Cap voor ovaal hoofd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:25

Ik heb zelf ook moeite gehad een fijne cap te vinden.
Ik heb nu deze Harry's Horse cap, maar 59.
Eigenlijk zou ik 1 maat kleiner moet hebben, want ze zakken altijd nog wat uit zeiden ze in de winkel. Maar aangezien ik heel snel hoofdpijn krijg, wilde ik echt geen (te) strakke cap.
Nu hebben ze me 2 kurkreepjes mee gegeven, zodra hij was uit gaat zakken (en dus te wijd word) kan ik die reepjes erin stoppen. Die kurkreepjes, zijn eigelijk bedoeld voor dressuurhoedjes op maat te krijgen, is me vertelt.
Je kan ze aan de binnenkant onder die stoffen rand van je cap stoppen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:15

Ik weet het, dit is een oud topic.
Nog altijd heb ik geen passende cap gevonden en ik vraag me af of er nog mensen zijn die nieuwere types caps hebben geprobeerd en wat de ervaringen daarmee zijn?
Ik heb zelf vanmiddag verschillende caps van UVEX geprobeerd, helaas is dat ook niks. De caps zijn ook niet in de breedte verstelbaar, terwijl ze wel zo worden geadverteerd. Ze zijn wel "gewoon" verstelbaar, en in hoogte verstelbaar.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:24

Nou ik schop hem maar weer eens omhoog, want ik heb nog steeds geen passende cap, terwijl mijn huidige cap van ellende bijna uit elkaar valt. Iemand?

Blabla1980

Re: Cap voor ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 09:02

Ik heb hetzelfde probleem. In de lengte past de cap wel maar aan de zijkanten is ie veel te breed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 09:11

Ik heb ook nog niks gevonden :n
Binnenkort spreek ik een keer af bij een ruitersportwinkel die Charles Owen caps hebben, daar zit ook een wat ovaler model bij zeiden ze via de email. Dan dat maar eens proberen...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 01:35

Joehoe! :D Ik heb via marktplaats een 10x gebruikte Equipar Light kunnen aanschaffen, dat is dezelfde die ik al had, maar die van mij was echt versleten. Deze cap zit mij tot nu toe het best en het geeft me extra tijd om op zoek te gaan naar de ultime cap voor een ovaal hoofd. :D

king_yoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:17

Idd zal ik het proberen op te vullen met schuimrubber ofzo. Misschien klinkt het dom maar van die zachte schoenzooltjes ofzo? :o Weet niet of het helpt hoor.... Of watten.. :+

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:50

Mijn cap is ook opgevuld met een soort schuimrubber. Heb mijn cap bij de Hypoweert besteld en hun hebben toen speciale stukjes besteld die je in de cap moest 'plakken'. Cap past nu perfect en je ziet en voelt er niks van :)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:49

Ik heb bij alle caps dat ze op mijn voorhoofd drukken, zelfs al neem ik 2 maten groter dan ik nodig heb.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:39

Ik heb hypoweert gemaild over die opvulstukjes en ik kon gewoon langskomen met mijn cap :D

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:41

Ik heb ook een lang en smal hoofd, en heb een cap van Harry's Horse.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:43

Even voor de duidelijkheid, opvulstukjes voor je cap zijn niet echt een veilige oplossing, is mij door meerdere experts verzekerd. Zelf wil ik dat dus niet.

En hoewel ik het fijn vind dat mensen meedenken, standaard caps als die van HH hebben de meeste mensen hier al lang een keer gepast. Wij zoeken vooral naar merken caps waar je niet zo vaak van hoort, of die bijna nergens te krijgen zijn, omdat we het meeste al lang gepast hebben.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:02

Mag ik weten waarom die opvulstukjes niet zo veilig zijn? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:06

Volgens de capfabrikanten die ik gemaild heb is het onveilig.
Dat is omdat je als je op de zijkant van je hoofd valt, alleen echt valt op de stukken die niet opgevuld zijn, 2 drukpunten (voor en achteraan je hoofd, zijkant is opgevuld), in plaats van op de hele zijkant van de cap. Als je valt met een niet opgevulde cap verspreid die druk zich over de hele zijkant van je hoofd, ipv de 2 drukpunten. Dat is omdat het 9 van de 10 gevallen wordt opgevuld met zacht materiaal.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:35

Die HH pro leather heb ik nu, bij gebrek aan beter.... Gisteren naar paard 2010 geweest, nog een aantal caps gezien die ik niet kende, maar helaas.... :n Allemaal hetzelfde probleem. Nog een leuke verkoper die zei dat je niet naar de zijkanten moest kijken, het ging echt alleen om de voor en achterkant volgens hem. >;) Vast. Een cap helpt vast heel goed als hij van links naar rechts op je hoofd kantel....

