Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik heb via marktplaats een 10x gebruikte Equipar Light kunnen aanschaffen, dat is dezelfde die ik al had, maar die van mij was echt versleten. Deze cap zit mij tot nu toe het best en het geeft me extra tijd om op zoek te gaan naar de ultime cap voor een ovaal hoofd.
Allemaal hetzelfde probleem. Nog een leuke verkoper die zei dat je niet naar de zijkanten moest kijken, het ging echt alleen om de voor en achterkant volgens hem.
Vast. Een cap helpt vast heel goed als hij van links naar rechts op je hoofd kantel....
Blabla1980 schreef:Die opvulstukjes zijn mischien niet zo veilig, maar zo rijden met een cap die aan de zijkanten hol is, is ook niet veilig. Dus tot er een cap is gevonden die wel goed past vind ik het voor mij zelf een mooie oplossing
Maar ik zoek nu echt een fijn passende cap, en dan ga ik niet iets kopen waarvan ik bij voorbaat al weet dat er opvulstukjes in moeten
Blijheid schreef:Volgens de capfabrikanten die ik gemaild heb is het onveilig.
Dat is omdat je als je op de zijkant van je hoofd valt, alleen echt valt op de stukken die niet opgevuld zijn, 2 drukpunten (voor en achteraan je hoofd, zijkant is opgevuld), in plaats van op de hele zijkant van de cap. Als je valt met een niet opgevulde cap verspreid die druk zich over de hele zijkant van je hoofd, ipv de 2 drukpunten. Dat is omdat het 9 van de 10 gevallen wordt opgevuld met zacht materiaal.
Hannanas schreef:Blijheid schreef:Volgens de capfabrikanten die ik gemaild heb is het onveilig.
Dat is omdat je als je op de zijkant van je hoofd valt, alleen echt valt op de stukken die niet opgevuld zijn, 2 drukpunten (voor en achteraan je hoofd, zijkant is opgevuld), in plaats van op de hele zijkant van de cap. Als je valt met een niet opgevulde cap verspreid die druk zich over de hele zijkant van je hoofd, ipv de 2 drukpunten. Dat is omdat het 9 van de 10 gevallen wordt opgevuld met zacht materiaal.
Hmmm dat snap ik niet helemaal.
Je kunt toch ook de hele cap opvullen waar nodig is.![]()
Die zachte vuldingen geven dus drukpunten? Maar wat als je het niet opvult en op je hoofd valt... dan raakt de zijkant van je hoofd de cap ook niet en heb je dus voor en achter drukpunten!