Conflict met oude eigenaar van paard. Sta ik in mijn recht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Conflict met oude eigenaar van paard. Sta ik in mijn recht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:07

Dit is echt zoiets van 2 waarheden...
Als het geheel klopt zoals TS het beschrijft, dan staat ze geheel in haar recht... en heeft de verkoper wat steken laten vallen.
Als het zo is als verkoper beschrijft dan vv...
Als de extra kosten van de DA inderdad verhoogd zijn door aanmaningskosten, dan kan de koopster daar weinig aan veranderen en ligt dat mi aan de verkoopster door niet tijdig te betalen..

Mischien ishet ahndig voor de verkoopster om een kopie te maken van de rekening DA, en deze per mail/pb aan de koopster te laten zien zodat in iedergeval helder wordt of de kliniek ook geheel de 'waarheid' spreekt... en dat niet een gedeelte van de meerkosten castratie in dat meerbedrag zitten...
Immers als koopster belt met de kliniek en vraagt wat de kosten castratie waren dan zal dat een vast bedrag zijn, maar of de kliniek dan gelijk kijkt naar de meerkosten ivm complicatie na castratie???..

mijn advies: ga om tafel zitten, praat dit uit.. bedenk dat iemand 2 X tegen komt in je leven, en zorg er dan voor dat je die persoon ook dan recht aan kunt kijken.

scharrelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:15

Ilzas schreef:
@scharrelei: ben jij nu de verkoper of weer een derde?

Verkoper. :D

scharrelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:16

Alane schreef:
Dit is echt zoiets van 2 waarheden...
Als het geheel klopt zoals TS het beschrijft, dan staat ze geheel in haar recht... en heeft de verkoper wat steken laten vallen.
Als het zo is als verkoper beschrijft dan vv...
Als de extra kosten van de DA inderdad verhoogd zijn door aanmaningskosten, dan kan de koopster daar weinig aan veranderen en ligt dat mi aan de verkoopster door niet tijdig te betalen..

Mischien ishet ahndig voor de verkoopster om een kopie te maken van de rekening DA, en deze per mail/pb aan de koopster te laten zien zodat in iedergeval helder wordt of de kliniek ook geheel de 'waarheid' spreekt... en dat niet een gedeelte van de meerkosten castratie in dat meerbedrag zitten...
Immers als koopster belt met de kliniek en vraagt wat de kosten castratie waren dan zal dat een vast bedrag zijn, maar of de kliniek dan gelijk kijkt naar de meerkosten ivm complicatie na castratie???..

mijn advies: ga om tafel zitten, praat dit uit.. bedenk dat iemand 2 X tegen komt in je leven, en zorg er dan voor dat je die persoon ook dan recht aan kunt kijken.

helemaal mee eens.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:49

Moet zeggen dat scharrelei het wel netjes wil afhandelen als ik de laatste berichtjes lees, en persoonlijk en dat lijkt me ook wel het beste in zo n geval als dit.

Volgens mij is het toch ook zo als iemand een aanbetaling aan een paard doet en komt hem niet ophalen, dan ben je toch gewoon je aanbetaling kwijt?
Teminste in mijn ogen niet meer als normaal verkoper houd het paard vast en had hem dan anders ook al wel aan iemand anders kwijt gekund.

Wens in ieder geval ts en scharrelei succes met het oplossen en hoop dat jullie eruit komen.

Heb nog wel een vraagje aan jou scharrelei: Waarom neem je zelf geen contact op met ts dan, ipv dat ts contact met jou op moet nemen?

Edit Aanvulling (laatste regel)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 02:01

Ik moet zeggen, ik hoorde ook 2 verhalen. Komt beide op hetzelfde neer maar met kleine wijzigen in ieders nadeel. Tja...ik kan alleen maar zeggen dat TS contact met Scharrelei op moet nemen. En wees beide nou gewoon volwassen en deel desnoods die extra kosten. Zijn jullie meteen van elkaar af en hoeven jullie elkaar nooit meer te zien/spreken.

