Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Emaartje schreef:Mijn paard wordt er juist rustiger van,dat hij alleen staat,ik krijg meer een band met hem enz...maar vind ook wel weer fijn dat de weidemaatjes binnenkort weer terugkomen,heeft hij toch wat gezelschap..
Lotus83 schreef:Emaartje schreef:Mijn paard wordt er juist rustiger van,dat hij alleen staat,ik krijg meer een band met hem enz...maar vind ook wel weer fijn dat de weidemaatjes binnenkort weer terugkomen,heeft hij toch wat gezelschap..
Logisch dat je paard rustiger word...en dat jij een betere band krijgt met hem,
hij heeft immers niemand anders....
En daarom is het idd heel fijn dat zijn weidemaatje terugkomt!
dan klamt hij weer teveel aan het weidemaatje,kan ook lastig zijn,zekers ik toen pas verhuisd ben,was hij al van slag en wou niet meer weg bij de pony,dat nu dus allemaal wel....dus het is zekers even goed geweest dat hij alleen evne kon wennen en tot rust komen...

streetgirl schreef:het is iedereens eigen keuze,
maar persoonlijk ga ik ook voor niet alleen,
is niet al te gezellig voor de pony en ze worden
er volgens mij ook niet echt gelukkiger op,
een shetlander, geit, schaap kan ook prima trouwens
bij mijn pony's lopen er ook 2 schaapjes bij
hihi!
of misschien een ezel?
ook een optie...
succes met zoeken,
ik snap dat mensen afhaken, maar als een pony een goede wintervacht heeft in de winter hoeft hij niet persee beschutting te hebben, is mijn ervaring en mening.
maar naar mij en mijn kindjes is ie superlief gelukkig. Lekker alleen houden maar. biancavos schreef:je moet er dan voor zorgen dat de ezel ook goed ontwormt word, dan kunnen ze wel samen
supermamma schreef:Mijn paard heeft de afgelopen 3 jaar alleen gestaan en staat sinds 3 weken bij "vriendjes" en vanaf de ochtend dat hij de trailer uitkwam is hij veranderd in de goedzak die die vroeger was.
Hij heeft altijd met shetlanders gestaan en nu met grotere pony's. Een shet zal altijd zijn beste maatje blijven, dat merk ik als die af en toe naast de wei met shets staat.
Een shet kost weinig, kan goed zonder schuilstal, mits er beschutting is..
En voor een tijdje alleen vind ik best kunnen.. Alleen in de koude tijd heeft die dan geen maatje om mee te rennen..
Brainless schreef:@Supermamma
De aanschaf van een shet is weinig, maar de DA is net zo duur als voor een groot paard.
Brainless schreef:Mijn ene paard heeft noodgedwongen een hele tijd ( 1 1/2) alleen buiten gestaan (HB en moest op het zand staan, zij accepteerde echt geen ander erbij, joeg alles door de draden heen).
Ze heeft 1 jaar naast een ander gestaan, die ging weg en ze verdroeg en geen ander naast.
Nu staat er weer 1 bij, maar we houden ons hart vast.
Fjalar schreef:Ik zou ook mijn paard niet alleen willen laten staan, je kan er gewoon een geitje minstens bijzetten?