Met thermolaarzen rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marleenmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 14:54

Ze zijn heel warm maar ze blijven wel snel haken ik de beugels dus je moet goed je hakken omlaag houden.

lisalisa_

Re: Met thermolaarzen rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:02

Je kan er gewoon mee rijden hoor :)

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:04

Ik heb ze ook, ik doe mijn voeten iets minder ver in de beugels en kan er prima mee rijden. ;)

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:04

Ik had eerst wat duurderen maar weet niet meer welk merk en daar kon ik gewoon mee rijden! maar met die van harry horse kom ik iederekeer in de beugel vast te zitten ookal doen ik mij hakken omlaad :( , dus ik hou het bij mij leren rijlaarzen

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:42

Heeft er iemand ervaring met deze laarzen ???
http://www.equifashion.nl winterlaars elegance
Dit zijn hele elegante laarzen, maar vraag me af of de voet ook gevoerd is of alleen de schacht??????
Zo'n hele dikke thermolaarzen daar lijkt me zeer slecht mee te rijden vanwege te weinig gevoel (Daarom twijfel ik tussen deze of de HH deluxe, maar die ga ik dan wel passen in een winkel).
Ik rij altijd met kalfsleren laarzen, jophurs en chaps vind ik te weibelig bij de enkel. Aangezien ik nu bij temp van -10 wel koude teentjes heb, ben ik zo'n paar aan het overwegen.
Voor mij hoeven die schachten niet gevoerd te zijn want ik heb alleen last van koude tenen tijdens het rijden. :o :D
Op stal loopt ik altijd op klompen, ook tijdens opzadelen en poetsen, mijn laarzen trek ik pas aan vlak voor ik opstap.
Aangezien deze laars ook een relatief dunne zool heeft, ben ik ook benieuwd of je er werkeljk warme voetjes in houdt???
En hoe de maten vallen

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:01

Au3 schreef:
Heeft er iemand ervaring met deze laarzen ???
http://www.equifashion.nl winterlaars elegance
Dit zijn hele elegante laarzen, maar vraag me af of de voet ook gevoerd is of alleen de schacht??????
Zo'n hele dikke thermolaarzen daar lijkt me zeer slecht mee te rijden vanwege te weinig gevoel (Daarom twijfel ik tussen deze of de HH deluxe, maar die ga ik dan wel passen in een winkel).
Ik rij altijd met kalfsleren laarzen, jophurs en chaps vind ik te weibelig bij de enkel. Aangezien ik nu bij temp van -10 wel koude teentjes heb, ben ik zo'n paar aan het overwegen.
Voor mij hoeven die schachten niet gevoerd te zijn want ik heb alleen last van koude tenen tijdens het rijden. :o :D
Op stal loopt ik altijd op klompen, ook tijdens opzadelen en poetsen, mijn laarzen trek ik pas aan vlak voor ik opstap.
Aangezien deze laars ook een relatief dunne zool heeft, ben ik ook benieuwd of je er werkeljk warme voetjes in houdt???
En hoe de maten vallen

ik zal het niet weten! ik blijf het wel volgens want ze zien er goed uit ben benieuwd

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:07

Ik heb die van Euro-star.
Heerlijk warm en lekker dus dus gewoon goed contact met je paard! helemaal top! bij EJ in de aanbieding voor 59 euro ofzo

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:17

OK, welke zouden jullie adviseren? momenteel rij ik even niet omdat ik alleen een buitenbak heb (en die is bevroren...) maar het wordt vast weer dooi dit jaar...ik rij normaal met leren rijlaarzen (Petri) dus ik ben erg verwend...

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:21

Die van eurostar :j
nu in de aanbieding bij de hypo winkels!

Ik heb nooit anders gereden dan engeltjes aan mn voeten (ariat, derby, deniro enz).
En die van eurostar zitten me ook erg erg lekker!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:28

Ik vind de eigenlijk gevaarlijk met rijden, je blijft heel makkelijk in de beugel zitten,
vorig jaar ben ik er in blijven hangen met op stappen, ik kon er niet op komen en mijn paard liep weg en daar ging ik al hinkelend achter mijn paard aan! stel dat hij ergens van was geschrokken, of niet weg was gelopen maar weg was gedraaft ( heb een braaf paard maar wel jong ), dan had ik mooi gezeten.

toen ik los kwam heb ik mijn gewone laarzen aan getrokken, en het rijden met thermolaarzen afgezworen,

al moet ik wel bekennen dat ik nu wel weer 2 keer met thermo laarzen heb gereden, maar ik blijf het eng vinden zeker als mijn paard zo fris is als vandaag,
dus heb ik vanmiddag weer besloten met gewone laarzen te gaan rijden. :D

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 23:33

Ik heb er een paar van HORZE , kei fijne laars helemaal gevoerd van binnen en nog best knap om te zien :D

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 00:06

Hoe kan je aan die van eurostar blijven hangen?
Met zo'n lomp thermolaars kan ik t wel begrijpen maar deze zitten helemaal geen dingen aan en ze zijn niet zo breed?!!
Ik vind ze echt heel fijn rijden en lopen!
Zijn nu niet meer in de aanbieding bij Hypo maar wel bij www.ej.nl

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 00:16

Ik heb ook meer zoon lompe thermolaars, kan er echt niet mee rijden hoor! Mn benen zwabberen dan alle kanten op. Ik heb ze dus aan tot ik op het paard stap, dan gaan toch echt de leren laarzen weer aan, hoe koud het ook is ;)