Worden jullie er nou niet zelf vreeeeeeeeselijk moe van?!!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 03:17

Ilzas schreef:
bulck schreef:
Tja met een minderjarige kan je in principe geen geldig verkoopscontract maken, of allessinds zou dat ongeldig verklaard kunnen worden op basis daarvan.

Onzin. Mensen roepen ook maar wat he? Zonder kennelijk enige juridische grondslag. Zie mijn eerder post. Bovendien wil de TS ook helemaal niet dat de koop ongedaan wordt gemaakt en de verkoper ook niet.

Als ik jou was zou ik, ipv zelf onzin uit te kramen, zelf zorgen voor een degelijke juridische grondslag. ;) Een geldig koopcontract kan idd niet met een minderjarige daar deze beperkt handelsbekwaam is. Net zoals een minderjarige geen auto mag (ver)kopen.

scharrelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 09:51

noudy schreef:
Moet zeggen dat scharrelei het wel netjes wil afhandelen als ik de laatste berichtjes lees, en persoonlijk en dat lijkt me ook wel het beste in zo n geval als dit.

Volgens mij is het toch ook zo als iemand een aanbetaling aan een paard doet en komt hem niet ophalen, dan ben je toch gewoon je aanbetaling kwijt?
Teminste in mijn ogen niet meer als normaal verkoper houd het paard vast en had hem dan anders ook al wel aan iemand anders kwijt gekund.

Wens in ieder geval ts en scharrelei succes met het oplossen en hoop dat jullie eruit komen.

Heb nog wel een vraagje aan jou scharrelei: Waarom neem je zelf geen contact op met ts dan, ipv dat ts contact met jou op moet nemen?

Edit Aanvulling (laatste regel)

Gedaan.
Maar het valt op ene van d'r manier niet uit te praten.
Zodra we ''tegen elkaar'' beginnen te kletsen komen we in een gigantische discuccie terecht, zij vind dit en ik vind het zo.
Dus ik ga er gewoon een punt achter zetten.
Met een rechtzaak schiet ze niets op, ik zou niet weten waarvoor? Omdat ze misschien op eigen risico nog 111 euro extra meost betalen maar dat aan mij overliet omdat ik toch de opdrachtgever was op papier?
Denk dat er hard om gelachen word als daar werk van gemaakt word.
Maar goed, ik ben het echt meer dan zat.
We hadden eerst ontzettend goed contact, en ineens niet meer.

Dan laat ik het er ook bij zitten, ga er niet meer achteraan.

:D

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:36

waarom reageert TS nu zelf niet meer?
ben wel heel benieuwd hoe ver ze nu is met de zaak .

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:09

Viel me ook al op idd... Tja...

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:11

Jonge, je zou zeggen als het over 110 euro gaat, van betaal allebei de helft en hou er over op...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:20

ts mag hier niet meer reageren.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:21

Wat raar. Van wie niet? Van de Mod's niet? Meestal sluiten ze dan gewoon het hele topic.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:22

Ik heb zo'n vermoeden dan dat er rechtshulp is ingeschakeld in TS i.v.m de ''zaak'' niet mag reageren

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:27

Als de kliniek zegt dat ze nog niet heeft betaald, en de kosten gewoon 400 euro zijn.... Dan is de oude eigenaar gewoon glashard aan het liegen en kan je dit middels de verklaring van de kliniek ook aantonen.

Overigens zie ik inderdaad duidelijk verschil tussen foto 1 en foto 2. Volgens mij is dat mens waar jij jouw paard van hebt gekocht geen dier waard. Belachelijk mens! Zoals ik het lees is ze de boel mooi aan het oplichten.

