bodyprotector

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vanntje

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 14:49

het is een kwestie van wennen ;)
Ik kan dat ding niet uit weg denken, voel me super goed MET bp.
Maar ik rijd wel eens zonder en je hebt dan wel mee ''ruimte'', maar dat vind ik ook met gympjes rijden of met laarzen :P
dus voor mij maakt het niet zoveel verschil, maar dat ligt wel beetje per persoon en tja het is gewoon even wennen :D

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 15:09

Wanderers schreef:
Heeft iemand hier ervaring met dit merk/model ??

http://www.agradi.nl/boer-ruiter/ruiter ... 64040/1384

Mij lijkt het wel wat ..

Die lijkt mij ook wel wat Wanderers! Ziet er mooi en flexibel uit (ook zo'n blokjes patroon toch?) en hij is ook nog betaalbaar :j
Ik wil er ook graag eentje aanschaffen, omdat ik toch wel van plan ben om te gaan springen en omdat ik echt een watje ben daarmee haha.
Lijkt me toch niet iets veiliger als ze weigerd o.i.d. En natuurlijk voor buitenritten...
Na mijn examens gaan we eens op pad om ze te passen :)
Het enige nadeel is dat ze amper verstelbaar zijn natuurlijk, en omdat ze best prijzig zijn wilde we er ééntje voor zowel mijn zusje (die heel erg in de groei is) en mij kopen.
Want ik vind het een erg goede uitvinding, en ik zou het liefst mijn zusje niet meer zonder willen zien rijden. Veel te bang dat er iets gebeurt.. :o

Hoe komt het trouwens dat er hier alleen maar jonge mensjes reageren, op een paar uitzonderingen na? Er zullen toch ook wel mensen van 18+ met bodyprotectors rijden? :o

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:05

d0nnaa_dan schreef:
Wanderers schreef:
Heeft iemand hier ervaring met dit merk/model ??

http://www.agradi.nl/boer-ruiter/ruiter ... 64040/1384

Mij lijkt het wel wat ..

Die lijkt mij ook wel wat Wanderers! Ziet er mooi en flexibel uit (ook zo'n blokjes patroon toch?) en hij is ook nog betaalbaar :j
Ik wil er ook graag eentje aanschaffen, omdat ik toch wel van plan ben om te gaan springen en omdat ik echt een watje ben daarmee haha.
Lijkt me toch niet iets veiliger als ze weigerd o.i.d. En natuurlijk voor buitenritten...
Na mijn examens gaan we eens op pad om ze te passen :)
Het enige nadeel is dat ze amper verstelbaar zijn natuurlijk, en omdat ze best prijzig zijn wilde we er ééntje voor zowel mijn zusje (die heel erg in de groei is) en mij kopen.
Want ik vind het een erg goede uitvinding, en ik zou het liefst mijn zusje niet meer zonder willen zien rijden. Veel te bang dat er iets gebeurt.. :o

Hoe komt het trouwens dat er hier alleen maar jonge mensjes reageren, op een paar uitzonderingen na? Er zullen toch ook wel mensen van 18+ met bodyprotectors rijden? :o

Want met een weigering helpt een bodyprotector je? Als je valt, val je nog steeds net zo hard hoor met of zonder bodyprotector. Je kan net zo goed je benen breken, iets scheuren of wat dan ook. met een bodyprotector zal je ook niet langer blijven zitten :7

Waarom mensen van 18+ zonder bp rijden, geen idee, misschien omdat ze niet verplicht worden door ouders? Ik vind het ondingen en onnodig met rijden (uitzonderingen daar gelaten zoals cross). Het lijkt wel alsof "iedereen" denkt dat je niks gaat mankeren als je van een paard afvalt met een bp :7

hafjes_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 21:14

ik hb er ook 1 (mondoni) en in het begin zit ie ff ***. maar als ie naar je lichaam vormt, door warmte en vaker dragen, merk ik het niet meer. ja ff bij het aandoen, maar verder. ik kan alleen niet aansingelen als ik dat ding aanheb, maar ja. kan ik voor het aantrekken doen.
ik vind het btw ook zo dat je meerdere keren met een bp moet rijden voordat je erover begint dat het voor geen meter zit. ik vond het eerst ook niks, eerste keer aanhebben was ***, maar nu ik hem al een tijdje heb, merk ik er niks meer van.
(tip voor de warmte, na het rijden gwn een andere trui, shirt aantrekken. lekker fris :D )

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 05:55

Ik ben 24, heb een simpele bp van HH, draag hem altijd met springen en met buitenrijden. Vaak onder mijn jas, maar straks in de zomer gewoon over mijn t shirt heen.
Mijn cap draag ik altijd.
En waarom? Omdat ik al een paar keer behoorlijk l*llig ben gevallen zonder bp en klachten heb die ik niet zou hebben gehad als ik dat ding gewoon had gedragen.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 07:46

vibabu schreef:
Want met een weigering helpt een bodyprotector je? Als je valt, val je nog steeds net zo hard hoor met of zonder bodyprotector. Je kan net zo goed je benen breken, iets scheuren of wat dan ook. met een bodyprotector zal je ook niet langer blijven zitten :7

