Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Alane schreef:Dit is echt zoiets van 2 waarheden...
Als het geheel klopt zoals TS het beschrijft, dan staat ze geheel in haar recht... en heeft de verkoper wat steken laten vallen.
Als het zo is als verkoper beschrijft dan vv...
Als de extra kosten van de DA inderdad verhoogd zijn door aanmaningskosten, dan kan de koopster daar weinig aan veranderen en ligt dat mi aan de verkoopster door niet tijdig te betalen..
Mischien ishet ahndig voor de verkoopster om een kopie te maken van de rekening DA, en deze per mail/pb aan de koopster te laten zien zodat in iedergeval helder wordt of de kliniek ook geheel de 'waarheid' spreekt... en dat niet een gedeelte van de meerkosten castratie in dat meerbedrag zitten...
Immers als koopster belt met de kliniek en vraagt wat de kosten castratie waren dan zal dat een vast bedrag zijn, maar of de kliniek dan gelijk kijkt naar de meerkosten ivm complicatie na castratie???..
mijn advies: ga om tafel zitten, praat dit uit.. bedenk dat iemand 2 X tegen komt in je leven, en zorg er dan voor dat je die persoon ook dan recht aan kunt kijken.
Ilzas schreef:bulck schreef:Tja met een minderjarige kan je in principe geen geldig verkoopscontract maken, of allessinds zou dat ongeldig verklaard kunnen worden op basis daarvan.
Onzin. Mensen roepen ook maar wat he? Zonder kennelijk enige juridische grondslag. Zie mijn eerder post. Bovendien wil de TS ook helemaal niet dat de koop ongedaan wordt gemaakt en de verkoper ook niet.
Een geldig koopcontract kan idd niet met een minderjarige daar deze beperkt handelsbekwaam is. Net zoals een minderjarige geen auto mag (ver)kopen. noudy schreef:Moet zeggen dat scharrelei het wel netjes wil afhandelen als ik de laatste berichtjes lees, en persoonlijk en dat lijkt me ook wel het beste in zo n geval als dit.
Volgens mij is het toch ook zo als iemand een aanbetaling aan een paard doet en komt hem niet ophalen, dan ben je toch gewoon je aanbetaling kwijt?
Teminste in mijn ogen niet meer als normaal verkoper houd het paard vast en had hem dan anders ook al wel aan iemand anders kwijt gekund.
Wens in ieder geval ts en scharrelei succes met het oplossen en hoop dat jullie eruit komen.
Heb nog wel een vraagje aan jou scharrelei: Waarom neem je zelf geen contact op met ts dan, ipv dat ts contact met jou op moet nemen?
Edit Aanvulling (laatste regel)
gummie schreef:Als de kliniek zegt dat ze nog niet heeft betaald, en de kosten gewoon 400 euro zijn.... Dan is de oude eigenaar gewoon glashard aan het liegen en kan je dit middels de verklaring van de kliniek ook aantonen.
Overigens zie ik inderdaad duidelijk verschil tussen foto 1 en foto 2. Volgens mij is dat mens waar jij jouw paard van hebt gekocht geen dier waard. Belachelijk mens! Zoals ik het lees is ze de boel mooi aan het oplichten.
Succes ermee
CCindy schreef:Natuurlijk sta je in je recht! Ik schrok erg van het verschil, hoe is dát mogelijk in 2 weken?!![]()
Ze moet er wel heel rare dingen mee gedaan hebben... of juist helemaal niets inderdaad.
Arm paardje, gelukkig staat hij nu bij jou en is hij op aan het knappen. Hij heeft dus geen ziekte onder de leden ofzo omdat hij ineens zo dun werd?
Excuses als op zo'n vraag al antwoord gegeven is, ik heb niet het hele topic doorgelezen.
Maar ik zou zelf wel in NL willen zijn als keuringen en vooral een castratie, bij mijn toekomstige paard gedaan zouden worden