Brainless schreef:Kun je ze ook een deel van de verzorging laten doen, dan leren ze pas wat bij paarden komt kijken.
Ja, ik ga mijn paard ergens anders neerzetten zodat mijn bijrijdster het gratis kan doen en nog de stallen mag mesten ook omdat ze iets bijleerd.
Het is verdorie net alsof bijrijdsters belangrijker zijn de de eigenaar van de paarden. Misschien moet ik maar gewoon mijn paard betalen en er 7 dagen per week iemand gratis op laten rijden?
zap schreef:nogmaals: het gaat niet om het niet kúnnen missen, maar om het principe!
De enige financiële bijdrage die ik wel fijn vindt: is het investeren in lessen

. Zie dat dan maar als 'bijdrage'.
Precies, het principe. En als ik er voor moet werken is mijn principe dat mensen die hetzelfde willen als ik heb daar ook maar voor moeten werken. Dat is MIJN principe.
Als je mijn berichten had nagelezen gaf ik ook aan dat ik zelf wel 1 les betaal voor diegene, dat omdat IK wil dat zij bij DIE instructeur lest. En dat kan je verder aan niemand verplichten, zeker niet als het gratis is en hun eigen geld.
laetitia schreef:Je kiest er echt zelf voor om op een stalling te gaan staan waar je 350 Euro moet betalen! Dat jij nou zo gestoord bent

is jouw probleem.
Als ik op vakantie ga wordt mijn paard elke dag gemest (sowieso elke dag) elke dag gevoerd (zeer tevreden over voerschema) en elke dag in het land gezet. Die kan mij echt wel missen hoor.
Ik betaal geen 350 euro, maar naast stalkosten komen er ook nog andere kosten bij. Ik wil dat mijn paard een zo fijn mogelijk leven heeft en daar heb ik wel wat geld voor over. Maar nogmaals, daarom ga ik niet anders mijn paard even gratis uitlenen. Heus wel een weekendje, en als een vriendin haar eens wil doen hoeft die daar ook niet voor te betalen, maar een bijrijdster dus wel. En de extra weekendjes dat ik weg ben, drukke dagen, vakantie's mag die bijrijdster als ze wil de overige dagen ook doen. Daar zou ik natuurlijk nooit iets extra's voor vragen.
Marije_jiplover schreef:Ik ben het eigenlijk volledig eens met zap, vooral met de vergelijkingen die ze trekt. De oppas voor je kinderen kost geld, de hondenuitlaatservice kost geld, waarom zou de verzorging van je paard dan ineens 'geld op moeten leveren'?
Kijk, en daar zit het verschil, want mijn oppas, mijn hondenuitlaatservice is de staleigenaar die ik betaal. Die laat mijn paard uit, die houd mijn paard in de gaten en die voert mijn paard. Een bijrijdster is degene die het leuk vind 2 keer per week met mijn hond te spelen, maar voorziet in niets van de basis behoeften (een paard wat 24-7 op stal staat vind ik al een ander verhaal, die moeten er gewoon even uit).
En uiteindelijk ben ik het met polo eens. Verder bekijk ik dit vanuit mijn eigen, want nogmaals, ik zoek geen bijrijdster. Ik snap ook helemaal waarom mensen niets rekenen, dat snap ik net zo goed als mensen die er geld voor vragen. Ik begrijp alleen niet waarom bepaalde mensen hier vinden dat je niets MAG rekenen, kom op zeg, dat je een paard gratis mag doen maakt je een geluksvogel, en de rest moet maar, net zoals ik zelf, accepteren dat het een dure hobby is en dat paarden maandelijks veel geld kosten.