Succes ermee ;)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:31

Dat verklaart natuurlijk waarom het al een tijdje rustig van de TS-kant. Maar dan vind ik het eigenlijk niet meer dan logisch/eerlijk als scharrelei ook niet meer reageert hier. En kan dit topic dan niet net zo goed op slot? Als ts toch niet mag reageren en hier alleen nog gespeculeerd word en met verwijten gegooid...??

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 17:20

Dan zou TS op z'n minst kunnen reageren met een opmerking dat ze verder niets mag zeggen over dit omdat het uit handen is gegeven en de advocaat/jurist een spreekverbod heeft opgelegd... is toch niets mis mee?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 17:21

gummie schreef:
Als de kliniek zegt dat ze nog niet heeft betaald, en de kosten gewoon 400 euro zijn.... Dan is de oude eigenaar gewoon glashard aan het liegen en kan je dit middels de verklaring van de kliniek ook aantonen.

Overigens zie ik inderdaad duidelijk verschil tussen foto 1 en foto 2. Volgens mij is dat mens waar jij jouw paard van hebt gekocht geen dier waard. Belachelijk mens! Zoals ik het lees is ze de boel mooi aan het oplichten.

Succes ermee ;)

Jij hebt niet het hele topic gelezen :(:)

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 17:32

Natuurlijk sta je in je recht! Ik schrok erg van het verschil, hoe is dát mogelijk in 2 weken?! :oo
Ze moet er wel heel rare dingen mee gedaan hebben... of juist helemaal niets inderdaad.
Arm paardje, gelukkig staat hij nu bij jou en is hij op aan het knappen. Hij heeft dus geen ziekte onder de leden ofzo omdat hij ineens zo dun werd?
Excuses als op zo'n vraag al antwoord gegeven is, ik heb niet het hele topic doorgelezen.
Maar ik zou zelf wel in NL willen zijn als keuringen en vooral een castratie, bij mijn toekomstige paard gedaan zouden worden :o

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 17:36

CCindy schreef:
Natuurlijk sta je in je recht! Ik schrok erg van het verschil, hoe is dát mogelijk in 2 weken?! :oo
Ze moet er wel heel rare dingen mee gedaan hebben... of juist helemaal niets inderdaad.
Arm paardje, gelukkig staat hij nu bij jou en is hij op aan het knappen. Hij heeft dus geen ziekte onder de leden ofzo omdat hij ineens zo dun werd?
Excuses als op zo'n vraag al antwoord gegeven is, ik heb niet het hele topic doorgelezen.
Maar ik zou zelf wel in NL willen zijn als keuringen en vooral een castratie, bij mijn toekomstige paard gedaan zouden worden :o

dat is echt wel mogelijk hoor in 2 weken.

als een paard pijn heeft en stress dan kunnen de kg eraf vliegen
zelf meegemaakt met het paard van de stalhoudster die op de kliniek gestaan heeft en onder narcose geweest was
die was binnen 1 week heel wat kg kwijt.

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 17:36

Edit: ik heb Scharrelei haar verhaal gelezen.
Zo dun is hij dus geworden door de castratie, daar kan ik inkomen.

Dan is het nu aan jullie 2 om het met elkaar eens te worden, zonder dat wij ons daar mee bemoeien haha :P

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 17:59

Even alles op en rijtje?
Jij had de afspraak gemaakt bij de kliniek dus vind ik jou verantwoordelijk!

Persoonlijk zou ik nooit een paard door de telefoon kopen, hoe vaak ik hem ook gezien had en dat je hem laat castreren terwijl je zelf in het buitenland bent, tja oke jou keuze maar om daar dan over te vallen als je thuis bent vindt ik niet kunnen.

Als mijn paarden zoiets ondergaan ben ik erbij of het moet maar even wachten.
Een paard kopen, laten keuren en dan castreren en dat op papier zetten vind ik gewoon beetje vreemde gang van zaken ,vreemd dat verkoper daar oke mee is want voor hetzelfde geld ga je niet accoord en zit zij met gecastreerd paard, wat de stalhouder aangaat dat is natuurlijk jou woord en wil daar niets over zeggen puur omdat ik haar kant van het verhaal niet ken.

