En heel veel succes, al is dit alles heel sneu voor het diertje!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
!
Zo zijn we een kwartier bezig geweest en uiteindelijk ben ik er op gekomen, maar vraag me niet hoe
Daarna was er ook niks meer aan de hand. Op beide handen een stukje gedraaft. Linksom was er niks aan de hand, rechtsom liep die niet echt kreupel maar het voelde alsof ik op een jong paard zat. Hij zocht heel erg zijn balans (hij slingerde wat meer) en hij draafde een beetje kort. Zodra ik op de andere kant ging draven ontspande die zich veel meer. Maar vandaag niet te veel aan het werk gezet, rustig aandoen.
me_yentl schreef:Gister is de hoefsmid geweest. Het bleek dus dat hij áltijd op te kleine ijzers heeft gestaan waardoor zijn hoeven niet konden groeien. Vandaag mochten we er weer rustig op gaan beetje stappen en vooral veel rechte lijnen rijden, hem proberen te laten ontspannen. Nu hebben we weer een nieuw probleem gevonden -ja de problemen stapelen zich op-
We kunnen niet normaal opstijgen, zodra ik mijn voet omhoog doe springt hij een meter opzij.Zo zijn we een kwartier bezig geweest en uiteindelijk ben ik er op gekomen, maar vraag me niet hoe
Daarna was er ook niks meer aan de hand. Op beide handen een stukje gedraaft. Linksom was er niks aan de hand, rechtsom liep die niet echt kreupel maar het voelde alsof ik op een jong paard zat. Hij zocht heel erg zijn balans (hij slingerde wat meer) en hij draafde een beetje kort. Zodra ik op de andere kant ging draven ontspande die zich veel meer. Maar vandaag niet te veel aan het werk gezet, rustig aandoen.
Verder is er wel contact geweest met de verkoper, deze heeft ons gelijk gegeven dat het paard niet verwaarloosd mag worden terwijl wij aan het touwtrekken zijn. Paard heeft nieuwe, ruimere ijzers er onder zodat zijn hoef een beetje kan groeien. Mmisschien dat het allemaal dan ook minder belast wordt.
Ik houd jullie op de hoogte

Heb alleen zo'n medelijden met dit paard. knollentuin schreef:Misschien is het een idee om hem een poosje bach-bloesems te geven om een beetje tot rust te komen?
En misschien wat magnesium supplement geven
Citaat:Huidige eigenaresse heeft gewoonweg het geld niet om dit paard medisch gezien te onderhouden, speciaal beslag etc.
Adil18 schreef:Shoot me als het al gezegd is, ik had geen zin het hele topic door te lezen...Maareh:Citaat:Huidige eigenaresse heeft gewoonweg het geld niet om dit paard medisch gezien te onderhouden, speciaal beslag etc.
WAAROM koop je dan in hemelsnaam een paard? Je kan een paard kopen waar je nog geen twee weken later een paar duizend in kan stoppen i.v.m. een operatie door koliek...
Als je het geld daar niet voor hebt is het oneerlijk en vreselijk dom een paard aan te schaffen...
Afgezien daarvan vind ik het oerstom een paard voor de sport niet keuren, maar goed, das waarschijnlijk ook al genoeg gezegd....
me_yentl schreef:[
Ze heeft het geld wel, maar ze heeft hiervoor een paard gehad wat erg veel medische zorg had, paard helemaal opgeknapt en toen was de klik er niet meer. En nu wou ze graag een 'probleemloos' paard, natuurlijk heeft ze 'backup'. Maar je verwacht dat je een gezond paard koopt, waar nadrukkelijk bij werd vermeld nog nooit kreupel geweest of ziek etc. En ze is niet van plan weer duizende euro's uit te geven. is ieder z'n mening, maar ik kan er niet zoveel aan veranderen
Devaney2009 schreef:me_yentl schreef:[
Ze heeft het geld wel, maar ze heeft hiervoor een paard gehad wat erg veel medische zorg had, paard helemaal opgeknapt en toen was de klik er niet meer. En nu wou ze graag een 'probleemloos' paard, natuurlijk heeft ze 'backup'. Maar je verwacht dat je een gezond paard koopt, waar nadrukkelijk bij werd vermeld nog nooit kreupel geweest of ziek etc. En ze is niet van plan weer duizende euro's uit te geven. is ieder z'n mening, maar ik kan er niet zoveel aan veranderen
Geef haar volkomen gelijk. Beginnen aan een nieuw paard waarvan je weet dat je nogal wat medische kosten hebt en houdt zou ik ook niet aan beginnen.
me_yentl schreef:Ze heeft het geld wel, maar ze heeft hiervoor een paard gehad wat erg veel medische zorg had, paard helemaal opgeknapt en toen was de klik er niet meer. En nu wou ze graag een 'probleemloos' paard, natuurlijk heeft ze 'backup'. Maar je verwacht dat je een gezond paard koopt, waar nadrukkelijk bij werd vermeld nog nooit kreupel geweest of ziek etc. En ze is niet van plan weer duizende euro's uit te geven. is ieder z'n mening, maar ik kan er niet zoveel aan veranderen
me_yentl schreef:Ze heeft het geld wel, maar ze heeft hiervoor een paard gehad wat erg veel medische zorg had, paard helemaal opgeknapt en toen was de klik er niet meer. En nu wou ze graag een 'probleemloos' paard, natuurlijk heeft ze 'backup'. Maar je verwacht dat je een gezond paard koopt, waar nadrukkelijk bij werd vermeld nog nooit kreupel geweest of ziek etc. En ze is niet van plan weer duizende euro's uit te geven. is ieder z'n mening, maar ik kan er niet zoveel aan veranderen
WowAmigo schreef:Aan de andere kant, als de verkoper helemaal eerlijk was geweest (heb zomaar het idee dat dat niet helemaal het geval is) had het ook zomaar goed kunnen gaan he. Als je een leuk paardje koopt dat altijd goed heeft gelopen kun je best verwachten dat het de komende tijd ook nog goed gaat, onvoorziene omstandigheden/blessures uitgesloten natuurlijk, maar dat kan altijd.
Vind het alleen zo'n raar verhaal dat de verkoopster er steeds al op zat voor ze kwamen, dan gaan er bij mij wel bellen rinkelen hoor!
superwoman schreef:[
Tot nu toe vind IK het nog niet zo duidelijk dat de verkoper niet eerlijk is geweest.
Tuurlijk is die mogelijkheid er wel, maar het hoeft niet. Kan ook zijn dat de koper heel veel pech heeft dat hij gelijk kreupel werd door bijv een ontsteking die ineens kwam opzetten en daardoor andere dingen aan het licht heeft gebracht..
Bij handelsstallen wordt het idd ook veel gedaan dat de kijker gelijk op het paard kan stappen.
Devaney2009 schreef:De verkoper heeft niet voldaan aan het verzoek om het paard bij de 2de keer kijken niet van te voren te rijden en op te zadelen. Daarmee vind ik dat ze niet zo eerlijk is geweest.
Dat is toch imo echt een eigen keuze.superwoman schreef:Tot nu toe vind IK het nog niet zo duidelijk dat de verkoper niet eerlijk is geweest.
Tuurlijk is die mogelijkheid er wel, maar het hoeft niet. Kan ook zijn dat de koper heel veel pech heeft dat hij gelijk kreupel werd door bijv een ontsteking die ineens kwam opzetten en daardoor andere dingen aan het licht heeft gebracht..
Bij handelsstallen wordt het idd ook veel gedaan dat de kijker gelijk op het paard kan stappen.