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:38

Die opvulstukjes zijn mischien niet zo veilig, maar zo rijden met een cap die aan de zijkanten hol is, is ook niet veilig. Dus tot er een cap is gevonden die wel goed past vind ik het voor mij zelf een mooie oplossing :)

autumn08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:13

Ik heb een Horka Topline, die schijnt speciaal voor smalle(re) hoofden te zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:15

Blabla1980 schreef:
Die opvulstukjes zijn mischien niet zo veilig, maar zo rijden met een cap die aan de zijkanten hol is, is ook niet veilig. Dus tot er een cap is gevonden die wel goed past vind ik het voor mij zelf een mooie oplossing :)

Is ook zo hoor :) Maar ik zoek nu echt een fijn passende cap, en dan ga ik niet iets kopen waarvan ik bij voorbaat al weet dat er opvulstukjes in moeten :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:17

autumn08 schreef:
Ik heb een Horka Topline, die schijnt speciaal voor smalle(re) hoofden te zijn?

Weet je ook waar ze die verkopen? Kan me niet herinneren dat ik die al opgehad heb, hoewel dat misschien best zo is (ben de tel een beetje kwijt inmiddels :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:18

Horka Topine is die met een soort hoefijzer vorm op de voorkant :j
Volgensmij verkopen ze die nu bijna in elke ruitersportwinkel wel :j (ik vond hem overigens net zo rond als de gewone Horka..)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:46

Blijheid schreef:
Dat is omdat je als je op de zijkant van je hoofd valt, alleen echt valt op de stukken die niet opgevuld zijn, 2 drukpunten (voor en achteraan je hoofd, zijkant is opgevuld), in plaats van op de hele zijkant van de cap. Als je valt met een niet opgevulde cap verspreid die druk zich over de hele zijkant van je hoofd, ipv de 2 drukpunten. Dat is omdat het 9 van de 10 gevallen wordt opgevuld met zacht materiaal.

Hmmm dat snap ik niet helemaal.
Je kunt toch ook de hele cap opvullen waar nodig is. }:0
Die zachte vuldingen geven dus drukpunten? Maar wat als je het niet opvult en op je hoofd valt... dan raakt de zijkant van je hoofd de cap ook niet en heb je dus voor en achter drukpunten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:55

Hannanas schreef:
Blijheid schreef:

Hmmm dat snap ik niet helemaal.
Je kunt toch ook de hele cap opvullen waar nodig is. }:0
Die zachte vuldingen geven dus drukpunten? Maar wat als je het niet opvult en op je hoofd valt... dan raakt de zijkant van je hoofd de cap ook niet en heb je dus voor en achter drukpunten!

Klopt, je kunt de hele cap opvullen waar nodig is, maar omdat dat vaak met zacht materiaal gebeurt vinden ze het niet veilig. En de vuldingen zelf geven geen drukpunten, maar er gebeurt hetzelfde als wanneer je je cap niet zou opvullen, je krijgt voor en achter drukpunten :j
Nou lijkt me dat een opgevulde cap beter blijft zitten dan een niet opgevulde cap, dus als noodoplossing kan het wel, maar alle fabricanten die ik mailde raden het zeer af. Daarom zou ik dus als ik een nieuwe cap ga kopen nooit een cap kopen waarvan ik bij voorbaat al weet dat ik die moet opvullen (tenzij je voor nood NU een cap nodig hebt). Het is dus niet dat ik tegen (tijdelijk) opvullen ben totdat je iets passends vind, ik vind het alleen geen reden om te denken dat je niet meer verder hoeft te zoeken naar een cap die wel goed past.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:17

Oooh zo bedoelde je het. Ik ben het helemaal met je eens!
Ik ben alleen benieuwd of we ooit een goede cap kunnen vinden.
( de tipperary gebruik ik dus met opvullers)
Maar inderdaad, beter iets dan niets en ik rij graag met een cap die lekker zit zonder hoofdpijn te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:59

Dames, goed nieuws, ik heb een passende cap gevonden, misschien is het ook wat voor jullie?
Het is de AYR8 van Charles Owen, deze
Afbeelding

Ik heb hem vanmiddag een uur op gehad, en geen hoofdpijn, geen streep op m'n voorhoofd gedrukt en hij sluit ook aan de zijkanten netjes aan. Geen gewiebel!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:00

Super! Mag ik vragen wat hij kost? En waar je hem weg hebt?