Ik vind dat je het fout aangepakt hebt maar dat is mijn mening.
Ts wil je niet persoonlijk aanvallen hoor, alleen jij vraagt meningen en advies en dat is puur mij mening.
Verder vind ik hem prachtig en hoop dat hij gewoon weer helemaal oke wordt maar alsjeblieft denk er niet meer zo makkelijk over voortaan
Laatst bijgewerkt door eppie38 op 26-09-09 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 18:01

Tja, ik vind wel dat TS erg makkelijk doet, van "ga maar laten castreren dan ga ik lekker op vakantie" maar nazorg na de castratie is ook niet mis, en natuurlijk kan er altijd complicatie gebeuren na de castratie, dan zijn de kosten ook gewoon voor de TS, want dat is de persoon die zegt dat ie gecastreerd moet worden, dan mag ie ook zelf voor de extra kosten opdraaien.

Ik had het anders gedaan, kopen, meenemen en dan als het beetje is gewend laten castreren dan kan je ook zelf voor zorgen bij nazorg en ben je er zelf bij, dat is netjes.

Of maak zelf afspraak met de dierenarts en geef door dat ie aan jou de rekening stuurt en dat is tenminste handiger en makkelijker, ipv het geld over te maken en dan de verkoper verder laten uitzoeken, want er kan altijd extra kosten komen als er iets niet goed gaat.

Zelf op vakantie gaan en de zorg en gedoe overlaten aan de verkoper vind ik niet zo netjes, eerlijk gezegd, was dan pas na de vakantie gaan zoeken naar een paard ipv vlak ervoor.

Maar goed, TS reageert hier ook niet meer.

Eerlijk gezegd sta ik aan de kant van de verkoper.

Stel dat ik zelf verkoop en de koper wil paard castreren, vind ik prima maar wel bij de verkoper zelf, dat voorkomt ook gedoe en of problemen, want straks wil de koper paard niet meer en zit je onbedoeld met een ruin terwijl je m als eigen paard hengst wil.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 20:59

Ik zou als ik zelf in deze situatie had gezeten ook een hengst bij de oude eigenaar laten castreren. Van te voren wel een prijsindicatie vaststellen (m.b.v. da), maar er vanuit gaan dat deze altijd hoger kan worden en daar rekening mee houden.
Over de zorg aan de oude eigenaar over laten is wat we dan afspreken, ou.ei. wil het paard kwijt, nieuwe wil hem hebben, dan moet men mekaar tegemoetkomen. Dat betekend dat ou.ei. voor de zorg is en de nieuwe eigenaar de kosten dekt. Ongeacht de gevolgen van een castratie..

Maargoed, 't topic lijkt me nu meer een moddergooi topic te worden dan dat het nog zinvol is.. Tijd voor slotje?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 21:55

Moah, ik heb ook een paard gekocht en laten castreren... bij de verkoper.. niets vreemd mi... hoef ik niet bijn te zijn.. en beide keren probleemloos....
Als ik koop bekijk het paard.. en beslis dan of castreren direct moet of kan wachten... heb het afgelopen jaar (iets ruimer, 16 maand) 3 hengsten gekocht, 2 bij de verkoper laten ruinen en 1 is nog steeds hengst ... Alles in overleg met de verkopers..no problemo, en de minste stress voor de paarden..
misschien daar een nieuw topic over openen, en inderdaad deze sluiten, of laten doodbloeden

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 23:20

Ja het is een moddergooi topic geworden, het is jammer dat men niet met elkaar gewoon uitpraten.

Dat zou al een heel stuk schelen, en wat maakt die 111 euro nou uit gewoon ieder de helft betalen en of de koper betaalt het en klaar en genieten van je nieuwe paard.

Hopelijk gaat het nu wel goed?