En dat als ik iemand de beschikking geef over mijn paard voor zoveel dagen in de week dat het dan niet meer dan normaal is om maximaal 5 euro (want dat is het omgerekend) per keer daarvoor te vragen? Bovendien kon die bijrijdster die 0,0 rijervaring had veel van mijn goed opgeleide paard leren (waarmee ik haar dus inderdaad een plezier deed). En daarbij zo'n paard loopt niet op lucht weet je? En m'n pensionhoudster wil, gek genoeg, ook betaald krijgen voor al het werk dat zij voor mijn paard doet.
Sjonge.... De moraal van dit verhaal, wat ik met mijn berichten wil zeggen: Voor wat, hoort wat! En of dat nou om geld gaat of om verzorging als het paard ziek is....Dat maakt niet uit.

Langdurige kreupelheid vind ik een ander verhaal met het oog op het laten doorlopen van betalingen. Dat zou ik ook niet willen.

Zou mooi worden in de supermarkt en betalen en een uurtje kassa draaien en dan pas mag je je boodschappen heben }:0

?!Ik poets trouwens ook altijd eerst de trein voordat ik erin stap om naar m'n werk te gaan. En ook het asfalt waarop ik gereden heb schrob ik minimaal 1 keer per maand. Gewoon om eens iets terug te doen, snap je?

rossebol

Re: Bijrijder van een kreupel paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:40

Ik kan natuurlijk niet kijken hoe je er financieel voor staat.
Maar als ik naar mezelf van vroeger kijk hoe ik met mijn verzorgpaarden bezig was.
Heb ook een paardje gereden wat op een gegeven moment een half jaar box rust moest en daar betaalde ik ook voor.
Maar omdat ik zoveel om dit paard gaf ging ik gewoon nogsteeds dag in dag uit naar stal voor het paard! ik heb gewoon doorbetaald heb daar eigenlijk nooit over nagedacht om het niet te doen.
Alle paarden die ik heb gereden bijdrage of geen bijdrage daar ging ik gewoon voor

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:35

Ben toch wel benieuwd hoe de topicstarter nu is gevaren,...

Heb je het nogmaals met haar besproken?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 11:42

Als bij mij een paard langer dan 2 weken kreupel is, of zoals nu dat er al 6 weken niet gereden kan worden door het weer, dan betaald de bijrijder niet. Vorig jaar was de mogelijkheid er nog om de bijrijder dan een ander paard te laten rijden, dan betaalde ze wel gewoon door.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:35

ik heb voor de 3 maanden dat aaltje een peesblessure had ook gewoon door betaald
vind dat ergens wel zo eerlijk.