Waarom mensen van 18+ zonder bp rijden, geen idee, misschien omdat ze niet verplicht worden door ouders? Ik vind het ondingen en onnodig met rijden (uitzonderingen daar gelaten zoals cross). Het lijkt wel alsof "iedereen" denkt dat je niks gaat mankeren als je van een paard afvalt met een bp :7

Dat lijkt me vrij logisch vibabu. Maar ik voel me dan toch zekerder mét bodyprotector. Iedereen zo zijn eigen mening lijkt me.
En, zoals een paar pagina's terug ook al gezegd, natuurlijk kun je dan nog wel wat mankeren, alleen is het risico aanzienlijk minder. Zelfde met een cap; vermindert het letsel maar helemaal voorkomen kun je natuurlijk nooit.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 07:48

Ik heb 1tje voor de cross en vind het niet verkeerd zitten hoor :n

maar heb ook een nieuwe en een wat duurdere:Weet niet of dat uitmaakt dat ie wat beter is :o

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 07:54

Ik leen hem vaak van een stal genoot, die heeft een vrij dure met van die blokjes. Hij heeft bij har heel wat vallen gebroken. Behalve je nek zijn je meest belanrijke lichaamsdele beschermd. Bij jonge paarden of risicovolle dingen zou ik het zeker aanbevelen. Wat heb je er nou voor last van?
200 euro lichter is het enige nadeel :D

Bonney4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 14:50

Ik heb ereen, aangezien ik een mega jong paard heb eerst vond ik het heel poedersuiker zitten, maar nu zit het steeds lekkerder, en je gaat ook nog een beetje rechtop zitten xD

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:18

Dat kan ook goedkoper ;) , ook een duurder merk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:32

Mijn dochter en ik rijden beide met een hit-air vest (airbag).
Hij zit als een dunne bodywarmer en is dus mega comfortabel. Er zitten veel zakken op wat ook altijd wel makkelijk is (vooral het gsm-zakje voorop). Wij rijden alleen buitenritten dus dan is comfort wel fijn.
We hebben nog 2 plankvesten van imperial riding in de kelder liggen, geen haar op ons hoofd die er nog aan denkt zo'n vest aan te trekken :n

Sallies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 20:57

Halley!

nou ik heb hem nog geen jaar en de eerste keer vond ik het best fijn rijden!
ik rij er allen met het springen in.
dat is 1 tot 2 keer in de week

gr.

cvmele

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 09:34

Ik heb een bodyprotector van rodney powell, vind ze heel lekker zitten, na twee keer rijden voelde ik hem al niet meer.

melissa140

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:06

ik rij er niet mee, vind het echt niet lekker zitten.

anneo3o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:12

Mijn moeder heeft er 1 en gaat nooit meer zonder. :') Ik heb er zelf geen, maar m'n moeder is ook 46.. en ik 15.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:41

Citaat:

Natuurlijk helpt een BP niet om te blijven zitten haha....Maar als ik hem om had gehad had ik toch écht mijn rug niet gebroken !!! Je kan beter een arm of been breken, daar herstel je wel weer van meestal. Maar je nieren, lever, milt en rug zijn toch dingen waar je beter maar niets aan kan mankeren, weet ik uit ervaring!!

anouk100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:11

ik rijd ermee met springen en als ik naar buiten ga.
het is eerst even wennen want dan is die nog best stijf.
maar daarna vormt die wel ;)

lislovehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:27

met springen zzit het een beetje in de weg....
maar verder heb je eigenlijk meer vertrouwen! :D

_mobo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:36

Als hij goed past wen je er vanzelf wel aan, ik had ook inderdaad dat ik me veiliger voelde met een bb.

_flodje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:45

Ik rijdt impressippe nooit met een bodyprotector, maar ik heb er wel een en heb 'm ook wel een paar keer gebruikt, het rijd niet erg fijn ofzo, maar op den duur merk je er niet veel meer van...

huntelaar14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:48

ik rij zonder.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:12

Ik heb er vandaag eentje gekocht (met van die blokjes weet zo het merk niet).
Heb een maandje of twee besloten dat ik wil gaan springen en om het risico van blessures te verkleinen dus een bp aangeschaft.
Ik verwacht dat het net zo zal gaan als met de veiligheidshelm, in het begin een onding en wennen maar daarna heel gewoon.
De volhouder wint denk ik maar.

Flooor__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:15

Ik rij op een manege, je hoeft daar geen bodyprotector ik rij dan ook zonder bodyprotector.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:12

Ik rijd zelf niet met een bodyprotector, het is misschien wel veilig, maar ik denk dat je totaal geen bewegingsvrijheid hebt!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 18:58

Zo vandaag de BP getest en ik moet zeggen het is me alles meegevallen. Behalve dat het warm was (wat wil je met temperaturen tegen de 30 graden) heb ik er helemaal geen last van gehad. Ik heb er mee gesprongen en dat ging heel goed.
Dus ik rij er niet mee omdat het je bewegingsvrijheid belemmerd hoeft niet bij een goedpassende BP.
Overigens vindt ik de opmerking "Het lijkt wel alsof "iedereen" denkt dat je niks gaat mankeren als je van een paard afvalt met een bp" erg storend en zeker niet op zijn plaats.
Safety first.