Slachtprijs pony 1.45,smal gebouwd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:13

kimnytocize schreef:
Nee, ik denk aan niemand, ook niet LoveBaileys, aangezien die eigenaar 1000 euro voor een kreupele pony vraagt. Als TS dat bedrag had gehad dan was dit topic er niet geweest.

Edit; even aanpassinkje, bedoelde eigenlijk te zeggen 'als TS dit bedrag er voor over gehad, als dit een normale prijs voor die pony was geweest'.

Ik kan natuurlijk niet in andermans portemonnee kijken ;)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:15

Ik kan me toch echt niet vinden in een aantal reacties die hier gegeven worden.
Net of jij alles weet, en de TS niet.
Ik vind dat je niet moet oordelen over mensen/zaken/afspraken als je ze niet kent...
TS heeft alleen een vraag gesteld en het verhaal wordt meteen weer in twijfel getrokken door een stel die denken dat ze echte paardenmensen zijn!

Sorry hoor, maar ik kan me nog een topic herinneren over een paard wat bij een van deze bokkers te rijden kwam en daar liet jij je anders behoorlijk over de eigenaren uit!
Ik denk dus niet dat jij hierover kunt oordelen als je zelf geen haar beter bent...

En nogmaals, als je het verhaal van dichtbij kent, mag je pas oordelen!!! Anders moet je gewoon reageren op datgene wat de TS vraagt... De slachtprijs dus!

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:17

griebels schreef:
Ik kan me toch echt niet vinden in een aantal reacties die hier gegeven worden.
Net of jij alles weet, en de TS niet.
Ik vind dat je niet moet oordelen over mensen/zaken/afspraken als je ze niet kent...
TS heeft alleen een vraag gesteld en het verhaal wordt meteen weer in twijfel getrokken door een stel die denken dat ze echte paardenmensen zijn!

Sorry hoor, maar ik kan me nog een topic herinneren over een paard wat bij een van deze bokkers te rijden kwam en daar liet jij je anders behoorlijk over de eigenaren uit!
Ik denk dus niet dat jij hierover kunt oordelen als je zelf geen haar beter bent...

En nogmaals, als je het verhaal van dichtbij kent, mag je pas oordelen!!! Anders moet je gewoon reageren op datgene wat de TS vraagt... De slachtprijs dus!

Ik vraag me af op wie je post gericht is..?

griebels

Re: Slachtprijs pony 1.45,smal gebouwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:20

Ik denk dat diegene zich wel aangesproken voelt als ze dit leest ;)

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:37

griebels , ik vind dat je helemaal gelijk hebt
Ook vind ik zoals ik al eerder heb gezegd dat als de pony zonder pijn in leven kan blijven ze er helemaal voor moet gaan.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:48

Ik denk dat we hier lang en breed over kunnen dicuseren, maar wij kennen de situatie niet.

Mijn eerste reactie is ook; Wat moet je er in vredesnaam mee?!
Ik lees nu net in je andere topic dat je nu pas een weide met gezelsschap aan het zoeken bent.

Aan de andere kant; als het 1000% procent zeker is dat de pony geen pijn heeft, en het niet erg vind om niet meer te hoeven werken.. Waarom niet, maar zorg dan wel voor gezelschap in de vorm van een paard (je eigen draver?).

Lastige situatie, en ik zou het niet doen, maar goed, als je dus tijd en geld teveel hebt, en de pony 1000% pijnvrij door het leven kan.. Ga je gang!

[edit] ik lees net in je andere topic (weidegang gezocht) dat je financieel niet erg veel ruimte hebt voor een stukje weide, heb je wel genoeg ruimte als de DA er tóch onverwacht bij moet komen omdat de pony nog/weer kreupelt??