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:37

Ik vind het echt een ramp :+
Van de week toevallig voor het eerst met m'n thermolaarzen gereden omdat ik m'n leren rijlaarzen niet bij me had.
Maar ik verkies toch echt m'n gewone rijlaarzen boven die thermo dingen. :o

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:14

ik heb de harry's horse deluxe thermo vandaag binne kregen, ben hier benieuwd hoe het rijdt. Echt lomp zijn ze in elk geval niet, en ze zitten zo op "eerste gezicht" best lekker. Nou nog afwachten of ze echt lekker warm genoeg zijn

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:02

woeliej schreef:
ik heb de harry's horse deluxe thermo vandaag binne kregen, ben hier benieuwd hoe het rijdt. Echt lomp zijn ze in elk geval niet, en ze zitten zo op "eerste gezicht" best lekker. Nou nog afwachten of ze echt lekker warm genoeg zijn

Ik heb dezelfde en heb nog niet een keer koude voeten gehad.
Ze staan ook nog leuk. *D 8-)

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:32

Elsskippy schreef:
woeliej schreef:

Ik heb dezelfde en heb nog niet een keer koude voeten gehad.
Ze staan ook nog leuk. *D 8-)

dat hoeft voor mij nog niet zo veel te zeggen... :o Ik heb het niet snel koud, maa wel altijd koude voeten := Maar het is idd geen lelijke laars! Valt nog best wel mee

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:36

woeliej:
Dan ben ik benieuwd wat jij er van vind. ;)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:38

vandaag weer een gevalletje gehad met de termolaarzen ( die goedkope, weet niet welk merk het is namelijk ;) )

ik was straal vergeten om mijn normale rijlaarzen aan te trekken ;( dacht nou het kan nog wel voor 1 keertje.
Nou NOOIT meer! ik heb een al wat oudere laars die ook nog is 3 maten te groot is.
Ik bleef met dat lipje terhoogte van je enkel ( dat stukje waar het rubber ophoud zeg maar! )
Boven in de beugel hangen een paar keer.
Ik had de slappelach waardoor mijn voet door de beugel gleed.
Toen maakte mijn paard nog een onverwachte wending en daar lag ik bijna terwijl mijn voet vast zat in de beugel.

Nee als ik er nu achter kom dat ik ze vergeten ben te verwisselen stap ik af en doe ik gewoon mijn normale laarzen aan. :D Veel veiliger ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 00:51

Ik zou d'r niet mee gaan rijden op een paard dat constant onder je vandaan wilt springen ;) Je kunt idd erg makkelijk in de beugels vast komen te zitten.

Maar gewoon voor een ritje op een kalm paardje, goed te doen. Ik heb gisteren met m'n thermolaarzen op een oude fjord gereden, geen enkel probleem, paar weken terug op een hittepetitje, WEL probleem. M'n voeten schoten iets te ver en ik zat muurvast. Heb gelijk aan iemand gevraagd of ze ze los kon maken (zat zo vast dat ik ze niet eens zelf loskreeg) en ben van laars verwisseld.

Dus mijn regel:

Moeilijk paard + geen supersubliemspectaculaire zit = geen thermolaarzen ;)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:14

Ik heb deze vorig jaar heel intensief gedragen in de winter (deed alle klusjes rondom de stallen) en reed er ook mee op jonge paarden etc.

Helaas zijn die van mij wel heel erg snel gesleten :oo En als je een paard had wat een keer langs de bakrand ging, had ik er zo een winkelhaak in zitten (ben 1 keer blijven achterhaken bij de paal := )

Ik zou ze dus niet snel nog een keer kopen, ook omdat de binnenvoering na heel intensief dragen toch wel snel er door heen is.. :\ Verder vond ik ze wel heel fijn zitten en rijden ging ook erg goed :)

Had echter wel is dat een paardje me soms raar aan keek als ik aan kwam lopen met die dingen en wou opstappen dat ze zo iets hadden van wat is dat nou weer :? (het maakt natuurlijk wel geluid omdat je soms langs elkaar schuurt hehe)

@ Phormicola; dat heb ik niet meegemaakt :n Echter is m'n voet ook wel keer door geschoten na een bok sessie.. maar geen enkel probleem gehad ben er ook wel is een keer afgevallen met die laarzen aan.. Niks aan de hand :n

Ik had overigens die eerste, die wat lager zijn etc. De deluxe lijkt me wel wat beter!! :) Zien er minder "grof" uit, en de schoen ziet er gladder uit als de versie ervoor.. ;) MIsschien een idee voor volgende winter :')

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:01

Ik rijd er wel mee, maar niet als ik een heel jong paardje onder me heb hoor, gewoon beetj erustig rondjes stappen draven en galopperen is geen probleem voor mij!

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:42

Ik heb vorige week voor het eerst (en gelijk voor het laatst, dankzij de sneeuw) met mijn thermolaarzen kunnen rijden. Warme voeten maar het rijdt niet prettig. In de bak althans... Een beetje dressuren gaat niet want je voelt helemaal niks, je kan je hakken niet uitdrukken, je voelt niet hoe hard je aandrijft... Voor een buitenrit lijkt het mij nog wel gaan maar als je echt aan het werk wilt is het dus niet handig. Ik had overigens geen last van blijven hangen in mijn beugels of aan de rand van mijn zweetblad.
Maar voor op en rond stal zijn ze wel heerlijk :D

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:57

ik doe het niet
ze zijn vrij breed dus ben bang dat ik blijf hangen
of je er mee mag lessen verschild per manege bij ons mag het niet

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:02

ik vind het niet lekker rijden maar het kan wel