Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
het enige wat telt is de betaling in het onderhoud van het paard. Degene die betaald is eigenaar......
KiWiKo schreef:stalgeld is voorzien in levensonderhoud........... dus ben je automatisch eigenaar
als de rechter haar verweer overboord gooit, dan kan ze het paard alsnog als gestolen opgeven
En die betaalde de ex-vriendin, toch?
) KiWiKo schreef:nogmaals is juridisch de betaler eigenaar.............. daar kom je niet onderuit. Degene die betaald is juridisch gezien de eigenaar en dus verantwoordelijk OOK voor de dierenarts.
je moet wel goed lezen luckey
beantsje schreef:KiWiKo schreef:nogmaals is juridisch de betaler eigenaar.............. daar kom je niet onderuit. Degene die betaald is juridisch gezien de eigenaar en dus verantwoordelijk OOK voor de dierenarts.
je moet wel goed lezen luckey
bullshit.
Dan wil ik wel een half jaartje de stalling van Totilas betalen.![]()
In alle ernst; ik ken genoeg constructie waar iemand anders dan de eigenaar de stalling betaalt. 't Zou niet best zijn als daarmee het eigendomsrecht overgaat.
maar als die er niet is, dan is de betaler de juridische eigenaar van het paard
Knert schreef:ik heb ooit eens gebeld voor een paard en een veulen. Veulen mocht na geboorte meer dan 14 uur niet drinken (ook de eeste melk niet). Ik heb als nieuwe pensionklant niemand kunnen bereiken terwijl het veulen slapper werd. Uiteindelijk kliniek gebeld, DA kwam meteen. Was kantje boort..
Rekening was voor mij a la 80 euro! Ik was de opdrachtgever (zoals dat in de wet wordt genoemd)...dus de rekening kwam op mijn mat. Uiteindelijk heb ik de 80 eurotjes terug gekregen van een dankbare eigenaar. Maar als puntje bij paaltje kwam had ik niets te eisen.
(veulen is weer helemaal oke)
Luckystory schreef:Knert schreef:ik heb ooit eens gebeld voor een paard en een veulen. Veulen mocht na geboorte meer dan 14 uur niet drinken (ook de eeste melk niet). Ik heb als nieuwe pensionklant niemand kunnen bereiken terwijl het veulen slapper werd. Uiteindelijk kliniek gebeld, DA kwam meteen. Was kantje boort..
Rekening was voor mij a la 80 euro! Ik was de opdrachtgever (zoals dat in de wet wordt genoemd)...dus de rekening kwam op mijn mat. Uiteindelijk heb ik de 80 eurotjes terug gekregen van een dankbare eigenaar. Maar als puntje bij paaltje kwam had ik niets te eisen.
(veulen is weer helemaal oke)
Eigenlijk vind ik dat ook maar logisch.
Ik heb bijvoorbeeld een oude, erg kreupele pony op de wei lopen. Mijn eigen DA is perfect op de hoogte van die situatie en ik ga af op haar advies.
Maar een argeloze voorbijganger zou daar misschien wel eens geschokt door kunnen wezen. Stel nu dat die een DA belt voor mijn pony. No way dat ik dan die gebelde DA ga betalen. Waar zijn we dan mee bezig??
liedje89 schreef:Maar dan zou je staleigennaar als hij bijv vast komt te liggen oid en een flinke verwonding oploopt ook niet de da bellen. Gelukkig staat dat vaak wel in het contract van de stalling maar stel dat het een stalgenoot is en zowel jij als de stalhouder er niet zijn dan is het toch logisch dat ze bellen en dat jij gewoon betaald ondanks dat zij bellen. Zou het heel erg vinden als de DA niet gebeld word als hij echt nodig is omdat iemand bang is dat hij de rekening moet betalen.