Na dit gelezen te hebben denk ik dat je even heel rationeel moet nadenken, wil je de pony hebben, omdat je niet wilt dat hij naar de slacht gaat en je dat zielig vind, of wil je hem écht graag een kwalitatief goed leven bieden?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:30

Kehdra: perfect verwoord!

alleen geen conclusies trekken w.b. de financiele ruimte van TS. Ze wil hem nl niet zelf kopen, maar een vriendin van haar.

Meliss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:16

griebels schreef:
Mijn paard wordt letterlijk knettergek als hij niet aan het werk mag en alleen maar op de wei mag staan en verzorgd wordt...

Dus is hij dood beter af?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:30

Wat ik eigenlijk niet snap.. je hebt niet eens ruimte voor dit dier...
zie net je topic namelijk...

Ik zou eerst zorgen dat de ruimte, voer en alle overige dingen in orde zijn.. voor je deze beslissing maakt...
als dit uberhaupt gaat lukken... blijf het appart vinden...

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 17:56

Blijf het lekker apart vinden Jolliegirl
De ruimte heb ik inmiddels
De financién en de tijd zijn er
Nu wachten op de DA
Arrivederci allemaal!!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:00

Ik ben héél benieuwd.
Mag je de pony dan nu wel kopen?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:07

moonfish13 schreef:
Ik ben héél benieuwd.
Mag je de pony dan nu wel kopen?

Ja, daar ben ik ook zeer benieuwd naar......

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:09

En wanneer kom de DA dan?
Trouwens, je zegt; het beestje heeft geen pijn. Een dier dat geen pijn heeft loopt niet kreupel, die loopt normaal. Kijk goed daar het diertje.. zal hij met medicijnen/behandelingen kans hebben op een pijnvrij leven? Kan jij (voorlopig) wel voor hem zorgen? Wat als de behandelingen heel veel geld kosten? Ik zou er goed over nadenken.. het is niet zomaar iets dat je koopt.
1000 euro is inderdaad veel te veel, en waarom wil hij hem niet aan iemand uit de buurt verkopen? Dat klinkt imo niet zo goed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:13

TS: Jij gaat die pony toch niet krijgen, de eigenaar heeft al gezegt niet aan jou te verkopen. En waarom praat je steeds over de DA alsof jij die laat komen ( nee dus) en als die vent echt zo harteloos is waarom dan toch de DA laten komen?

Dream on...

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:31

ik vind het wel apart verhaal...

zoals TS hier post en anderen...

De eigenaar is ten 1e niemand verantwoording schuldig of hij paard wel of niet naar slager brengt...en of de DA vind dat het paard wel beter kan worden...

deze man is eigenaar en beslist zelf.....

al zal hij Okidoki van albert zoer kopen en dan naar de slager brengen, is zijn keuze...

wat ik wel weet, als hij weinig hart voor paarden heeft, hij de ponie voor alles wat iemand meer betaald dan bij de slager, zal verkopen, dus ook aan lovebaileys.

heeft hij wel hart voor paarden, en is hij overtuigd dat ponie beter dood af is, de TS ponie niet kan kopen...ook al bied ze veel geld...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:41

Meliss_ schreef:
griebels schreef:
Mijn paard wordt letterlijk knettergek als hij niet aan het werk mag en alleen maar op de wei mag staan en verzorgd wordt...

Dus is hij dood beter af?

Ik sta niet voor deze keuze, maar ik zou zeker wel kijken naar de inhoud van zijn leven :j

Wat ik zou doen op dat moment hangt geheel van de blessure af, en het quality live gehalte...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:51

LoveBaileys schreef:
Blijf het lekker apart vinden Jolliegirl
De ruimte heb ik inmiddels
De financién en de tijd zijn er
Nu wachten op de DA
Arrivederci allemaal!!

Doe toch eens normaal :=

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:48

Slotje voor overleg.

Edit:
Dit topic blijft gesloten, omdat wij niet het idee hebben dat hier nog gezellig gaat worden gediscussieerd. Een aantal gebruikers zullen nog wat horen over hun bijdrage in dit topic.